NU wel
[ Voor 40% gewijzigd door messi op 30-08-2005 19:49 ]
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
En is Opera (browser) niet gratis te downloaden, behalve de Mobile versie
Wauw, een sig!
Altijd leuk mocht ik Opera ooit willen installeren.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
Zouden het unieke regkeys zijn of van die bulk-dingen ?
Hierzo 2x geprobeerd, en 2 verschillende keysVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:51:
ook geregd met een oud emailadres om de vanzelfsprekende spam tegen te gaan.
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Opera is inderdaad gratis, maar er zit dan een banner rechts bovenin die verdwijnt als je betaald. Die versie kun je kennelijk nu downloaden.Outerspace schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:49:
Die site werkt niet echt hier bij mij
En is Opera (browser) niet gratis te downloaden, behalve de Mobile versie![]()
Lang geleden trouwens dat ik nog Opera gebruikte, Firefox bevalt me veel beter.
unieke regkeysVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:51:
ook geregd met een oud emailadres om de vanzelfsprekende spam tegen te gaan.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Wauw, een sig!
Vooral die mouse gestures zijn een werelduitvinding, nog beter dan de tabs.
En 'Voice' is een leuke functie, het enige wat nog mist is direct op kunnen geven van webadressen, maar het voorlezen van tekst gaat prima.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
(niet dat die serials elders voor het oprapen liggen natuurlijk)
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
meh.
Echte mannen (zoals ik) hebben Opera allang gekocht
(en nooit spijt van gehad. Eerst een licentie voor Opera6, dan gratis upgrade naar 7 en 8, waarbij ik het ook nog eens op alle PC's thuis en op alle OS's mocht gebruiken).
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
* E-Rick gebruikt Opera sinds versie 5.11
Choose life
Everyone got an expiration date [Airwolf00.com]
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:41
Banner was al weg
Juist
zou het iets met het marktaandeel te maken hebben
maar thanks for the tip.. Heb ook een legale key nu
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Ziet er opzich niet verkeerd uit, misschien maar ns even kijken of deze browser wat is
Heb direct 2 serials opgehaalt
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Verwijderd
Ik had stiekem al geen banners meer, maar gratis een legale code laat ik natuurlijk niet links liggen.
Ow en nog een tip, verdiepen in de sneltoetsen scheelt een hoop rsi-gevoelige handelingen.
Eenmaal gewend, nooit meer een ander.RoD schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:08:
misschien maar ns even kijken of deze browser wat is
alleen sommige sites doen het niet in opera, maar dat zijn er heel weinig.
hier nu ook eindelijk legaal . . . en gratis is altijd lekkerder.
Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32
Edit: Het is toch niet zo dat het alleen werkt als je Opera gebruikt, toch?
[ Voor 38% gewijzigd door timovd op 30-08-2005 21:16 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Bedankt dat je dit hebt gemeld
Learn to forget...
Nee, het wekt ook met FF en Konqueror.timow schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:15:
Edit: Het is toch niet zo dat het alleen werkt als je Opera gebruikt, toch?
[ Voor 8% gewijzigd door Gondor op 30-08-2005 21:27 ]
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Verwijderd
Altijd makkelijk...
Verwijderd
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik vind het erg tries dat mensen die al jaren Opera gebruiken nu ff snel een gratis key gaan halen. Koop gewoon een licentie, kost je eenmalig 34 euri, en dan steun je ook nog eens een goed, innoverend europees bedrijf! Op de frontpage zag ik ook een aantal berichten van mensen "die al jaar en dag" Opera gebruiken maar nog geen (legale) key hadden
Je kan Opera zelft met studentenkorting kopen, heb ik ook gedaan, kost maar 24 euro.
Ik ben benieuwd wat Microsoft allemaal gaat jatten van Opera voor IE7, het zal me nix verbazen als IE7 ook ineens mouse-guestures ondersteund en een (vrijwel) volledig aanpasbare user-interface heeft.
