Genaaid door Aragorn, mijn verhaal

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-07 12:34
Goed, even kalm worden. Ik ben namelijk een beetje kwaad. Beetje boel. Op Aragorn (Eindhoven). Ik zal even uitleggen wat er allemaal gebeurt is.

Bij mijn schoonfamilie sta ik bekend als een computerfreak. Toen ze aan een PC-prive project meededen, hebben ze geinformeerd bij mij, wat een verstandige keuze is. Het systeem doet er even niet toe.

Afgelopen vrijdag hebben we de PC opgehaald. Er bleken een aantal dingen niet te kloppen, waarvan hier een opsomming...

- verkeerde drivers voor de modem (zelf de goed geinstalleerd)
- Liveware v1.06 was geinstalleerd, zonder enige toeters of bellen effecten. (zelf Liveware 3.0 geinstalleerd)
- scanner software niet geinstalleerd (zelf gedaan)
- printer software niet geinstalleerd (zelf gedaan)
- het netwerkkaartje heb ik nog niet getest, maar ook daar verwacht ik problemen mee, daar er realtek drivers geinstalleerd zijn, en het een prolan netwerkkaartje inzit (prolan =?= realtek)

Maar de meest irritante =
- windows loop vast bij het afsluiten. Bij het opstarten krijg je daarom iedere keer een scandisk van 2 minuten.

Van dat laatste wed ik helemaal gek. Op internet gezocht hoe dit te voorkomen. Ik heb echt alles geprobeert:
- msconfig - disable fast shutdown
- de update van internet gedownload
- aangezien ik ook een vmm(32).vxd bluescreen ben tegengekomen; virtual memory disabled
- allerlei settings in bios
- enz, enz

Op de site van Microsoft staat dat je altijd de nieuwste bios moet gebruiken. Ik op factuur kijken; Gigabyte VX+. Op internet nieuwste bios gedownload; geflashed. Geen rare meldingen; ik kon 1 keer in de bios komen; daarna was de PC dood. Morsdood.

Leuk joh, met de PC van je schoonpa. Ik voorgesteld met de PC naar de winkel te gaan, dus alvast de PC mee genomen naar huis. Thuis gekomen dat ik, wacht eens, als ik 1 keer in de bios kan komen, discharge ik gewoon de bios, en kan ik weer opnieuw in de bios. Zoekend naar het jumpertje, zie ik een stickertje op het mobo zitten: 6VX7.

Het zal toch niet waar zijn ...k#t %$##%$@$^ zooi. Ja hoor.

Ze hebben er gewoon een ander moederbordje ingeflikkerd dan dat op de factuur staat. En het is nog wel een inferrieur produkt (geen UDMA66; fbs tot 133 ipv 150).

KUT ARAGORN (sorrie dat ik ga schreeuwen, jullie kunnen er ook niets aan doen)

Morgen (maandag) ga ik Aragorn een bezoekje brengen. Ik houd jullie wel op de hoogte.

Willen jullie trouwens even melden wat jullie van deze actie van Aragorn vinden. Dan geef ik ze het linkje naar de topic nog wel eens :(

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een echte freak installeert alles zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

- verkeerde drivers voor de modem
.. tja lullig

- Liveware v1.06 was geinstalleerd, zonder enige toeters of bellen effecten.
.. niet iedereen heeft behoefte aan alle toeters en bellen, en je kan ze zelf installeren.. lijkt me niet zon probleem

- scanner/printer software niet geinstalleerd
... als ze dat wel doen moet de doos van de printer/scanner open, en er zijn zat mensen die dan gaan zeuren omdat de doos open is geweest, zelf installleren lijkt me niet zo bezwaarlijk.

- het netwerkkaartje heb ik nog niet getest, maar ook daar verwacht ik problemen mee, daar er realtek drivers geinstalleerd zijn, en het een prolan netwerkkaartje inzit (prolan =?= realtek)
... het is heel goed mogelijk dat op pro-lan kaartjes een realtek chipset zit, zoals op veel no-name low-budget kaartjes, eerst testen, dan pas zeuren

- windows loop vast bij het afsluiten. Bij het opstarten krijg je daarom iedere keer een scandisk van 2 minuten.
.. zou best aan het netwerkkaartje kunnen liggen, als er geen netwerk op aangesloten is start hij traag op en kan moeilijk gaan doen bij het afsluiten. Kaartje disablen had genoeg kunnen wezen.

- Ze hebben er gewoon een ander moederbordje ingeflikkerd dan dat op de factuur staat.
..tja fouten kunnen gemaakt worden, het is dan ook handig om te verifieren wat voor een moederbord, en welke revisie, je hebt voor je gaat flashen..

Maar voor je gaat zeuren dat het een klotebedrijf is zou je ook even hun reactie af kunnen wachten, misschien lossen ze het probleem gewoon voor je op...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Dat hoor je toch veel vaker?
Ik bedoel, alleen complete computer newbies doen mee aan zo'n PC-Prive aktie..

En ja, iemand naaien qua hardware is dan kinderspel..

Gewoon naar Aragorn toegaan en eisen dat alles wat op de faktuur staat ook daadwerkelijk geleverd wordt.
Gewoon een flinke rel schoppen daarzo, beetje klanten wegjagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bios dood? gigabyte borden hebben toch een backup bios? dan kun je die toch enablen? of is dit bord er juist weer eentje zonder die extra bios chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK weet uit ervaring blijf rustig en vriendelijk tegen verkopers (hoe boos je ook bent) dan wordt je beter en sneller geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Laatst online: 25-07 21:34

oCe

aka Dookie.

Hoi,

ikzelf werk op de TD van een computerbedrijf, dit soort klanten zijn voor mij 'lastige' klanten. Zonder hier iemand aan te vallen: gebrek aan kennis en schreeuwen voordat er brand is.

verkeerde drivers voor de modem (zelf de goed geinstalleerd)
--- kan gebeuren, fout van aragorn, had voorkomen moeten worden. door simpel diagnostische gegevens v/d modem op te
vragen waren ze daar zelf ook achter gekomen.

