Toon posts:

Asus a7n8x Deluxe hangt....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

ik heb plotseling problemen met mijn pctje. Ik zat rustig een filmpje te kijken en opeens staat mn pc vast en lukte het me niet hem aan te krijgen. als ik hem aanzette ging de fan op mn videokaart, mn cpu fan en mn casefan draaien en hoorde je ook de hdd's zich starten maar beeld kwam er niet. Mn eerste ingeving was dus ""damn videokaart naar de klote". Ik een andere videokaart gepakt maar het werkte nog niet. Toen na een dag niks doen en ram dingetjes verwisselen deed hij het weer maar bleef steeds vast staan en niet alleen in windows. Bij het booten als ie je ram geheugen laadt liep ie vast, bij het laden van windows, bij het zoeken naar cd om van te booten overal heeft ie wel eens vast gestaan. Als ik alles eruit haal gaat ie wel piepen dus denk dat mn proc nog wel Okay is. Ram is het niet want heb ram uit een andere pc gehaald (waarin het wel werkte) ook een werkende videokaart. ook heb ik misschien 8 keer deze maand een error gehad in "nv_disp" oid. Bij het scannen met memtest op bios std krijg ik geen errors maar bij het scannen op bios all krijg ik heeeeeeeel heeeeeeel veel errors in 4078.0 MB en er zit maar 512 in op het moment.

Ik zat zelf te denken aan "iets" op het moederbord. denken jullie dat dit mogelijk zou zijn.

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Geef eerst eens heel je configuratie op, daar zijn we al veel mee.

Verwijderd

Topicstarter
pardon.

amd athlon 2600+
asus a7n8x deluxe rev 2.0
512 mb ram
geforce mx440 64 mb
geforce 6800 GT 256mb
120 gb seagate SATA boot hdd
200 gb seagate SATA 2e hdd

(geloof dat ik nix vergeten ben)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53
Weet je zeker dat er niet 4078 KB stond misschien?

Ik zou ook eens kijken naar lekkende condensatortjes trouwens, die veroorzaken wel vaker vreemde problemen met moederborden :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:33:
pardon.

amd athlon 2600+
asus a7n8x deluxe rev 2.0
512 mb ram
geforce mx440 64 mb
geforce 6800 GT 256mb
120 gb seagate SATA boot hdd
200 gb seagate SATA 2e hdd

(geloof dat ik nix vergeten ben)
nee het ligt denk aan je videokaart, je heb zeker zon dure van 250 euries wat je laatst zei, daar zit een error in want die heb ik pas ook terug gebracht groeten johan B)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ranzy schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:29:
Geef eerst eens heel je configuratie op, daar zijn we al veel mee.
wat word je er wijzer van als ie een nvidia kaart blijkt te hebben en een maxtor hd ed..
* heuveltje vraagt zich af waarom iedereen meteen alle specs wil

TS
probeer iig eens je cpu,ram etc te onderklokken.
en probeer het dan nog eens.

klinkt id als een halfgaar mobo. maar is zo niet echt te zeggen ;(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53
Als er misschien 4078 KB stond kan er misschien een fout in je BIOS zitten oid, als hij die flashed kan het probleem dan opgelost zijn (tenzij het BIOS ROM naar de knoppen is).

Het lijkt idd op een kapot mobo, maar het blijft lastig dit soort dingen :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.xs4all.nl/~elma00/memtest

De foto's van memtest

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 17:45 ]

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

heuveltje schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:34:
[...]

Mja, in dit geval maakt het idd niet zo veel uit, maar het is in elk geval een kleine moeite en het staat trouwens ook wel ergens in de forum regels dacht ik...

TS:
Heb je al eens je temperaturen gecheckt in het bios? (Als je er uberhaupt in geraakt?)

Verwijderd

Topicstarter
mobo is 27 graden
cpu is 39 graden (loaded loopt ie wel op naar 47, mja dat mag bij amd :D)

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Dat mag zeker en is zelfs nog heel koel. Vanaf 60 graden mag je beginnen stressen. Maar goed, dat is dus duidelijk al niet het probleem...

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:24
heuveltje schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:34:
[...]

wat word je er wijzer van als ie een nvidia kaart blijkt te hebben en een maxtor hd ed..

