Toon posts:

harde schijf latop kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De hdd in me laptop is kapot, maar zou deze te vervangen zijn? het is een laptop van hp.
ik heb al rondgezocht maar niks gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20
Ja hoor die hdd is gewoon vervangbaar. Je kan 1 kopen bij de fabrikant of gewoon bij een normale computer-zaak. Dit staat wellicht ook wel in het boekje van de laptop...

Je moet een 2,5" (inch) hdd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hij is inderdaad te vervangen.
Je moet aan de onderkant de schroefjes eruit halen, en dan vervangen.

Kan je het zelf niet doen, moet je even naar een computer winkel toe.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof er niet veel van dat je hard hebt rondgezocht, maarja.
Misschien is het wel handig om even te melden om welke HP het gaat, aangezien er nogal wat HP's op de markt zijn.
Maar uiteraard is een hdd te vervangen, als je nog garantie hebt kun je nog informeren bij het bedrijf waar je 'm gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja de hp komt morgen weer hier, dan kan ik ff kijken welke type het was.

maar dat is handig dat dat gewoon kan, ik dacht dat je hem dan helemaal open moest schroeven.

bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:03:
ja de hp komt morgen weer hier, dan kan ik ff kijken welke type het was.

maar dat is handig dat dat gewoon kan, ik dacht dat je hem dan helemaal open moest schroeven.

bedankt voor de hulp
Uhm .. volgens mij heb je het niet helemaal door.

Je zult toch een stuk open moeten schroeven he ! Iig de onderkant van de behuizing eraf halen.

Net wat Outerspace al zegt, Kun je het niet zelf ? Laat het dan doen door een computerzaak. Eventuele garantie kan ook komen te vervallen als je zelf een HDD niet kan, of niet goed, kan vervangen. Ben je er niet zeker van ? Gewoon ff langs een cpu-shop gaan :).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ict'er, normale computers kan ik ook openhalen en vanaf begin af aan opbouwen,

moet het toch een keer leren lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik vind het toch zo jammer dat mensen tegenwoordig ICTer zijn maar totaal geen idee hebben wat een notebook hd is.

Sorry hoor, misschien ben ik iets te hardware gericht maar als je ITer bent dan weet je dat, en bij notebooks bouwen ze harddisks nooit in, er is een te hoge uitval, beetje merk zorgt dat ie in een slede zit die met enkele schroefjes al te verwijderen is. Meestal 1 a 2 en je kan hem eruit schuiven.

M'n neefje kan ook een computer bouwen maar is geen ITer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Pixal schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:01:
Ik vind het toch zo jammer dat mensen tegenwoordig ICTer zijn maar totaal geen idee hebben wat een notebook hd is.

Sorry hoor, misschien ben ik iets te hardware gericht maar als je ITer bent dan weet je dat, en bij notebooks bouwen ze harddisks nooit in, er is een te hoge uitval, beetje merk zorgt dat ie in een slede zit die met enkele schroefjes al te verwijderen is. Meestal 1 a 2 en je kan hem eruit schuiven.

Ja en zo lopen er heel veel rond.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een aantal foto's voor je waar bij mijn Acer de HD zat en hoe het eruit ziet ;)
Even uploaden hoor ;)

Laptop met hd +soort behuizing om je hd :) (de behuizing kun je eraf schroeven en de nieuwe hd erin schroeven ;) . Aan deze behuizing zit een plastic dingetje waardoor je de HD er makkelijk uit kan trekken. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.flooren.demon.nl/1.jpg

HD ruimte in de laptop:
Afbeeldingslocatie: http://www.flooren.demon.nl/2.jpg

HD uit zijn behuizing (in mijn geval een Hitachi 7200rpm ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.flooren.demon.nl/3.jpg

Daarnaast weet ik dat er ergens op een videoreview te zien is hoe je een HD verwisseld :)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Graag, ben benieuwd.

Werk voor dell, dus die kan ik dromen, grappig dat andere systemen altijd compleet anders zijn ingericht. Toshiba, Kapok en verscheidene andere merken ook al redelijk vaak de hd losgehaald voor backups, dit is meestal nog minder werk dan bij een desktop computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08
Pixal schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:01:

Myreact van Mandible ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 16:11
Voor een ict'er heb je een behoorlijke lijst met slotjes op je naam staan :/
Sorry hoor, maar met een beetje simpel zoekwerk had je toch gezien dat dit gewoon te fixen is? Op je laptop staat met pijltjes aangegeven welke schroeven je los moet draaien, dan zie je vanzelf hoe die harde schijf er uit moet.

* dreamscape gaat z'n klomp lijmen

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:08:
Voor een ict'er heb je een behoorlijke lijst met slotjes op je naam staan :/
Sorry hoor, maar met een beetje simpel zoekwerk had je toch gezien dat dit gewoon te fixen is? Op je laptop staat met pijltjes aangegeven welke schroeven je los moet draaien, dan zie je vanzelf hoe die harde schijf er uit moet.

* dreamscape gaat z'n klomp lijmen
Sorry dat ik het zeg hoor: maar ben jij hiervoor?
Laat dan aub aan de modjes over, help die jongen liever en post anders niet ;) (begint bijna in elk topic nu :/ !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Overigens om aan te geven hoe easy een hd vervangen kan worden. (misschien redelijk overbodig inmiddels maar toch :) )

Dell heeft de voorkeur de klant zelf de hd te laten vervangen. Meneer schroeft u die 2 schroefjes even los, dan kan u de schijf eruit schuiven. We sturen een nieuwe op die kunt u erin doen schuiven, als dat gebeurd is belt u even met de tech support om windows te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Mandible, lees de CSL policy eens door om te weten wat we van je verwachten als je een topic opent in CSL. Het vervangen van een harde schijf hoort wel tot de basic vaardigheden van elke tweaker ;)

Vanwege gebrek aan eigen inzet gaat dit topic dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.