Aansluiting / oplevering ADSL 2+

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee over de voortgang van ADSL 2+ van BBNED? Ik wil deze aanvragen maar het moet niet langer duren dan 2 maanden voordat mijn aansluiting draaiende is (momenteel geen internet) anders komt de continuiteit van mijn eigen bedrijfje in gevaar. Helaas kon de provider niet aangeven hoe lang het zou duren aangezien ze net gestart zijn en het volledig door BBNED verzorgt wordt.

Misschien dat 1 van d GOT people iets van inside info of informatie opgepikt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Ik zit inderdaad ook te wachten tot dat ze het eindelijk een keer gaan opleveren.
Ik had me vooringeschreven bij fiberworld en voor de zekerheid nog 1 maand m'n kpn verbinding gehouden. Dat was dus niet genoeg want ik zit al vanaf juli zonder internet :'( .
gelukkig ben ik nu 2 weken op vakantie maar ja, toch niet echt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 14:01

Urk

Tweak15KW schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:34:
gelukkig ben ik nu 2 weken op vakantie maar ja, toch niet echt fijn.
En op vakantie zit je de hele dag op GoT? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hiervoor een Adsl basic via XS4all en KPN lopen
Maar ben gister op BBNED netwerk gezet en binnen 2 weken zal mijn ADSL2+ via Fiberworld al moeten werken. ben zelf benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Er zijn inmiddels al een zooi klanten opgeleverd met adsl2+ en bij een paar zieje ook een zeer aangename snelheid :)

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
uhmz laatst was hier een topic over dat je kon zien hoe het er allemaal voor stond met een link. ff zoeken..

edit1 is handig dit: GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

edit2 dit was hem d8 ik: Overzicht Uitrol ADSL2+ KPN Centrales!?

[ Voor 54% gewijzigd door DaannO op 31-08-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Wat wel belangrijk is te vermelden is dat de standaard adsl2+ modem van BBned gewoon CRAP is. Tenminste als je deze in routed gebruikt raak je best veel bw kwijt. Van een 8mbit zou er dan bijv maar 4-6mbit overblijven , dus reken maar uit wat er gebeurt met adsl2+ ....

Die copperjets zijn gewoon gratis voor ISP`s dus reken er maar niet op dat een isp je zomaar iets anders zal geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
m0n0 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:38:
Wat wel belangrijk is te vermelden is dat de standaard adsl2+ modem van BBned gewoon CRAP is. Tenminste als je deze in routed gebruikt raak je best veel bw kwijt. Van een 8mbit zou er dan bijv maar 4-6mbit overblijven , dus reken maar uit wat er gebeurt met adsl2+ ....

Die copperjets zijn gewoon gratis voor ISP`s dus reken er maar niet op dat een isp je zomaar iets anders zal geven :P
Welke Copperjet bedoel je?
Ik heb hier een Copperjet 816-2P die probleemloos draait op het BBned netwerk.
Aangezien er nu ook een ADSL2+ uitvoering bestaat van Allied Data, een Copperjet 16xx serie, lijkt het me dat ook een prima modem.
btw: de 816-2P hebben een oranje kleurige kast, de 16xx serie een blauwe kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Gezien het feit dat ik bij een ISP werk dnek ik wel weet waa rik het over heb :)

Die 816`s worden ook uitgeleverd voor adsl2+ , en als ik naar de eerste opleveringen kijk dan zie ik toch echt de routed configs niet boven de 8-10mbit uitkomen hoor.

Zet je cpe maar eens in routed zieje wel watk bedoel, dit dan wel als je 8mbit hebt ofsow en gebruik weer de speedtest.bbned.nl :)
HoppyF schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:40:
[...]

Welke Copperjet bedoel je?
Ik heb hier een Copperjet 816-2P die probleemloos draait op het BBned netwerk.
Aangezien er nu ook een ADSL2+ uitvoering bestaat van Allied Data, een Copperjet 16xx serie, lijkt het me dat ook een prima modem.
btw: de 816-2P hebben een oranje kleurige kast, de 16xx serie een blauwe kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
m0n0 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:37:
Gezien het feit dat ik bij een ISP werk dnek ik wel weet waa rik het over heb :)

Die 816`s worden ook uitgeleverd voor adsl2+ , en als ik naar de eerste opleveringen kijk dan zie ik toch echt de routed configs niet boven de 8-10mbit uitkomen hoor.

