cue/mp3 mounten/branden probleem

Pagina: 1
Acties:

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Ik heb de google hits op 'mac mount cue mp3' doorgelezen en geen oplossing gevonden.
De meeste hits zijn anderen die tegen hetzelfde probleem aanlopen; ook de optie uit Mp3 mix (en cue file) branden? biedt geen oplossing....

De enige applicatie die lijkt te kunnen wat ik nodig heb is bchunk maar als ik deze op de mp3/cue combinatie los laat lijkt het te gaan lukken, maar eindig ik bijvoorbeeld met 10 tracks (dat klopt) waarvan er 7 0 Kb zijn (en dat klopt natuurlijk niet :P)

Ik heb het vermoeden dat dit komt omdat het een gewone mp3 file is. Als ik 'm namelijk in iTunes afspeel is het 1 normale track. Is er nu echt geen app die hiermee om kan gaan; als dat inderdaad zo is, is er dan een andere manier om e.e.a. te splitsen ?

[ Voor 3% gewijzigd door TheRookie op 30-08-2005 18:53 . Reden: topic link voutje ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Deamon Tools kan dit volgens mij wel mounten. Of wil je het splitsen?

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Is er ook een Daemon Tools voor Mac OS X ?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

TheRookie schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:51:
Ik heb de google hits op 'mac mount cue mp3' doorgelezen en geen oplossing gevonden.
De meeste hits zijn anderen die tegen hetzelfde probleem aanlopen; ook de optie uit Mp3 mix (en cue file) branden? biedt geen oplossing....

De enige applicatie die lijkt te kunnen wat ik nodig heb is bchunk maar als ik deze op de mp3/cue combinatie los laat lijkt het te gaan lukken, maar eindig ik bijvoorbeeld met 10 tracks (dat klopt) waarvan er 7 0 Kb zijn (en dat klopt natuurlijk niet :P)

Ik heb het vermoeden dat dit komt omdat het een gewone mp3 file is. Als ik 'm namelijk in iTunes afspeel is het 1 normale track. Is er nu echt geen app die hiermee om kan gaan; als dat inderdaad zo is, is er dan een andere manier om e.e.a. te splitsen ?
Dat het niet lukt, komt waarschijnlijk omdat de mp3 als 'het' databestand wordt gezien. Dat wordt volgens de cue file opgesplitst en gebrand. Dan heb je dus wel het juiste aantal tracks, maar de data van je mp3 zit in het eerste track. Je moet dus, zoals ook op de website van bchunk staat eerst de mp3 omzetten naar raw PCM. Daarna zou je zonder problemen de cue moeten kunnen branden. Overigens heb je geen extra programma nodig voor het branden. Standaard zit er in Mac OS X het programma drutil, waarmee je ook cue's kunt branden. Tik in de Terminal 'man drutil' voor meer informatie.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TheRookie schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:41:
Is er ook een Daemon Tools voor Mac OS X ?
Dat is een goede vraag. Ik denk het niet. Ik zag niet dat ik in Apple Talk zat. Mijn excuses.

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
:o Thanks, ik had daar dus elke keer volledig overheen gelezen |:(

• Pouwper
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Wat je nodig hebt om netjes te splitten (als je toch nog zoekt) is mp3splt deze pakt de .cue file en split de mp3 netjes in losse nummers. Als in de .cue file ook nog netjes de tracknames geindexed staan worden de nummers ook nog goed getagged.

[ Voor 5% gewijzigd door Pouwper op 02-09-2005 11:58 ]

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Thanks, ga ik daar ook nog ff naar kijken, dat converteren naar PCM gaat bij mij nml. niet goed ...

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Met toast zou je het kunnen mounten en branden. Maar ik snap niet precies want je wilt doen dus ik weet niet 100% of het werkt met toast :)

[ Voor 52% gewijzigd door Deacon op 02-09-2005 14:55 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Met Toast mouten en branden gaat helaas niet; ik krijg dezelfde foutmelding als de TS in 't andere topic....

Toast vind dat er bij een .cue alleen een .bin bestand kan horen; aangezien het écht gewoon een mp3 is, heeft het renamen van de mp3 naar bin en aanpassen van de corresponderende cue ook geen zin...
[edit]
Hmm... het fink package voor mp3splt compiled niet :|

[ Voor 10% gewijzigd door TheRookie op 02-09-2005 22:19 ]

Pagina: 1