Bestanden beheren op afstand

Pagina: 1
Acties:

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 14:32

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Topicstarter
Voor een projectje ben ik bezig verschillende Flash filmpjes op meerdere locaties (op afstand) af te laten spelen. Nu bestaan alle filmpjes uit losse scenes in een playlist die ik fullscreen in een oneindige loop laat afspelen met een flashplayer.

De bedoeling is nu dat ik sommige scenes afwissel door ze te overwriten.
Nu kan ik natuurlijk met alle computers handmatig connecten met hun FTP en ze allemaal overwriten of deleten, maar mijn wens is dus dit proces met één handeling te doen.

Inmiddels ben ik zover dat ik met een programma (BlazeFTP) in één keer met alle computers tegelijk kan connecten en bijvoorbeeld scene 4 te overwriten zodat er, de volgende keer dat de loop zich herhaalt, een nieuwe film ontstaat op alle locaties dankzij die scene.

Nu ben Ik op zoek naar een manier om één scene op alle computers te deleten in één enkele handeling.
Het omgekeerde van wat ik dus doe met BlazeFTP.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel even ontdaan van een paar spelfouten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Als je ftp-toegang hebt op die pc's kan je mss met een zelfgmaakt php-script op een server ergens een beheerplaats maken waarmee je die flash-fimkes kunt beheren.

een filmke vervangen, verwijderen, ev. volgorde aanpassen, en dat sync'en naar alle pc's toe
(kan moet een simpele ftp naar alle pc's zijn - ev. effe zoeken op hotscripts.com en zo naar dergelike of soortgelijke scripts - hoogst vermoedelijk heb je zoiets ook wel onder asp en dan kan je mits goed beveiligd zoiets makkelijk beheren).

maar als je al kan connecten met die blazeftp naar alle pc's tegelijk, dan kan je mss ne zo goed via die blazeftp de delete opdracht geven ?
(mss de simplste oplossing, maar niet bekend of dit al geprobeerd is ?)

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Topicstarter
Nee helaas. Via blaze FTP kun je dus connecten met alle servers en vervolgens allemaal selecteren, een file erheen slepen en hij upload het naar alle servers, inclusief een auto overwrite die ik daarvoor heb ingesteld.
Maar als je dus wilt gaan deleten moet je alle servers apart aanklikken zodat je de files aldaar kunt zien en handmatig de file opzoeken en deleten. Gemiste kans wat betreft BlazeFTP dacht ik zo.

Daarom hoop ik op iemand die mij aan een programma kan helpen die net dat beetje meer kan dan Blaze.

Je optie met een php-scriptje ga ik in ieder geval zeker even uitzoeken en uitproberen.
Thanks ! :)
sanfranjake schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 05:36:
Titel even ontdaan van een paar spelfouten :)
Dankje :)
Lange dag op mijn werk gisteren hehe.
Ik werd ook al geattendeerd op meer slordige foutjes in andere fora gisteren :D

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
En gewoon uploaden middels een stel batch scriptjes die je tegelijk laat uitvoeren ? Of denk ik nu echt te simpel ?

ftp vanaf de commandline dan dus

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Topicstarter
Dat doe ik.. ten minste.. BlazeFTP doet dat idd al standaard.
Scheelt een hoop werk :)

Nu dus nog een oplossing die de andere kant op werkt.
Pagina: 1