Opera blijft toch echt nummer 1
[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 31-08-2005 16:30 . Reden: Microsoft, en niks anders, laat verbasteringen maar achterwege ]
Verwijderd
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Op een P3 zou Opera juist veel sneller zijn (Firefox draait ook erg snel op de P3 van mijn broer). Ik heb namelijk op een P166 (32mb) laptopje Opera draaien (@windows) echt super snel voor zo'n machineVerwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:22:
had me gisterennacht ook al zo'n code laten geven, altijd handig maar ik denk niet dat ik snel van browser ga veranderen (jaja nog steeds IE, geen last van popups of spyware.. en volgens mij nog altijd de snelste browser die men kan gebruiken op een Pentiejum Driie)
Nog nooit opera gebruikt, maar dit nodigd natuurlijk wel heel erg uit!
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami
Erm, neem een browser als die je bevalt en niet omdat hij je niks kost.Vlugge Japie schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:08:
[in het algemeen]
Ik vind het erg tries dat mensen die al jaren Opera gebruiken nu ff snel een gratis key gaan halen. Koop gewoon een licentie, kost je eenmalig 34 euri, en dan steun je ook nog eens een goed, innoverend europees bedrijf! Op de frontpage zag ik ook een aantal berichten van mensen "die al jaar en dag" Opera gebruiken maar nog geen (legale) key haddenneem dan firefox als je te gierig bent.
Als je er geen geld voor uit wil trekken, prima, dat doen die mensen kennelijk ook. Waarschijnlijjk dat ze als ze toch al jaren lang Opera gebruiken met banner, meer hebben opgeleverd voor Opera Soft dan de mensen die een key hebben gekocht. Zeker als we het dan hebben over versie 6.x, 7.x, 8.x (zoals hier al stond, mensen kochten 6.x en kregen gratis 7.x en 8.x keys). In dat opzicht hebben ze dus meer bijgedragen aan dat innovatieve Europees bedrijf dan de mensen die er 34 euro (of 24 euro) voor hebben neergeteld
Dat mensen een illegale key gebruiken...sja...daarover valt zoveel te discussieren dat je er moe van wordt. Zie deze gratis keys uitdelen dan als mensen op het rechte pad proberen te krijgen.
Ik zie deze actie eerder als een zeer geslaagde marketing actie. Ik denk dat ze de drempel nu zo ver omlaag hebben gehaald dat heel veel mensen nu eens Opera gaan gebruiken. Ik denk wel dat zodra Opera versie 8.1 released dat deze gratis keys dan niet meer zullen werken.
Voor mij is deze actie een reden om weer eens Opera te gebruiken. Het werkt wel leuk, maar Firefox blijft hier toch favoriet, die werkt net even ietsje makkelijker en in mijn ogen intuitiever, zeker met cookies. Echter, beide browsers doen prima browsen
Ik wilde erg graag een alternatief voor IE. Firefox beviel me niet om de 1 of andere reden, hoewel ik normaal een gigantische fan ben van alles dat open-source is. Opera vond ik veel fijner, hoe zeg je dat, de sfeer zeg maar, en de coole opties
Toch bleef ik IE gebruiken, omdat ik me ergerde aan die stomme banner.
Nu mooi een gratis key. Echt een gave actie van opera! Ze hebben er weer een gebruiker bij!
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!
#careVlugge Japie schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:08:
[in het algemeen]
Ik vind het erg tries dat mensen die al jaren Opera gebruiken nu ff snel een gratis key gaan halen. Koop gewoon een licentie, kost je eenmalig 34 euri, en dan steun je ook nog eens een goed, innoverend europees bedrijf! Op de frontpage zag ik ook een aantal berichten van mensen "die al jaar en dag" Opera gebruiken maar nog geen (legale) key haddenneem dan firefox als je te gierig bent.
Dank je wel voor deze tip, kreeg lichte verschijnselen van epilepsie door sommige banners.
