[XP/2003] Schijvenbrij

Pagina: 1
Acties:

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Zie het volgende plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/5030/brij20yc.gif

Het moge duidelijk zijn: ik heb een enorme brij aan schijfletters staan. Het zijn 3 locale schijven (C, F, G); een dvd-speler, brander en virtuele dvd-speler (X, Y, Z) en dan nog een heleboel verwisselbare schijven ertussenin (J t/m W). Die verwisselbare schijven zijn eigenlijk gewoon een USB-stick (J), de cardreader in mijn pc (P t/m S) en de cardreader in mijn Dell monitor (T t/m W).

Mijn probleem is dat ik die lange lijst nogal onoverzichtelijk vind. Heeft iemand suggesties om daar wat aan te doen?

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/9369/schijvenbrij0xo.gif

Een goede grap mag vrienden kosten.

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Je kan denk ik zowie zo wel 1 van beide kaartlezers uitschakelen zodat die schijfen iig niet meer worden weergegeven.
Dat scheelt dan al een aantal.

Een oplossing voor die andere cardreader lijkt me wanneer je er een card in stopt dat dan pas de drive-letter wordt aangemaakt. Maar dit is voorzover ik weet niet mogenlijk.

[ Voor 1% gewijzigd door MarcoL op 30-08-2005 18:06 . Reden: typo`s ]

Don't worry people, i`m a professional idiot

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
je kan ook overwegen de letters van kaartsoorten te verwijderen die je niet of nauwelijks gebruikt

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
MarcoL schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:06:
Je kan denk ik zowie zo wel 1 van beide kaartlezers uitschakelen zodat die schijfen iig niet meer worden weergegeven.
Dat scheelt dan al een aantal.
Tja, dat is een oplossing, maar om nou hardware te gaan verwijderen om een softwareprobleem op te lossen vind ik een beetje ver gaan.
Een oplossing voor die andere cardreader lijkt me wanneer je er een card in stopt dat dan pas de drive-letter wordt aangemaakt. Maar dit is voorzover ik weet niet mogenlijk.
Als zoiets te configureren zou zijn, zou dat een prima oplossing zijn. :) Is hier niet een programmaatje voor?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-03 08:35

Sick Nick

Drop the top!

Je kan de hardware ook softwarematig uitschakelen natuurlijk, dat gaat toch niet zo heel ver? Gewoon aangeven dat ie niet gebruikt moet worden, paar muisklikken en klaar ben je. Dan zet je degene uit die je niet gebruikt.

• Cyphax
  • Laatst online: 21:27

Cyphax

Moderator LNX
Je kon vroeger in ieder geval met Tweak UI schijfletters verbergen... misschien kan dat nog steeds wel :)

Saved by the buoyancy of citrus

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
offtopic:
Cool , ik wil ook een 498 MB filesystem op en 256 MB CF maken. Hoe doe je dat ?
:P

[ Voor 3% gewijzigd door u_nix_we_all op 30-08-2005 18:23 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:12
u_nix_we_all schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:23:
[...]

offtopic:
Cool , ik wil ook een 498 MB filesystem op en 256 MB CF maken. Hoe doe je dat ?
:P
offtopic:
Simpelweg je filetabel aanpassen. Zo kan ik 4 terabyte krijgen op een kaartje van 1GB B)

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Het is gelukt, de schijven zijn nu nog wel zichtbaar, maar zijn allemaal mappen geworden van disk H 8)

Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/788/schijven29cj.gif

Wat ik heb gedaan is het volgende:
  1. Nieuwe NTFS-partitie gemaakt met schijfletter H en label Cardreaders. De partitie zo klein mogelijk gemaakt (7,8 MB is het minimum), er hoeven alleen een paar lege mappen op te staan
  2. Op H een lege map aangemaakt die Dell Memorystick heet
  3. In Schijfbeheer de oude schjfletter verwijderd voor dit volume. Vervolgens via 'dit volume aan een lege NTFS-map koppelen' het volume gekoppeld aan Dell Memorystick.
  4. Stap 2 en 3 herhaald voor alle overige volumes die cardreaders zijn.
Het voordeel is dat alle schijfletters nu onder H hangen, het nadeel is dat de mapnaam onder H niet automatisch wordt veranderd naar het label van de geheugenkaart die op dat moment in de cardreader zit. Ander nadeel: deze truc werkt niet voor verwisselbare USB-volumes.

Pagina: 1