Liveware v1.06 was geinstalleerd, zonder enige toeters of bellen effecten. (zelf Liveware 3.0 geinstalleerd)
---wat een ramp. ojee. staat er op de factuur dat je liveware3.0 er bij gekocht hebt? waarschijnlijk staat er OEM. dat houdt in, de kaart zelf en regelmatig een driver erbij (niet altijd!). OEM houdt ook in, kaart+evt driver zonder zooi. kortom; is dit wel een gebrek!?

scanner software niet geinstalleerd (zelf gedaan)
printer software niet geinstalleerd (zelf gedaan)
----over beide. ga hiervoor maar microsoft oid in de hoek zetten. waarom? simpel: als je de scanner/printer installeerd zonder dat 'tie aangesloten is (voornamelijk hp apparatuur) en vervolgens de printer/scanner aansluit... dan kan je hem gewoon zelf NOG een keer installeren. simpelweg omdat'tie dan pas een aangesloten scanner/printer vind. dit werkt nou eenmaal zou, is dus geen fout van aragorn.

het netwerkkaartje heb ik nog niet getest, maar ook daar verwacht ik problemen mee, daar er realtek drivers geinstalleerd zijn, en het een prolan netwerkkaartje inzit (prolan =?= realtek)
---prolan is een budget merk. praktisch alle budget kaartjes tegenwoordig gebruiken realtek chips. hier wordt dan simpelweg de driver van de gebruikte chip geinstalleerd. ga maar zeuren bij prolan dat je perse het type nummer van hun in drivers wil hebben. geen fout van aragorn.

Maar de meest irritante =
--- ga maar zeuren bij microsoft. waarschijnlijk heb je windows 98 tweede editie. voila, probleem gelocaliseerd. bij bepaalde hardware configuraties doet 'tie dit nou eenmaal. helaaaas. kan aragorn niets aan veranderen voor je.

Op de site van Microsoft staat dat je altijd de nieuwste bios moet gebruiken. Ik op factuur kijken; Gigabyte VX+. Op internet nieuwste bios gedownload; geflashed. Geen rare meldingen; ik kon 1 keer in de bios komen; daarna was de PC dood. Morsdood.
---altijd eerst mainboard zelf nakijken. er kunnen nieuwe revisies zijn, verschillende soorten bios versie/mbit grootes etc etc etc etc etc etc.

Leuk joh, met de PC van je schoonpa. Ik voorgesteld met de PC naar de winkel te gaan, dus alvast de PC mee genomen naar huis. Thuis gekomen dat ik, wacht eens, als ik 1 keer in de bios kan komen, discharge ik gewoon de bios, en kan ik weer opnieuw in de bios. Zoekend naar het jumpertje, zie ik een stickertje op het mobo zitten: 6VX7.
---fout van aragorn.

KUT ARAGORN (sorrie dat ik ga schreeuwen, jullie kunnen er ook niets aan doen)
---KUT users! (mijn reactie in gedachten als er weer eens een klant komt die het ZELF verprutst heeft :) )

Morgen (maandag) ga ik Aragorn een bezoekje brengen. Ik houd jullie wel op de hoogte.
---doe dat. maar lees dit eens na voordat je ze dingen gaat verwijten die onterecht zijn. trust me... personeel wordt daar vrij moe van.

Willen jullie trouwens even melden wat jullie van deze actie van Aragorn vinden. Dan geef ik ze het linkje naar de topic nog wel eens
---ja hoor. laat ze dit ook maar lezen. van een collega-bedrijf.

Rob
---Jeffrey.

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Een PC-prive project PC moet gewoon werken punt uit.... Stekker erin knopje indrukken... klaar.. niet meer niet minder..
Zoiets moet gewoon getest worden van tevoren.
Niet iedereen in nederland is tweaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

icestorm: klopt. en die klant eist dus ook geen liveware3 en gaat niet met drivers lopen knoeien...

en al helemaaaaaaaal geen bios flashen...

sja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

.. heb je gelijk in Icestrom, maar als de niet-tweaker gewoon met de problemen naar de winkel terug was gegaan dan zouden die het probleem misschien verholpen hebben. Fouten kunnen altijd gebeuren, en dan vraag je eerst de leverancier om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige probleem van die computerwinkels: ze schuiven altijd de schuld op microsoft.
Natuurlijk ligt het vaak aan windows maar een beetje winkel levert dat stukje support er zelf bij omdat het meestal vrij simpel te verhelpen problemen zijn.

(no hard feelings oce)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 14:25

Rashann

Zoek de hond...

oCe: Op zich heb je gelijk, een standard PC-prive gebruiker gaat z'n BIOS niet flashen...

En ik geef je ook gelijk met het drivers gedoe: Dat is puur Windows ( :r)... maar dat er een ander moederbord op de faktuur staat als dat erin zit?? Dat kan toch niet? Stel hij gaat na een half jaar kapot: Dan zegt Argaron opeens van: Maar dit is niet ons moederbord...er staat een ander moederbord op de faktuur. Zulke dingen gebeuren echt (zelf ook gehad bij Aragorn Ehv.) en zijn voor je klanten niet echt positief...

Naja, 'k heb wel weer genoeg getypt :)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceMan
  • Laatst online: 25-06 11:32
ff w98se afsluitprob patch draaien is je afsluitprobleem verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 22:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hoho, ik gaf aragorn ook niet de schuld....
Ze hebben en brakke bak afgeleverd.. dat kan...
Maar dan moeten ze die fout wel herstellen door (snel) een werkende bak te leveren...
En voor R. Kuipers geld... waarom ga je werk lopen doen wat een bedrijf (dus aragorn) moet doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb voor mijn zusje ook een pc gekocht bij de aragorn. Daar had ik ook een gigabyte VX+ mobo inzitten en ook een modem (ik neem aan dat dat dat goedkope ding van ongeveer 50,= is.

Ik had alles mee naar huisgenomen en zelf in elkaar gezet.