Nooit gebruikt vanwege die banners.
Nu gaan we eens ff kijken hoe dat eruit ziet
Oneens. Ik ken mensen die al jaren met banner browsen, of die al eeuwen op het "continue" knopje druken bij WinZip; sommige mensen vinden dat een browser gratis moet zijn ("net als IE") of browsen dusdanig weinig dat ze er geen geld voor over hebben, en zij nemen die banners gewoon voor lief. En als Opera dan zegt: hier, een gratis key! Waarom dan niet?Vlugge Japie schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:08:
[in het algemeen]
Je kan Opera zelft met studentenkorting kopen, heb ik ook gedaan, kost maar 24 euro.
Ik ben benieuwd wat Microsoft allemaal gaat jatten van Opera voor IE7, het zal me nix verbazen als IE7 ook ineens mouse-guestures ondersteund en een (vrijwel) volledig aanpasbare user-interface heeft.
Opera blijft toch echt nummer 1
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik ken iemand die dacht dat z'n winzip kapot was, nadat ik hem gecracked hadleokennis schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:32:
[...]
of die al eeuwen op het "continue" knopje druken bij WinZip;
Om de één of andere reden voelt Opera voor mij zoveel beter dan Firefox dat dat hier nooit serieus aan de bak is gekomen. En na een tijdje heb ik besloten dat ik Opera zo vaak gebruikte, en het zo'n goed programma vond dat ik toch maar een student licence heb gekocht. En guess what, zonder ads voelt Opera toch net een stukje fijner aan (ookal heb ik ze nooit hinderlijk gevonden).
En vandaag heb ik dan maar eens gebruik gemaakt van de gelegenheid om een aantal vrienden die ook Opera gebruiken tijdelijk van de ads af te helpen. Geweldige actie van Opera. Ik gok zomaar dat ze hiermee weer aardig wat mensen bekend maken met hun browser.
Ik hoop dat ze lekker door gaan met innoveren, dan zal ik lang klant blijven!
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:41
[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 31-08-2005 19:47 ]
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
Opera is echt een topbrowser. Bevalt me veel beter dan Firefox en zeker veeel beter dan IE.
Ha.. strak... ik zie nu dat internetbankieren van de postbank nu dus wel werkt in Opera.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Iemand tips hoe ik banners kan blokken in Opera? Niet de banners van tweakers.net natuurlijk
Er is een .ini onder Windows waarin je internetadressen kan ingeven (URL's van te blocken ads). Als je wat googelt vind je daar ook een front-end voor, die je als plugin kan integreren in WindowsSpocky schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:12:
Ik mis mijn FireFox lievelings-plugin: adblock![]()
Iemand tips hoe ik banners kan blokken in Opera? Niet de banners van tweakers.net natuurlijk
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Hier staat een artikeltje met Opera tegenhangers van Firefox plugins. Inclusief korte instructie voor het bakken van een eigen ad blocker in Opera.Spocky schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:12:
Ik mis mijn FireFox lievelings-plugin: adblock![]()
Het komt erop neer dat je een filter.ini aanmaakt, en daarin alle hosts zet die je niet wenst te zien in je Opera venster. Hier een directe link naar een tutorialtje en voorbeeld filter.ini file.
enjoy
Hier in ieder geval een hele mooie vergelijking op het gebied van snelheid. Als je even goed zoekt kom je ook nog een mooie site tegen met aantal gemeldde / gepatchte veiligheidslekken in de bekendste browsers. Die ken ik alleen niet uit mijn hoofd.Is er überhaupt een plekje waar de pros en cons van Opera versus firefox te vinden zijn?
www.secunia.com dus. Klik voor Firefox en Opera.
[ Voor 28% gewijzigd door Grimli op 31-08-2005 20:30 ]
/edit
nevermind, ik blijf wel bij firefox, zal persoonlijke smaak zijn.