TS
probeer iig eens je cpu,ram etc te onderklokken.
en probeer het dan nog eens.

klinkt id als een halfgaar mobo. maar is zo niet echt te zeggen ;(
nv_disp is van nVidia, als hij dus een ati blijkt te hebben klopt er iets helemaal niet :P
Of misschien komt het door hardware conflicten of een bepaalde revisie van hardware die wel een probleempjes geeft.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Topicstarter
Ranzy schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:27:
Dat mag zeker en is zelfs nog heel koel. Vanaf 60 graden mag je beginnen stressen. Maar goed, dat is dus duidelijk al niet het probleem...
dus....

als ik alles zelf zo bekijk lijkt het me een probleem met het mobo en dan miss rambankje of vga bankje.. maar das mijn simpele point of view

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Ja, maar aangezien je RAM en videokaart al hebt uitgesloten als mogelijke stoorzenders is de kans inderdaad groot dat het aan je moederbord ligt. Wat ook zou kunnen is dat je voeding het aan het begeven is, wat voor voeding gebruik je?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:34:
[...]

nee het ligt denk aan je videokaart, je heb zeker zon dure van 250 euries wat je laatst zei, daar zit een error in want die heb ik pas ook terug gebracht groeten johan B)
uhm, omdat jij je kaart hebt terug gebracht heeft hij slechte videokaart?
ik zie het verband niet....

daarnaast is er niets mis mee om een videokaart van 250 euro te hebben... of je nou een kaart van 2 tientjes of van 2000 euro hebt, ze doen heus hun werk wel.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

weet je dit heb ik ook pas bij een vriendin aan de hand gehad. Gigantisch veel fouten in Memtest (praktisch op elk adres een fout), alhoewel het bij een 2de test geen fouten gaf. Het niet-opstarten bleef helaas bestaan, maar dit werd opgelost met een formatje :? Dacht ook eerst aan kapot moederbord, maar laat die memtest nog eens lopen, kijk eens of je dan nog fouten hebt. Heb je memtest ook al laten lopen met ander geheugen erin?

Verwijderd

Topicstarter
Ranzy schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:45:
Ja, maar aangezien je RAM en videokaart al hebt uitgesloten als mogelijke stoorzenders is de kans inderdaad groot dat het aan je moederbord ligt. Wat ook zou kunnen is dat je voeding het aan het begeven is, wat voor voeding gebruik je?
een zalman 450 of 480 watt (half jaar oud)

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 01:12
Misschien zijn je nforce drivers brak. Je krijgt tenslotte een nv_melding. Dus je zou kunnen proberen eerst je bios te flashen en dan windows en nforce drivers te herinstallen. Als je geluk hebt doet ie dan weer. Anders kan het idd zijn dat er een component op je mobo pleite is. GL!

flickr - WOT Profile - Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:05:
weet je dit heb ik ook pas bij een vriendin aan de hand gehad. Gigantisch veel fouten in Memtest (praktisch op elk adres een fout), alhoewel het bij een 2de test geen fouten gaf. Het niet-opstarten bleef helaas bestaan, maar dit werd opgelost met een formatje :? Dacht ook eerst aan kapot moederbord, maar laat die memtest nog eens lopen, kijk eens of je dan nog fouten hebt. Heb je memtest ook al laten lopen met ander geheugen erin?
denk ook niet dat dit het is. Bij de post message van mn Ram blijft ie al hangen zonder dat ie windows ofzo heeft gevonden of zelfs een harde schijf heeft gevonden

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:27
Tsja, een memtest vol met fouten. Dan werkt je pc niet lekker, nee.
Laat je mem eens trager lopen, en doe dan nog eens de memtest.
Of ga in je BIOS en kies voor fail-safe-defaults.
Of zet je bus eens op 100 en doe de memtest opnieuw...

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Ik zal jullie eens een opmerkelijk verhaal vertellen.

Enkele weken geleden heb ik mijn Corsair 512MB's vervangen door 2 PQI's (dit vanwege de hoogte van de modules en mijn zalman 7700cu). Geheugen echt 10 uur laten draaien in memtest86 en geen enkele fout te ontdekken. Goed geheugen zou je zeggen. Alles heeft ook prima gewerkt tot 3 dagen geleden.

PC had wat langer aangestaan dan normaal en quickpar begon fouten te geven met het herstellen van bestanden die ik alleen kon terugbrengen tot geheugen. Na een reboot was alles weer in orde en gaf quickpar geen fouten meer. De dag erna (het was een redelijk warme dag), sloeg de computer vast met een stop scherm en foutcode 1003 in het logboek. Temperaturen waren iets hoger dan normaal, maar niet iets om je zorgen over te maken.
Gelijk daarna de memtest86 cd erin, gereboot en draaien maar. Memtest gaf diverse fouten (66 stuks op 1gig) ik kon echter niet zien om welke module het nu ging.

Dus ik maak de pc open en wil de geheugens eruit halen. Deze blijken enorm warm te zijn, ook de kasttemperatuur was vanwege de vele schijven in de kast vrij hoog. Ik heb de geheugen eruit gehaald, af laten koelen en toen opnieuw met 1 module getest. Resultaat : 0 errors na 5 runs.
De 2de module erbij geplaatst (misschien was het die dan wel) en nog een keer memtest gedraait. Resultaat na 3 uur testen : 0 errors.

Conclusie : Het PQI geheugen gaat fouten generen als het een bepaalde temperatuur bereikt. Nu wil ik niet zeggen dat dat met alle geheugens zo is, maar over het algemeen lees je niet zo veel over temperatuursproblemen met geheugen. En ik denk dat dit zwaar onderschat is.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1