1) De modemdrivers waren bij mij ook niet de juiste. Het probleem is dat de chips op die budget dingen zo vaak veranderen dat het ondoenlijk is om de goede drivers er bij te houden. Ze hebben mij een cdtje opgestuurd met een zooitje drivers en daar heb ik zelf de juiste uitegezocht. Een beetje slordig van de Aragorn, maar ik vind dat ze het goed opgelost hebben.

2) Het mobo. Daar heb ik ook het bios van geflashed, maar toen ik op de site van gigabyte aan het kijken was voor de biosupdate ben ik NERGENS de naam van een mobo VX+ tegengekomen. Je kunt o.a. kiezen uit de 6VX7 en de 6VX7+. Jij gaat er zeker meteen van uit dat het om de 6VX7+ gaat. Dat is een aanname die jij gedaan hebt en dat vind ik een beetje kortzichtig, want dan had het net zo goed de 6VXE7+ geweest kunnen zijn. Dus eerst controleren wat er op je mobo staat. Het enige wat de Aragorn fout heeft gedaan is dat ze op de website/factuur de verkeerde naam hebben gegeven aan het mobo. Een naam die NIET bestaat.

Het is dus meer jou fout dan die van de Aragorn. Het is een beetje makkelijk om meteen de schuld bij een ander te leggen en niet eerst even bij jezelf nagaan wat je fout gedaan zou hebben kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

faceman: klopt, zou je denken dat het dan ook allemaal goed werkt.

maar die shutdown patch van win98 verhelpt de problemen niet altijd. soms is een bios update al voldoende, soms werkt het helemaal niet. mijn ervaringen ermee zijn dat het 9 van de 10 keer goed gaat, zelfs met a-merk componenten. 'tis een vage fout. soms helpt alleen een re-install al... maar feit is, dat had die aragorn moeten doen. het product was immers niet zonder fouten bij uitlevering... sterker nog, aragorn kan er misschien niet eens wat aan doen ivm microsoft's nalatigheid. en dan kan je zeggen 'iedereen zeurt maar over microsoft', maar die heeft het produc toch ook gemaakt ofniet? als jij een stukke auto hebt dan heeft jou leverancier dat toch ook niet gedaan? dan is het de fabrikant van de auto die het 'fout' gedaan heeft...

tip van mij naar mijn collega bedrijven; simpelweg een benchmark als final reality, 3dmark etc draaien om vga/cpu/memory te testen... en diagnostische tools gebruiken om even het systeem te testen... dit haalt grove fouten/gebreken/defecten er zo uit! voorkomen is beter dan genezen! het kost bij assemblage/uitlevering misschien iets meer tijd... repa-kosten achteraf zijn vaak hoger! bovendien levert dat een minder tevreden klant op. just my 2 cents =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
  • Laatst online: 24-12-2024
Sorry hoor R. Kuipers. In wil niet gaan schelden maar ik vind je echt een SUKKEL (sorry hoor mensen dat ik ga schelden) :) dat je niet eerst de revisie van het mobo gaat tjekken, je moet sowieso niet gaan lopen flashen , dat ding moet gewoon werken, zo niet laat die toko het zelf uitzoeken, want nu heb je ze alsnog nodig.

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
Mijn reaktie op bovenstaande: ik vind opzich dat iedereen hierboven wel ergens gelijk over heeft. Toch spreken ook jullie elkaar wel eens tegen:

volgens sommige moet ik zelf de software/correcte drivers installeren <-> waarom doe ik het werk voor Aragorn?

Eerst zelf de kast openschroeven om hardware te checken <-> je mag er van uitgaan dat de hardware in de PC overeenkomt met de omschrijving op de factuur.

Ik ben nu gekalmeerd, en snap beide standpunten. Toch wil ik mijn motivaties uitleggen, ook aan de TD-mensen onder jullie. Jullie beschikken namelijk over een expertise, waar maar weinig mensen mee gezegend zijn. Toch krijgt iedereen zomaar een slecht geinstalleerde PC mee naar huis.

1. Waarom doe ik het werk van Aragorn?
Omdat ik al vele computers, van alle generaties, in elkaar gezet heb, en nog vaker een OS heb geinstalleerd. Hardwarematig heb ik eigenlijk nog nooit een fout gemaakt. Softwarematig wel, en daar heb ik dan veel van geleerd. Qua software is het zo, dat je het gewoon opnieuw kan proberen als het foutgaat. Toen we de PC voor de eerste keer aanzette, had ik al meteen in de gaten dat er vooral op gebied van drivers van alles niet klopte. Aangezien ik wel van alles de CD/diskette had, heb ik deze zelf toegevoegd. Liveware 3 had ik al, ik heb zelf ook zo'n kaart.

2. Flashen van bios
Het flashen van een bios is een ander verhaal, hier kun je wel schade mee aanbrengen. Dat wist ik, en daar ben ik nu helaas mee geconfronteerd. Het is eigenlijk fout gegaan omdat ik ervan uitgegaan ben, dat de specificatie op de factuur overeenkomt met de hardware die er daadwerkelijk inzit. De volgende keer zal ik het ook echt wel controleren. Maar mijn standpunt is: als Aragorn zijn werk goed had gedaan (er daar mag ik toch wel van uitgaan vind ik. Als ik 5000 piek neerleg voor een susteem moet het gewoon kloppen!) dan had ik de bios met de JUISTE versie geflashed.

3. Waarom heb ik de kast niet opengemaakt.
Voor mij een simpel antwoord, al is het een gevoelskwestie. Ik ga niet een kast van een ander openschroeven. Zeker niet als ie net nieuw is. Ik zou bijvoorbeeld ook niet even een anders modem erin prikken, als de modem het met andere drivers ook niet doet. Voor de meeste onder ons is een kast openschroeven heel normaal. Dit geldt voor iedereen: als je iets voor je werk of voor je hobby vaak doet, ga je het normaal vinden. Echter, voor het merendeel van alle computerbezitters geldt dit niet, zeker niet voor de PC Prive Project mensen. Ik sluit me daarom ook helemaal aan bij de mening van Icestorm. Het moet gewoon goed zijn. Voor printer en scanner kan ik er na jullie motivatie nog wel begrip hebben.