Zet je cpe maar eens in routed zieje wel watk bedoel, dit dan wel als je 8mbit hebt ofsow en gebruik weer de speedtest.bbned.nl :)

[...]
Lijkt me vreemd dat er ISP's zijn die een 816 als ADSL2+ modem gaan leveren daar zijn ze immers niet geschikt voor bovendien zit er geen VoIP in maar VoDSL en dat is wat anders.

Ik weet wel dat er firmware bestaat voor ADSL2+ maar dat is uiteraard niet gesupport en geen goede oplossing. De firmware voorziet ook niet in VoIP.
Een ISP behoort dus gewoon de 16xx serie te leveren die wel geschikt zijn voor ADSL2+.

Ik kan geen snelheidsproblemen beoordelen omdat mijn hoogste snelheid 4 Mbps is.
Ik heb geen 8 Mbps abo.

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 31-08-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Ik zeg natuurlijk niet dat heel die 816 niet geschikt is, ik zeg alleen dat hij niet voor niets in bridgemode word uitgeleverd :)

En waarom zou een ISP dik $$$ betalen als deze gratis zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
Vandaag alles binnengekregen van Fiberworld voor ADSL2+. Alles aangesloten en het internet werkt met snelheden van 45 KB/sec down en 10 KB/sec ---> What the F**K !!!

Dit zijn toch geen ADSL2+ snelheden ?? Mijn Basis Abbo van Planet 4 jaar geleden was nog sneller !!. Iemand anders ook deze problemen of heeft iemand een idee wat hier het probleem kan zijn ??

Ik heb ook zo'n standaard oranje modem bijgekregen..

greetz,

Perlian

[ Voor 8% gewijzigd door Perlian op 31-08-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Perlian schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:57:
Vandaag alles binnengekregen van Fiberworld voor ADSL2+. Alles aangesloten en het internet werkt met snelheden van 45 KB/sec down en 10 KB/sec ---> What the F**K !!!

Dit zijn toch geen ADSL2+ snelheden ?? Mijn Basis Abbo van Planet 4 jaar geleden was nog sneller !!. Iemand anders ook deze problemen of heeft iemand een idee wat hier het probleem kan zijn ??

greetz,

Perlian
Oeps ben je mooi klaar mee! :)
Je moet dus een blauw modem hebben ipv een oranje.
De oranje is gewoon een ADSL modem of ie nu in bridged of routed mode staat of niet
en geen ADSL2+ modem.

zie deze link voor de Copperjet modellen:
http://www.allieddata.nl/...?menu=products&brandid=14

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 31-08-2005 22:23 ]

• Perlian
Net ff op internet gecheckt en gezien dat de 816 op dit moment ook met ADSL2+ firmware wordt geleverd dus ik neem aan dat ik zo'n versie heb gehad. Maar ik ga vandaag zeker ff een belletje plegen met de helpdesk om na te vragen.

Weet iemand hoe ik de firmware versie kan checken van het apparaat ?

Heeft iemand anders ook al de 816 gehad bij een ADSL2+ BBNED abbo (misschien ook bij Fiberworld)?

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 21:16
m0n0 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:37:
Werken bij een isp betekent nog niet dat je alle kennis hebt ;) (nofi) Ik ken namelijk een aantal mensen die bij isp's werken en absoluut niet weten waar ze het over hebben.

Wij hebben die dingen namelijk ook uitgeleverd, zowel in bridge als in router mode, en ze werken gewoon goed. We hebben ook nooit snelheidsklachten over die dingen gekregen.

Ik heb ze niet uitgetest op adsl2+ verbindingen dus daar kan ik niets over zeggen. Wel weet ik dat met adsl2+ er wel meer mensen zijn met snelheidsproblemen. Ook met bijvoorbeeld de alcatel modems.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• HoppyF
Perlian schreef op donderdag 01 september 2005 @ 08:09:
Net ff op internet gecheckt en gezien dat de 816 op dit moment ook met ADSL2+ firmware wordt geleverd dus ik neem aan dat ik zo'n versie heb gehad. Maar ik ga vandaag zeker ff een belletje plegen met de helpdesk om na te vragen.

Weet iemand hoe ik de firmware versie kan checken van het apparaat ?

