Toon posts:

Nero 6.0 bestandenbackup multisessie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met Nero 6.0 heb ik een bestandenbackupgemaakt van 2 outlook.pst-bestanden. Bestand 1 is zo'n 200 mb en bestand 2 zo'n 300 Mb groot. Mijn Cd-RW is 650 Mb groot. (windows 2000)

Deze bestandenbackup heb ik gemaakt met behulp van de multisessie en deze heb ik niet afgerond zodat verder schrijven mogelijk blijft. Wekelijks wil ik deze backup refreshen en enige tijd terug stuitte ik op het volgende probleem.

Als ik verder ga met mijn multisessie selecteer ik:
- replace files in compilation > file length or date changed
- remove deleted files
- add new files
Nero ziet vervolgens dat de twee bestanden veranderd zijn en meld dat 0 bestanden verwijderd, 0 bestanden toegevoegd en 2 bestanden 'replaced' zijn. Dan opent Nero het overzicht (je ziet de bestanden en de ruimte die je nog hebt op je RW) en tot mijn verbazing zie ik dat Nero niet aangeeft dat de totale bestandsgrootte nu iets meer is dan het vorige totaal, maar dat hij het erbij opteld. Dus ik kom dan uit op de oorspronkelijke grootte van 500 MB + de nieuwe 2 bestanden, opgeteld ver boven het totaal van 650! Maw: ik wil schrijven en er is geen voldoende ruimte op de RW.

Dit begrijp ik niet, de opdracht was toch: vervang, niet erbij opzetten? Het hele principe van die multisessie is toch dat ie alleen de veranderde zaken vervangt, verwijderd en aanvult en niet gewijzigde bestanden naast de oude zet?

Wie kan dit voor mij ophelderen. Uit de search ben ik helaas niet wijzer geworden, evenmin van de help-content van Nero.

• prostar
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:54
Multi-sessie of niet, een CD-RW kan niet echt data 'verwijderen'. Het kan wel nieuwe data schrijven en zorgen dat de verwijzing naar dat specifieke bestand nu wijst naar de nieuwe data en niet meer naar de oude.

Wat jij moet doen is gewoon je CD-RW terug leeg maken en opnieuw schrijven. Je veronderstelling is fout.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, dat heldert op. Dan weet ik wat me te doen staat. Dank.