4. Faceman...
Patch had ik gedownload en geinstalleerd. Maar wat als dat niet werkt. Ik had echt al alles geprobeerd wat je kunt doen, zonder de kast open te maken.

5. Zero...
Netwerkkaartje... zo'n vermoeden heb ik ook. Maar disablen? Waarom betaal je voor een stukje hardware, als je het toch niet gebruikt.

6. Downtime...
Ik hoop dat je gelijk hebt. Dan gaat er niets verloren. Wist ik trouwens nog niet. Echter ik ga het zelf niet proberen. Want zelfs al heb je gelijk... deze PC gaat zo-ie-zo terug.

7. Oce...
Van dat netwerkkaartje wist ik niet. Wat betreft het vastlopen. Jouw reaktie is juist de reaktie die ik NIET verwacht van een winkel. De schuld afschuiven op Microsoft. Dat de PC niet correct afsluit, MOET opgevallen zijn. Ik vind het schandalig dat je die PC dan toch meegeeft. Patch of geen patch. Eerst zorgen dat ie werkt, dan klant opbellen dat het werkt.

8. Oce (2)... vraagje
jullie TD-ers moeten op de hoogte zijn van nieuwe drivers voor de hardware. Waarom installeren jullie niet standaard de nieuwste certified drivers? 1: Als je de drivers eenmaal hebt, kost het weinig extra tijd. 2: Je verleent een extra service aan de klant. 3: Het bespaart je een hoop tijd aan mensen die terug komen met hun PC. 4: Je voorkomt dat mensen zelf gaan stunten als iets niet werkt.

9: Evert, het was de dure dynalink modem.

10: Maupie. Dank je voor die vriendelijk woorden. Als ik had geweten dat het verkeerde moederbord er in zat, had ik er uberhaupt geen werk van gemaakt

11: Zal ik kalm en vriendelijk zijn?
Ja, ik ga mijn uiterste best doen. Toen ik deze topic startte, was ik behoorlijk pissed. Maar ik weet ook wel, dat Aragorn zich tot nu toe zeer verdienstelijk heeft opgesteld (ik heb al heel wat klanten doorverwezen), en de krediet die ze opgebouwd hebben, is niet in 1 keer weg.

Ik wil echter wel dat Aragorn dit correct, en binnen acceptabelle tijd afhandelt. En ik verwacht ook dat Aragorn niet moeilijk gaat doen over het fout geflaste moederbord. Nogmaals: het systeem had zo nooit de winkel mogen verlaten. Er klopte dermate veel niet, dat het grove slordigheid/nalatigheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
En trouwens, nog even dit... tijdens het verkooppraatje kwam ook de snelle UDMA-66 harde schijf aan bod. Kijk ook maar eens op de site van aragorn: http://www.aragorn.nl/PLAragornCeleronPC.html

12: Evert. Dat verklaart ook mijn aanname. de 6VX7 is UDMA-33. De 6VX7+ is UDMA-66. En ga nu aub niet beginnen over mijn automatisch aanname dat een UDMA-66 harde schijf ook automatisch een moederbord die deze optie ondersteund implementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
VX+ ???? hahahaha klinkt mij in de oren als een VX chipset !!! :P
dus voor de oude pentium classic.. weet je zeker dat je een mooi nieuw systeempje hebt gekregen ?! :P
sorry.. poging tot humor..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Ik ga niet een kast van een ander openschroeven
Maar wel een bios flashen :)
Wat ik raar vind is dat je er wel een probleem mee hebt om de kast open te maken, maar geen probleem met het aanpassen van de software, wat een intergraal onderdeel is van het geleverde product.
Netwerkkaartje... zo'n vermoeden heb ik ook. Maar disablen? Waarom betaal je voor een stukje hardware, als je het toch niet gebruikt.
Maar als hij gebruikt wordt is er geen probleem, het probleem is dat hij niet gebruikt wordt, en dat kan een slecht afsluitende windows veroorzaken.
Van dat netwerkkaartje wist ik niet. Wat betreft het vastlopen. Jouw reaktie is juist de reaktie die ik NIET verwacht van een winkel. De schuld afschuiven op Microsoft. Dat de PC niet correct afsluit, MOET opgevallen zijn. Ik vind het schandalig dat je die PC dan toch meegeeft. Patch of geen patch. Eerst zorgen dat ie werkt, dan klant opbellen dat het werkt.
Meestal valt zoiets niet op omdat bij installatie vaak gebruik wordt gemaakt van het netwerk, het blijft wel slordig van ze.
Nogmaals: het systeem had zo nooit de winkel mogen verlaten. Er klopte dermate veel niet, dat het grove slordigheid/nalatigheid is.
Ik ben het helemaal met je eens dat het geleverde product niet goed is, maar om van grove nalatigheid te spreken vindt ik overdreven. Er zijn maar twee kleine gebreken die het functioneren van de machine bepreken, te weten de modem en het afsluiten, en je hebt ze niet de kans gegeven deze op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik maar denken dat het over lord of the rings gaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Kijk een bedrijf kan jouw PC, R. Kuipers, nooit zo in elkaar batterijen als jij dat wilt. Dit geldt vooral voor software. Hardware problemen horen niet voor te komen.

Aan de andere kant mag je toch wel wat expertise verwachten. Ook al is het voor JOU een kut geconfigureerde PC, het hoort allicht te WERKEN zodat een digibeet ermee aan de slag kan, Toch?

Voor jou en mij BLIJFT de enige oplossing om ALLES zelf te doen. Zie voor info over het kopen / upgraden van e PC mijn volgende post.

Mijn aanstaande schoonouders krijgen over 2 weken een setje van 2 PC's aangeleverd van Dixons. Ik houd mijn hart vast...
Natuurlijk is het eerste wat ik doe de schijven formatteren en Win98SE opnieuw installeren.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Ojah, die 2 PC's komen van de Dixons omdat dat mijn schoonpa's werk daar een deal mee had, dus konden we niet naar de Norrod / Funprice / Asci... tsja.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Dit was een post van mij op een ander, Engelstalig forum, over het kopen / upgrden van je PC.

