Toon posts:

[XP] Windows installeren op een Compaq PC*

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een leege schrijf (120 gig) in een Compaq systeem, hoe kan ik hierop XP instaleren???
Ik heb XP Pro.
Met vriendelijke groet,

Jurri

Verwijderd

cd in de cdrom speler doen?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
ik denk, cd in de cd-rom speler

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

En kijken of de cd-rom speler in de bios ingesteld staat als boot device.

Systeem | Strava

Verwijderd

Brakkie schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:52:
[...]

En kijken of de cd-rom speler in de bios ingesteld staat als boot device.
idd, en daarna de aanwijzingen op het scherm volgen :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

spacecake,

Welkom op GoT ;)
Toen jij je registreerde op GoT ben je akkoord gegaan met de registratievoorwaarden op GoT en de diverse regels die er op GoT gelden.

Ik pak de drie belangrijkste regeltjes er heel eventjes uit:
  • Kies een goede topic titel. Als je helemaal in hoofdletters gaat typen doet dat pijn aan mijn ogen, en gaat mijn hand semi-automaticsh naar het "Close topic" knopje. In de Windows Operating Systems Policy staat uitgelegd hoe je een goede topic titel kiest.
  • Omschrijf helder en duidelijk wat je wil bereiken en wat jou stopt om dit te bereiken. Is jouw PC bijvoorbeeld een PC8088 en voldoet het dus niet aan de XP Systeemeisen en lukt het daarom niet om XP te installeren? Vertel het ;)
  • Geef duidelijk en helder aan wat je al geprobeerd en gedaan hebt om je probleem / vraag op te lossen. Waar heb je bv. al op gezocht, en wat heb je al geprobeerd?
Verder wil ik je nog even wijzen op de doelgroep die Gathering of Tweakers.net heeft - de computergebruiker met bovenmatige interesse in computers. Als ik jouw vraag zo lees, heb ik op dit moment twijfels of jij helemaal aansluit bij onze doelgroep :)

Verwijderd

Topicstarter
lkkr, ik heb geen gewoon systeem met BIOS, ik heb een compaq systeem, kraak kraak dus geen BIOS, en sorryw, ik ben gewoon altijd super vaag, en ik werk nog maar 4 weken met comps.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 18:57 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Niet serieuze reacties verwijderd. Aub on-topic, dank u.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:55:
lkkr, ik heb geen gewoon systeem met BIOS, ik heb een compaq systeem, kraak kraak dus geen BIOS, en sorryw
Op google is er een combinatie van toetsen te vinden (je je tegelijk moet indrukken) om in het biosmenu te komen :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is het zo'n oud systeem van ca. 8 jaar oud waar je via het scherm het e.e.a. moet instellen?

/me Welkom op GoT *

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 30-08-2005 18:58 ]

ARME AOW’er

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:55:
lkkr, ik heb geen gewoon systeem met BIOS, ik heb een compaq systeem, kraak kraak dus geen BIOS, en sorryw
Waarschijnlijk krijg je bij het opstarten wel iets te zien als: press f1 to enter setup of iets dergelijks. (of een andere toets) Vaak is er dan wel een sub menu waar je 2 boot devices kan instellen. Je moet dan even de cd-rom als eerste boot device instellen. Wanneer je dan de instellingen opslaat en opnieuw opstart zal de pc als het goed is vanaf cd-rom opstarten.

Systeem | Strava

Verwijderd

Topicstarter
thnx, ik ga ff zoeken, je bent schat.... kist ;)

Oja dat boot gedoe heb ik van gehoordt, het is F2

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 18:59 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is het een origineel windows cd of een "backup" ?

als het de tweede is zou hij wel een wat opstart bende kunnen missen.
kijk hier even voor een bootdisk http://www.bootdisk.com/

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de orgi versie, ik ga ff klooten, en zo oud is hij denk ik niet, meende 2001, het is wel een P2, maar ik kan jmmr genoeg geen P3 moederbordt vinden in buurt :(

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik meen dat je op een Compaq altijd makkelijk inhet BIOS komt. Heette dacht ik Control Panel ofzo, of ander Setupscreen.
Meestal meteen bij het opstarten als je het Compaq logo ziet zie je hoe je in het ControlPanel/Setup Screen komt.

Je kan ook eerst een CD erin doen van Windows XP, en je PC herstarten (rebooten). Als je NIET automatisch in de Windows Installatie komt, moet je toch eerst het BIOS in.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik was het ff vergeten dat je F2 in kon druken, nu weet ik het wel weer, stomme ik.
HIT ME :P
Gr,

Jurri

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

*PAF*

/me fish geeft ruimtekoek een smak in het gezicht

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
THNX dat had ik nodig, ik ga nu klooien met de comp, ik laat het jullie weten hoe het afloopt.

MMM me billetjes zijn lkkr rood ;), op zijn rusies vind ik het altijd lkkr, oke me ziekheid is er ook uit :P.

Verwijderd

Hallo Space Cake,

Gewoon de schijf formateren en vervolgens installeren als opstart schijf. Vervolgens de cd in de cd speler stoppen en pc opstarten. Volg de instructies op het scherm. Simpel.
Groetjes Notaris

Verwijderd

Topicstarter
Lijp, het is me gelukt, nu straks ff restarten, in de hoop dat ik er wel weer op kom, vorige keer kreeg ik een zwart schrem met een wit - te kniperen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lees daarna de post van elevator hierboven nog even goed door. We willen graag dat je zo uitgebreid mogelijk je informatie beschrijft :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1