Raar RAM getal

Pagina: 1
Acties:

• RainofDeath
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 12:49
Een vriend van mij heeft een pc met 504MB Ram geheugen, aangezien dit een raar getal is wou ik ( en hij ook :P ) wel is weten waarom dat is. Zou dat misschien komen omdat hij een onboard videokaart heeft?

alvast bedankt

Verwijderd

Wss shared memory van je graka oid 8MB shared geheugen als ik goed tel :+

EDIT: ik was eerst :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 18:55 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zeg: 8MB onboard video

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:37

Tux

Als hij een onboard videokaart heeft met 8MB geheugen is het logisch :P Dan zit er 512MB RAM in en wordt er 8MB geleend door de videokaart.

/spuit11

[ Voor 5% gewijzigd door Tux op 30-08-2005 18:54 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Hoeveel heeft hij in het moederbord zitten? kun je in het bios zien als je het niet zeker weet

Het kan inderdaad de videokaart zijn...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RainofDeath schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:52:
zou dat misschien komen omdat hij een onboard videokaart heeft?
Ik weet het wel zeker

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

8mb geheugen is gereserveerd voor de onboard videokaart. Dit is trouwens in te stellen en terug te vinden in het BIOS.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dat zou heel goed mogelijk zijn ja. Deze zou in dit geval 8MB gebruiken. Je kan even memtest draaien (www.memtest.org) om te kijken of het geheugen helemaal foutvrij is (als het fouten bevat, kan het als minder worden aangegeven).

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 09:53

HeepH

Dope Rapper

ik zeg : zoek het zelf uit en kijk even in de bios, mijn glazen bol is stuk en de pc staat niet hiernaast me dus het lijkt me handiger als jij even kijkt :)

http://specs.tweak.to/16495

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

RainofDeath schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:52:
Een vriend van mij heeft een pc met 504MB Ram geheugen, aangezien dit een raar getal is wou ik ( en hij ook :P ) wel is weten waarom dat is. Zou dat misschien komen omdat hij een onboard videokaart heeft?

alvast bedankt
Waarschijnlijk wel, hij mist 8 MB. Dat is toch niet zo moeilijk te zien? (openschroeven/in bios kijken)
edit:
spuit 9

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 30-08-2005 18:56 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:07
8Mb shared video geheugen?

*volgens mij zijn we het hier allen over eensch ;)*

• RainofDeath
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 12:49
Bedankt voor de snelle reactie :). Ik zal hem maar is adviseren om er een "echte" video kaart in te gooien.Maar wat ik dan dus echt raar vind is dat hij wel met 3DS max kan werken, en het renderen daarvan gaat nog wel normaal.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 09:53

HeepH

Dope Rapper

RainofDeath schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:56:
Bedankt voor de snelle reactie :). Ik zal hem maar is adviseren om er een "echte" video kaart in te gooien.Maar wat ik dan dus echt raar vind is dat hij wel met 3DS max kan werken, en het renderen daarvan gaat nog wel normaal.
is ook cpu based meestal :)

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

RainofDeath schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:56:
Dat is omdat renderen niets met je videokaart te maken heeft (tenzij je natuurlijk in je viewport bedoelt)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Geheugen kan ook kapot zijn. Dit was ook een bij mij gebeurd met een AMD Athlon 2000 waar nog het oude Sdram opging. De 512 mb module was stuk gegaan en er stond bij het opstarten 1 mb werkgeheugen. Er zat ook nog 256 mb en nog een van 128 mb erin. Windows XP begon meteen met kan niet opstarten met 1 mb geheugen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1