CAPTAIN PERVERT's LESSONS IN BUYING A PC.
=========================================

(1.) "NEVER BUY A PC IN A STORE WHERE YOU CAN ALSO BUY TV'S, VACUUM CLEANERS AND DISHWASHERS. NEVER."

They put labels on their PC's like: '32 mb 3D card, 16 bit soundcard' What info is that? And a '500 mhz processor', yeah right. 500 mhz Celeron, PIII, what? That's STUPID. You get SBPro compatibles instead of quality hardware like the SBLive. (Dutch Examples: EP, Expert, Harense Smid and so on.)

(2.) "ALWAYS GO TO THOSE VERY WELL KNOWN, BUT YET VERY SMALL SHOPS."

Beware. Small shops that are NOT well known tend to be +/- 20% more expensive. BIG shops, which make TV commercials and which exist in many hundreds in your country, NEVER go there. (Dutch examples: Vobis, Dynabyte.) They are also more expensive.

The place to go is the kinda shop which only has a counter, some shelves, a place where approx. 3/4 customers can stand (like I said, a small shop) and a door through which you can enter the shop. (Examples in Holland: Funprice, Norrod and Asci Technologies in Groningen.)

(3.) "BUILD YOUR OWN PC."

It isn't that difficult. Just read manuals and examine your old PC. Collect parts from the small shops (the good ones) and build it yourself. This way you get exactly the PC YOU want.

(4.) "LOOK AT THE PEOPLE BEHIND THE COUNTER."

The best people to have here: NERDS. They know as much about PC's as they know little about female anatomy. They should have glasses, long hair, or whatever, anyway they should be NERDS. You only find NERDS at the good, small shops I mentioned before. Those big shops tend to employ pimple-faced, unexperienced kids who know d*ck about computers. NERDS can advise you on the best hardware, compatability and they can also repair your PC if you are really desperate.

(5.) "LISTEN TO YOU FRIENDS"

If only ONE of your friends or relatives has ANY bad experiences with a PC bough at some shop, DON'T EVEN THINK ABOUT buying/repairing a PC there. Or it must be some minor mistake. If they like blew up his whole system, stay away from there! You can still buy parts there if they're cheap.

(6.) "PERVERT, WHAT ABOUT YOU?"

I think it's obvious that I made all mistakes you could possibly make. I bought my first PC 5 years ago at Dixons (almost as crap as a dishwasher shop). It was because my mom collects Air Miles (is this just a Dutch phenomenon?) and she could get a LOT of them for buying a PC. Back then I didn't know as much about PC's (and female anatomy) as I do now, so I let unexperienced teenagers upgrade it, and all I got back was a peace of junk that never worked properly again. Now I have my own, fast and reliable do-it-myself PC.

(7.) "CAPTAIN PERVERT'S FINAL THOUGHT"

I hope I have helped some people and I hope they won't go through all the misery I have been through. God be with u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Laatst online: 21:11
Over dat BIOS flashen: Er zit toch een boekje bij je moederbord? Daar staat ook het juiste type op.
Voor de rest zijn er geloof ik geen onoverkomelijke problemen.

Dat je factuur niet klopt is een kwalijke zaak, maar toch blijft het niet de veilige plaats om te kijken.

Is dit trouwens een standaard-PC van Aragorn? Dan is het fout dat er problemen zijn met het afsluiten van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

>7. Oce...
>Van dat netwerkkaartje wist ik niet. Wat >betreft het vastlopen. Jouw reaktie is >juist de reaktie die ik NIET verwacht van >een winkel. De schuld afschuiven op >Microsoft. Dat de PC niet correct afsluit, >MOET opgevallen zijn. Ik vind het >schandalig dat je die PC dan toch meegeeft. >Patch of geen patch. Eerst zorgen dat ie >werkt, dan klant opbellen dat het werkt.

zo kan je het idd bekijken. echter, op een gegeven moment *kan* een bedrijf niet anders. de ellende is dat vaak de td-er of wie dan ook nog zo goed willend kan zijn, maar als de fout b.v. in windows ligt kan je daar zelf weinig aan veranderen. uiteraard had windows af moeten sluiten, doch *soms* kan het niet anders. maar goed, had aragorn er naar laten kijken...

>8. Oce (2)... vraagje
>jullie TD-ers moeten op de hoogte zijn van >nieuwe drivers voor de hardware. Waarom >installeren jullie niet standaard de >nieuwste certified drivers? 1: Als je de >drivers eenmaal hebt, kost het weinig extra >tijd. 2: Je verleent een extra service aan >de klant. 3: Het bespaart je een hoop tijd >aan mensen die terug komen met hun PC. 4: >Je voorkomt dat mensen zelf gaan stunten >als iets niet werkt.

klopt, in het bedrijf waar ik werk zijn we druk bezig met het maken en onderhouden van een 'driver cd', die de klant meegeleverd krijgt. de meest recente drivers staan hierop die tevens geinstalleerd zullen worden. reken echter maar dat je ook klanten krijgt die terug komen 'mijn videokaart is niet geinstalleerd want deze viper770 cd is niet uitgepakt' etc... alles heeft een weerzijde. echter, zo iets is niet verplicht, het is een stukje extra service. maar nieuwere drivers zijn niet altijd beter... hier moet ook rekening mee gehouden worden.

er komt vrij veel bij kijken om uiteindelijk het totale product neer te zetten. het is ondoenlijk om hier fouten uit te sluiten, helaas kan het af en toe gebeuren. in zo'n geval; laat het bedrijf waar je de machine aangeschaft hebt er eens naar kijken! voordat je zelf alles gaat 'verprutsen'. (no offence!)

gtrzz en succes bij aragorn, waar dat dan ook wezen mogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Aragorn, goeie vraag oCe, wat is dat in 's hemelsnaam voor prut zaakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
Zo, daar ben ik weer. Vandaag was ik naar Aragorn geweest.