Heeft iemand anders ook al de 816 gehad bij een ADSL2+ BBNED abbo (misschien ook bij Fiberworld)?
Firmware kun je zien door een IE scherm te starten en naar het IP adres van je modem te gaan.
Selecteer dan: System, Device Info.
Voorbeeld: (het IP adres van mijn modem is 10.0.0.138)
http://10.0.0.138/system/device.html

Voor ADSL2+ bestaat er volgens mij maar één versie en die staat ook bij Allied Data
op de site, dus zal toch wel ondersteund worden ...
ftp://ftp.allieddata.com/...6_2P/Firmware_6.x/Binary/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
Gisterenavond nog bij Fiberworld de laatste firmware gedownload en geïnstalleerd. Gevolg --> DSL signaal is weg :( . Ik start een nieuw topic met een aantal screenshots. Misschien kan iemand zijn/haar instellingen vergelijken met die van mij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perlian schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:57:

greetz,

Perlian
Je bent niet de enige, ook ik heb een 0.5mbit verbinding, maar dat komt omdat ADSL2+ nog niet klaar is bij Fiberworld, dus heeft iedereen een mooie snelle budget abbo gekregen tijdelijk!
mooi klote dus, nu hopen dat ze het snel oplossen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perlian schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:14:
Gisterenavond nog bij Fiberworld de laatste firmware gedownload en geïnstalleerd. Gevolg --> DSL signaal is weg :( . Ik start een nieuw topic met een aantal screenshots. Misschien kan iemand zijn/haar instellingen vergelijken met die van mij .
Dit had ik zelf ook , maar als je 10 minuten wacht komt het signaal wel terug. en paar keer resetten. gekke is voordat ik hem ging updaten zag ik dat ie op AnnexA stond, maar na het updaten van nieuwe configs stond ie daar niet meer op, ik denk dat het daar iets mee te maken heeft.

Fijn dat ik iemand heb gevonden met zelfde provider en zelfde problemen, neem ook contact met me op : salehi@fiberworld.nl

Volgens Fiberworld hebben 40 mensen pech gehad , die hebben namelijk 0.5 mbit gekregen ipv 24 mbit, maar ik heb het vermoeden dat niemand bij Fiberworld daadwerkelijk op ADSL2+ zit.
En die helpdesk is tering duur, halve euro per minuut, en dat terwijl iedereen met problemen zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even ter complettering van het verhaal, heel veel sneller dan gedacht. Petje af voor speedxs en kpn :*)

Men heeft 1 september mijn contract aanvraag ontvangen. Zonder problemen van 20 mbit naar 10 mbit gewijzigd en 15 september opgeleverd. Heb het nog niet kunnne proberen ivm vakantie en nieuw huis maar desalnieettemin ziet het er heel goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:29:
[...]

Dit had ik zelf ook , maar als je 10 minuten wacht komt het signaal wel terug. en paar keer resetten. gekke is voordat ik hem ging updaten zag ik dat ie op AnnexA stond, maar na het updaten van nieuwe configs stond ie daar niet meer op, ik denk dat het daar iets mee te maken heeft.

Fijn dat ik iemand heb gevonden met zelfde provider en zelfde problemen, neem ook contact met me op : salehi@fiberworld.nl

Volgens Fiberworld hebben 40 mensen pech gehad , die hebben namelijk 0.5 mbit gekregen ipv 24 mbit, maar ik heb het vermoeden dat niemand bij Fiberworld daadwerkelijk op ADSL2+ zit.
En die helpdesk is tering duur, halve euro per minuut, en dat terwijl iedereen met problemen zit.
Als het zo'n oranje CJT816-2P is even in menu resetten en vinkje zetten bij 'to vendor defaults'. Dan reset je hem naar de fabrieksinstellingen en pakt hij wel een linesync op. Daarna moet je even via quicksetup settings voor BBned selecteren weer natuurlijk.

Standaard staat hij niet meer op annexA inderdaad met 2+ firmware. Je kan hem daar wel op terugzetten om te testen in ipv ADSL_bisplus op multimode (dat is automatisch).

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 19-09-2005 06:46 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ADSL van quicknet.
Ik dacht dat quicknet de eerste was met het testen van adsl2+ op de consument.
Maar ik zie nu diverse andere providers die al adsl2+ leveren.
Iemand enig idee wanneer quicknet er mee gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Vriend van me heeft SpeedXS ADSL2+ 10Mbit via BBned. Snelheden liggen stabiel op 1.1MB/s download en 90KB/s upload.

Heb deze ook aangevraagd gisteren, hoop het binnenkort te krijgen =)
Pagina: 1