Toon posts:

10 pins usb front I/O op moederbord connector

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Jullie kennen de usb front I/O op het moederbord wel maar die dnigen hebben 9 pinnentjes maar op mijn moederbord zitten er 10. En ik heb zoon usb front I/O gekregen en die heeft 9 pin waardoor en 1 pin alles blokkeerd. weten jullie hoe ik dit kan oplossen.

mvg

Ruurd de Vries

Verwijderd

stukje uit het stekkertje snijden met een heet mesje?

ik lul ook maar wat hoor (zo heb ik het eerder welles gedaan, met iets anders - geen usb)
weet je wel hoe de stekker erop moet?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat extra pinnetje zal wel voor de aarde (ground) zijn. Die hoef je niet perse te gebruiken (i/o ding heeft al aarde dmv. dat andere pinnetje). Je zou kunnen proberen dat pinnetje open te maken (stiftje kun je er meestal wel uittrekken met een tangetje of anders doorprikken met een naald), maar dan moet je wel zeker weten of de pinnetjes op het mobo en het i/o ding overeen komen. Zie het manual van je moederbord waar elk pinnetje voor is.

PS. om welk moederbord gaat het?

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 30-08-2005 19:37 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Snij die dingen gewoon los, zorg dat de pinouts overeenkomen met elkaar en het moet gaan werken.
Als je er gewoon voor zorgt dat je de pins goed aansluit kan er weinig misgaan :P

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om de MSI MS-6309 Lite.
Normaal heb je dan eentje dat dicht zit dus daar kan je geen oinnetje indoen daar het ik een gaatje ingemaakt past hij sluit ik hem aan doet hij het niet maar dat light dan denk ik niet aan dat ding zelf.

• Palomar
  • Niet online
Ik weet niet precies welk mobo dat is, maar ik weet wel dat een MSI K7T Turbo (heeft ook zo'n soort typenummer) een afwijkende pin layout heeft voor de front USB. Je zult dan de pinnetjes in de connector van het I/O ding moeten verschuiven (kun je er met een dun schroevendraaiertje wel uitdrukken).

Ik heb dat ook es moeten doen voor de front USB aansluiting van een nieuwe kast.

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 30-08-2005 19:52 ]

Verwijderd

zit het gaatje niet aan de andere kant van het stekkertje? :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:45:
het gaat om de MSI MS-6309 Lite.
Normaal heb je dan eentje dat dicht zit dus daar kan je geen oinnetje indoen daar het ik een gaatje ingemaakt past hij sluit ik hem aan doet hij het niet maar dat light dan denk ik niet aan dat ding zelf.
Daarom zeg ik, zorg ervoor dat de pinout klopt anders zal het inderdaad niet werken.
Dus die van je dongle en van je mobo erbij pakken en zorgen dat ze overeenkomen.

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je er ziiten er 10 pinntetjes op het moederbord en gewoon zoon standard usb front I/O heb ik

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:59:
hoe bedoel je er ziiten er 10 pinntetjes op het moederbord en gewoon zoon standard usb front I/O heb ik
Dit is een pinlayout van een front USB aansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmech.com/images/usbport_pins.jpg

Let op: dit is dus gewoon een willekeurig plaatje van Google. Ik weet niet of deze wel klopt voor jouw mobo. Op de site van MSI staat wel een manual van jouw mobo, maar daaruit kan ik niet opmaken wat de pin layout is.

Je zult dus moeten uitzoeken voor de aansluiting op jouw mobo welk pinnetje waar voor is. Dan zoek je uit welk pinnetje op het I/O ding welke functie heeft. En dan vergelijken of het klopt en wat je moet aanpassen.

[edit] Ik heb even voor je gekeken in d emanual van mij MSI K7T Turbo. Grote kans dat die dezelfde pin layput heeft als jouw mobo.

Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65579/thumb.jpg

Nu zul je dus moeten goochelen met draadjes :P Ik heb een paar jaar geleden precies hetzelfde moeten doen... (vandaar die aantekeningen in op het plaatje)

[ Voor 23% gewijzigd door Palomar op 30-08-2005 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe ga ik dan die draaden er weer opzetten want dan heb je toch van die soort buisjes nodig

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:49
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:25:
maar hoe ga ik dan die draaden er weer opzetten want dan heb je toch van die soort buisjes nodig
Die zitten ook in die plastic stekker :)

Waar je alleen rekening mee moet houden is dat die buisjes geen contact met elkaar gaan maken....
K*T werk is dat, zeker voor 9/10 stekkertjes :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:25:
Ze zitten nu in zo'n blokje en klemmen zich vast dmv een klipje. Dat klipje kun je gemakkelijk loskrijgen met een kleine schroevendraaier of mesje. Als je ze terugduwt dan kun je ze zo ook weer vastzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had er al eerder aan lopen draaien, en dat ding is nu stuk, dus ik moet effe wat anders verzinnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 22:50 ]

• Palomar
  • Niet online
draaien?

Verwijderd

:X

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:48:
Ik had er al eerder aan lopen draaien, en dat ding is nu stuk, dus ik moet effe wat anders verzinnen.
Je kunt het nog solderen als je wil.
Of gewoon een nieuwe dongle regelen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
pas op he met MSI. Die heeft nog de oude indeling dwz ipv power, data-, data+ en ground dat dat precies aan de andere kant opgekeerd zit dus: P,-,+,G,G en de andere kant begint met G,G,+,-,P. Daar ben ik ook eerder tegen aan gelopen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
die dongle hebben hier niet in de buurt en ik heb nu alleen aan een kant die draden weet misschien iemand een oplossing
Pagina: 1