Heel rustig heb ik uitgelegd wat er gebeurt was. Van het verkeerd flashen waren ze weinig onder de indruk. Daar hadden ze wel een mogelijk wel een oplossing voor, daarover satraks meer. Op herhaaldelijk verzoek van mij hebben ze gekeken, of mijn vermoeden dat ze het verkeerde moederbord ingebouwd hadden, correct was. De medewerker ging toen op onderzoek uit. Vijf minuten later kwam hij terug met de volgende uitleg:

Een tijdje geleden had Aragorn een partij verkeerde moederborjes van hun leverancier gekregen. In eerste instantie hadden ze niets in de gaten. Ze hadden gewoon alle moederborden voorzien met de sticker als zijnde Gigabyte VX+. Pas later kwamen ze er achter dat het om een verkeerde partij ging, en hebben het restant terug gestuurd naar de leverancier. Per ongelijk is er toch een verkeerd moederbordje ingebouwd. Zij hadden dus kwablijkelijk dezelfde fout als ik gemaakt, blindelings aangenomen dat het om een VX+ moederbord gaat.

Hij heeft beloofd dit probleem zo snel mogelijk recht te zetten (ze hadden echter nog altijd niet de goede moederbordjes gekregen). Tevens heb ik hem gewezen op de andere problemen. Het functioneren van geluidskaart, netwerk, en afsluiten zal eerst getest worden, alvorens de PC weer wordt meegegeven.

Al met al ben ik heel tevreden over de afloop (ervan uitgaand dat alles nu inderdaad correct wordt afgehandeld). Ook al vind ik het verhaal hier en daar twijfelachtig, het zou gebeurt kunnen zijn. Daarom ga ik er maar niet al te veel bij stilstaan. Uiterlijk woensdag is mij toegezegd dat alles weer in orde is. Ik heb er in ieder geval een hoop van geleerd. Bedankt iedereen voor de reakties, ook diegene die op een manier gereageerd hadden, die ik in het begin eigenlijk helemaal niet verwacht had.

Tenslotte vroeg ik hoe het kwam dat hij weinig onder de indruk was van een verkeerd gflashed moederbord. Hij legde uit dat ze dat, welliswaar met enig risico, vrij makkelijk konden fixen. Ik zei nog, dat kan toch helemaal niet. Hoe doen jullie dat dan. Hij legde het als volgt uit (onder voorbehoud; ik zeg het zo duidelijk als ik het begrepen heb; als je het ooit probeert, dan op eigen risico):

Je pakt een zelfde moederbord. Start hem normaal op, onder Dos wel te verstaan; geen himem.sys. je start awdflash. je verwijdert zorgvuldig de eprom, en plugt wederom zorgvuldig de fout geflaste eprom terug in het systeem. Dus zonder de spanning er af te halen. Vervolgens flash je je eprom, en klaar is kees. Van deze methode heb ik nog nooit iets gehoord (misschien aar goed ook). Oce... heb jij hier ervaring mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Je ziet het, als je ze de kans geeft wordt alles netjes opgelost.
Overigens is de methode om een fout bios terug te flashen wel eens ter sprake geweest op dit forum, maar blijft IMHO riskant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die methode werkt perfect ja. Ik heb zo eens mijn bios van een BX6.2 mobo gefixed door hem ffkes in de BP6 te doen (Zelfde flash chip) Eerst de Bp6 bios los gehaald (machine uit), voorzichtig er een klein beetje weer ingedrukt. booten en dan zonder al teveel probleemen de bios chips ffkes gewisseld. Bioschip eruit frummelen terwijl de machine aanstaat is lastig (pootjes buigen meestal omdat die krengen zo verdomde vast zitten)

Nog steeds vaag waarom die bios 'dood' ging, waarschijnlijk omdat ik het eens safe wilde doen en het 'bootblock' eens niet mee flashde.

Suc6, met de comp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Persoonlijk vind ik dat Aragorn het netjes heeft opgelost. Bij de levering hebben ze wat steken laten vallen, maar het is weer rechtgezet.

Wat ik wel vind, is dat Aragorn verantwoordelijk is voor het goed draaien van windows. Jij (of je schoonvader, whatever) koopt bij Aragorn een PC met windows. Als windows niet naar behoren draait, dan was Aragorn de enige die dat kon contateren. Bovendien, bij een OEM versie is het de winkelier die de service op het product verleent.

Als het een PC-prive project was, waarbij het om een groter aantal PC's ging (20 of zo) dan ben ik trouwens van mening dat OOK de scanner en de printer geinstalleerd dienen te worden, en uiteraard de goede werking wederom gecontroleerd wordt. Maar dat hangt dan ook af van de leveringsvoorwaarden en de afspraken die er gemaakt zijn. (schriftelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

r.kuipers;

yup. deze flash methode is wel degelijk bekend, maar hetzelfde mainboard is echt niet nodig. door een gelijke grote eeprom (1/2 mbit) te gebruiken als dat het huidige mainboard gebruikt kan elke bios geflashed worden die je wil. op een asus mainboard kan je hier zelfs aflash voor gebruiken (speciaal aangepast voor asus mainboardjes), aangezien deze meer types flash rommetjes ondersteund/herkend. maar zo kan je op b.v. een asus mainboard een abit mainboard flashen e.d. gewoon tijdens een draaiend systeem. daarom is 'bios shadow' ook belangrijk; deze functie kopieerd de inhoud van je bios naar je gewone ram... zodat je systeem ook zonder bios verder kan draaien.

tegenwoordig komt een feature die oude pentium-1 bordjes van intel hadden ook weer op: mijn msi 6195 (k7pro) en msi 6309 kunnen beiden met een verrote bios zichzelf opnieuw flashen... zelfs zonder bios kan je ze zo booten... (1) pak een lege geformateerde 1.44 mb diskette (2) download de juiste bios (3) kopieer deze naar de diskette (als enigste!) (4) hernoem hem naar amiboot.rom [zoals je hier ziet, alleen nieuwe mainboards met ami biosjes ondersteunen dit (soms :) )) ... (5) schakel het systeem in en houdt de [home] toets ingedrukt... (6) voila, hij flashed zichzelf opnieuw!! ideaaaaal!!!!

oplossing van aragorn is netjes, ikzelf had zeerwaarschijnlijk een vergelijkbare oplossing gekozen. en dat hun verhaal twijfelachtig kan zijn... och je bent soms creatief om klanten tevreden te houden :) bovendien het is een raar wereldje, de ict... 't zou ook nog eens heel goed *echt* waar kunnen zijn!