Zitten verder wel een paar leuke dingen . Die ik ook graag in firefox zou zien.
[ Voor 60% gewijzigd door wica op 31-08-2005 20:44 . Reden: ervaring bij gezet ]
Owkee. Nu een constructieve bijdrage aan dit topic? Je voelt je toch niet verplicht om Opera te proberen hoop ik? Wordt er hier aan Firefox-bashing gedaan soms? Nee tochVerwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:23:
[...]
Waarom? Ik gebruik Firefox en anders niks. Firefox rulezzzzzzz![]()
![]()
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik raad je aan om toch echt eens Opera te proberen. Als je r eenmaal een tijdje mee werkt wil je echt nix anders meer. De mouse-gestures in Opera zijn echt TE relaxed.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:23:
[...]
Waarom? Ik gebruik Firefox en anders niks. Firefox rulezzzzzzz![]()
![]()
Als je bijvoorbeeld je rechtermuisknop ingedrukt houdt, naar links beweegt en vervolgens de knop weer loslaat, ga je terug, net alsof je op Back klikt in eenouderwetse browser
Verwijderd
vandaag de 31e werkt het nog steeds
Wel relaxed, die banners weg
edit: Weet iemand trouwens waarom er wel dat "Registreer Opera" blijft staan?
Ach ja, op m'n Logitech MX 1000 muis zitten toch van die knoppen waarmee je snel vooruit en achteruit kunt bladeren. Werkt net zo makkelijk, maar die gestures voor bijvoorbeeld een nieuwe pagina openen heb ik niet.Vlugge Japie schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:51:
[...]
Ik raad je aan om toch echt eens Opera te proberen. Als je r eenmaal een tijdje mee werkt wil je echt nix anders meer. De mouse-gestures in Opera zijn echt TE relaxed.
Als je bijvoorbeeld je rechtermuisknop ingedrukt houdt, naar links beweegt en vervolgens de knop weer loslaat, ga je terug, net alsof je op Back klikt in eenouderwetse browser![]()
[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 21:12 ]
Verwijderd
Er zitten in Opera echt zeer veel features. Om de zoveel tijd kom ik een nieuwe feature tegen, terwijl ik al dik twee jaar deze browser gebruik. Opera staat hoog op mijn enigszins hypocriete lijst "Als ik later geld heb, koop ik een licentie"
In de categorie "leuk om te weten"
• Opera is zo'n beetje de snelste browser die verkrijgbaar is.
• Opera voldoet als een van de beste aan de css test, alhoewel Mozilla Firefox het ook niet onaardig doet. Konquerer en Safari voldoen al voor 100% aan deze test.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 21:25 ]
Vlugge Japie schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:51:
[...]
Ik raad je aan om toch echt eens Opera te proberen. Als je r eenmaal een tijdje mee werkt wil je echt nix anders meer. De mouse-gestures in Opera zijn echt TE relaxed.
Als je bijvoorbeeld je rechtermuisknop ingedrukt houdt, naar links beweegt en vervolgens de knop weer loslaat, ga je terug, net alsof je op Back klikt in eenouderwetse browser![]()
pssst... all-in-one gestures
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
Waarschijnlijk heb je het uitgezet.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:25:
Alleen werken die Mouse Gestures niet bij mij
Tool -> Preferences -> advanced -> shortcuts -> enable mouse gestures aanvinken. De allereerste keer dat je per ongeluk een mouse gesture gebruikt, vraagt Opera netjes of je voortaan mouse gestures wil gebruiken. Daarna vraagt ie niet meer
Voor veel features die standaard al in Opera zitten, kun je FF extensies of een omweg vinden om het ook in FF te gebruiken. Die kan je natuurlijk allemaal posten, je kunt ook gewoon een browser kiezen waar het allemaal al in zit
[ Voor 42% gewijzigd door dr snuggles op 31-08-2005 21:38 ]
Dit topic is gesloten.
![]()