(zou krijgen wij zelf laatst b.v. externe modempjes binnen met een amerikaanse adapter... right, die past hier :) )

succes ermee etc... l88terz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ken ik ook nog een verhaaltje,
ik had nieuwe computer gekocht bij WLC in maastricht: voodoo2,savage 3d,400mhz celeron,128mb ram,8,4 gig,Aopen moederbordje.
we kregen de pc, heeft 3 maanden goed gewerkt
tot dat ie om de minuut vastnaait, zit je in windhoos en naait ie weer vast, om gek van te worden dus, ik WLC gebeld en het eerste wat die zeiden was: Van welk bedrijf zijn jullie? Dus ik dacht wat krijgen we nou, ik alles uitleggen dat we die via iemand van een bedrijf hadden geregeld. dus toch maar effe de computer daarna toe gestuurd,ja naar 2 weken hebben jullie hem terrug zeggen zij.
3 weken later ik bellen,weten ze niet welke computer, wat er mee mis is enz, nog niet naar gekeken. 4 weken later terrug, briefje erbij van: is gemaakt, loopt niet meer vast enz.
Ik zet hem aan en 5 min later hangt ie weer dus ik werd helemaal gek en weer WLC gebeld en alles verteld, "Ow stuur de computer maar op, we kijken er wel na", ok dus weer opgestuurd, zelfde verhaal, ddurde 5 weken.
Terrug en weer aangesloten maar naait hem weer vast, nieuwste drivers gedownload maar naaide hem nog vast.Toen heb ik eens de Voodoo3 geprobeert en wat, hij naaide hem niet meer vast.Ik kon die mensen van WLC allemaal doodschieten, ze zeiden heletijd: nee het ligt niet aan de drivers bla bla bla.
De computer is er wel 5 keer geweest.
Gingen jullie dan niet flippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
Oce... duidelijk verhaal. Bedankt.

Masterthug... ik zou er ook niet vrolijk van worden. Toch ben ik dit soort praktijken normaal gaan vinden. Dat is ook de reden geweest dat ik toch zelf aan die PC begonnen was. Als ik de juiste bios gebruikt had, deed die PC het zondag gewoon tiptop, ondanks dat er van alles aan mankeerde.

Vandaag had ik trouwens nog eens gebeld met Aragorn. De juiste moderbordjes waren vandaag aangekomen, en morgen zou ik de PC op kunnen halen. So far so good.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
Update:

Zojuist ben ik gebeld door Aragorn. De PC is klaar. Ze hebben alles getest, alles werkt. Windows sluit nu correct af. Vanavond zal ik eens gaan testen of alles daadwerkelijk werkt.

Ben ik nu tevreden? Ja. Al zal ik de volgende keer wel voorzichtig zijn als ik iemand naar Aragorn stuur. In mijn ogen heeft Aragorn het namelijk altijd van betrouwbaarheid en service moeten hebben. De goedkoopste zijn ze namelijk niet (zeker ook niet de duurste).

Het vertrouwen is gedeeltelijk weg. Alhoewel hun versie van het verhaal mogelijk is, heb ik zelf andere mogelijke versies. Of ze wilden van een partij oude moederborden af, of ze hebben een VX moederbord gebruikt bij gebrek aan VX+. Vanavond post ik nog even of alles werkt, dan mag deze topic van mij geclosed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
tja 5% korting is ook niet alles he ;)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 30-07 10:34

Booster

Superuser

Dat van die printer/scanner niet geinstalleerd was makkelijk op te lossen geweest:
- Installeer 1 computer. Maak 1 image. brand die image op andere computers.
Klaar. Hoef je die compu's niet eens aan te zetten.
Dan hoeft er maar 1 uit de doos en geen gelul.

- Dat afsluiten, de-installeer maar eens active-desktop :) Dit klinkt stom maar werkt soms wel.
Dat heet in IE4 geloof ik 'windows desktop upgrade' ofzoiets.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
AAAARGH,

Hij doet het. Zonder meer. Hij sluit zelfs af. Ondanks dat heb ik toch even de kast open gemaakt. Wat zie ik:

GEWONE IDE kabels. Dus GEEN ata/66 cable. Ik ga ze even opbellen. OCE... dit is toch niet gebruikelijk neem ik aan, iemand een UDMA harde schijf en moederbord verkopen, en dan een gewoon IDE kabeltje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
A: Hallo, met Aragorn
R: Hallo met Rob Kuipers
A: Wat kan ik voor U doen?
R: Ik heb zojuist bij U een PC opgehaald..... (het volgende stukje weten jullie onderhand wel)...... en nu zie ik een UDMA harde schijf heb, en een UDMA/66 moederbord, maar geen UDMA/66 kabels.
A: Oh, maar dat verschi kun je niet altijd zien hoor.
R: Ik kan tellen meneer, en het zijn 40 draadjes, geen 80. Daar komt bij dat alle connectors zwart zijn.
A: Oh......................
A: Om welk moederbordje gaat het ook al weer zei U.
R: Gigabyte VX+
A: Ohhhhhhh, maar die is niet UDMA/66
R: Jawel hoor
A: Nee hoor
R: Jawel hoor (iets harder). Dat heb ik allemaal opgezocht op internet. de VX = UDMA/33 en de VX+ = UDMA/66
A: Wacht, ik pak er wel even zo'n moederbordje bij.

....................................
...........tralalala................
....................................

A: Meneer, U heeft gelijk. Er zit inderdaad een UDMA/66 kabel bij het moederbordje.
R: Zei ik toch

enz enz enz

Morgen kan ik de kabel op halen; hij ligt al klaar. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

hmmm... dat van de udma/66 ide kabel is echt een blooper van aragorn jah... lijkt mij vrij logisch dat als je (1) een udma/66 schijf hebt ...en... (2) een udma/66 controller (al dan niet onboard/integrated) ...dat je daar dan een udma/66 kabel bij krijgt... of niet soms... DUH!!!

het verschil tussen een standaard, max udma/33, ide kabeltje en een udma/66 kabel is best ernstig duidelijk zichtbaar voor het blote oog... het lijkt haast dat je met 'winkelpersoneel', kortom een verkoper, te maken hebt gehad aan de telefoon... opzich niets mis mee, maar dit personeel is qua technische kennis vaak van een heel ander kaliber dan het 'echte' technische personeel... (iig diegenen daar voor aangenomen zijn :)) vraag in zo'n geval altijd naar de technische dienst o.i.d., of liever nog, naar de persoon die je pc gerepareerd heeft... kweetniet hoe dat bij aragorn gaat, maar bij het bedrijf waar ik werk staat altijd de naam van diegene die de repa uitgevoerd heeft erbij... verplicht...

nahja zal allemaal wel =) hou ons op de hoogte :) truste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 09:09
wat een grote tenen heeft de gemiddelde tweaker toch zeg ! Natuurlijk worden er fouten gemaakt, maar even over aragorn, die heeft het netjes opgelost.
Gewoon normaal doen en vriendelijk blijven, dan helpt het gemiddelde bedrijf je heus wel, en dat jij je helemaal gespecialiseerd hebt op een kabel, of een type pc, een compu bedrijf moet er wel meer kennen, en dan kan het voorkomen dat ze niet ieder detail meteen weten...
tsk tsk

it's the car that separates the man from the boys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Een normale klant blijft normaal doen, en Aragorn lost het netjes op. Wat niet wegneemt dat die kabel een enorme blunder is. Dat verhaal dat er wel meer kabels zijn en dat een computerbedrijf ze allemaal moet kennen, is kul.
Ten eerste betaal je voor een computer aan het bedrijf, en je verwacht dat je dan een storingsvrije computer krijgt welke je ook besteld hebt. Het bedrijf wordt gerund door professionals, en je mag dan verwachten dat zij in staat zijn hun taak naar behoren uit te voeren, net zoals jouw baas dat ook van jou verlangt.
Ten tweede: Wat zijn nu de interne kabels waar een computerbedrijf mee te maken heeft: Floppie, IDE33, IDE 66, en eventueel SCSI. Je ramt toch geen audiokabeltje in een ide poort, onder het mom van: Er zijn ook ZO VEEL kabeltjes.

Vergelijk het met de autobranche:
Als je een blauwe 2,5 liter TurboDiesel besteld, ben je niet blij als je een witte 2,5 liter gewone diesel krijgt. (zonder in discussie te gaan of een UDMA kabel net zo veel effect heeft als een turbo, dit terzijde) En dan kan je wel zeggen: Er zijn zoveel kleuren, en zoveel motoren, kunnen zij er wat aan doen? JA, zij kunnen er wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Als je ergens een compu koopt voor een hoop poen moet ie gewoon draaien ook met scanner,printer etc.
Het kan natuurlijk een keer fout gaan oke maar als de pc word terug gebracht moeten de medewerkers van het bedrijf voor hij weer de deur uitgaat alles 25 x checken.
dit doen ze daar dus niet=slecht.

wanneer je niets van pc's afweet wordt je dus mooi geflest daar.
Het is toch van de gekke dat je eerst je pc moet openschroeven om te kijken of alles wel goed zit......(doe je met je nieuwe wasmachine ook niet).

Als ik een bedrijf bel met vragen is het niet mijn taak om te vragen naar iemand die verstand van zaken heeft.

Greetz jur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met Aragorn en moet zeggen dat dit erg tegenvalt van ze . R.Kuipers heeft groot gelijk als hij boos wordt en het argument van veel verschillende kabels mag niet als excuus gelden voor een bedrijf dat zich zo professioneel profileert als Aragorn . Ze hebben zo'n klein assortiment dat je mag verwachten dat de produkten die ze verkopen wel bekend mogen zijn . dat gedoe met de printer en scanner is vrij normaal net als de liveware maar dat ze gewoon een verkeerd mobo erin gooien is ronduit slecht en was voor mij zeker reden geweest om boos te worden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
Wat een hoop bemoedigende woorden zo op het einde zeg. Dat doet me goed. Wat me nog veel meer goed doet, is de computer die ik vanavond kan overhandigen aan mijn schoonpa. Ik heb gisteren zelf de UDMA/66 kabel d'erin geprikt. Ik heb alvast alles uitvoerig getest. Alles werkt nu.

Gelukkig. Achteraf valt de schade dus nog wel mee, 1 week na datum is alles goed gekomen. Toch zal ik de volgende keer hele duidelijke afspraken gaan maken met Aragorn maken. Als ze nog geld willen verdienen aan mij, of mensen die ik ernaartoe verwijs, zullen ze alles uitvoerig moeten testen, en zelfs de drivers voor printer en scanner installeren. Geen bull-shit over dozen openmaken, ze hebben alle printers en scanners ter demonstratie in de winkel staan, dus die kunnen ze ook gebruiken.

Iedereen bedankt voor de reakties, ik heb me in deze topic heerlijk kunnen afreageren.

Ten slotte nog een quote die ik avn hun site heb geript:

Het verlenen van service is een kunst op zich.

Doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hele topic inc. reacties gelezen (damn, dat kost LANG...)
We hebben zelf aan een PC prive project meegedaan, puur om de Lease mogelijkheid overigens, en het is dan heel normaal dat je Printer zit ingepakt, je kunt toch zelf wel disks erin doen? OK. We kregen IBM, je start op, krijgt een IBM menu en die vraagt netjes om de disks van de printer, we vonden het gewoon fijn, ook al weet je veel van PC's dan is zo'n mega gebruiksvriendelijk ding gewoon geweldig leuk...
We hadden wel problemen met de modem, maar nooit wat mee gedaan, later toch 56k ingezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
(damn, dat kost LANG...)

Ja he, maar ik moet zeggen dat ik het 1 van de betere discussies hiero vind. Inderdaad flinke lappen tekst, verschillende meningen, maar geen onzin.
Pagina: 1