Ik heb een Linux fileserver lopen. Nu is door lekkende condensatoren het moederbord van deze fileserver overleden en ben ik bezig met de ombouw (waarbij ik tevens wat harddisks omschroef etc). Nu heb ik wat vreemds: op mijn fileserver stonden heel wat JPEGs. Bekijk ik deze die op mijn Linux systeem, dan zijn ze gewoon in orde. In Windows zijn velen echter corrupt!
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Door het moederbord had ikv eel fouten op mijn fileserver, deze heb ik met e2fsck opgelost. Ik neem toch echter aan dat wanneer de plaatjes onder Linux er wel goed uitzien dat er met de plaatjes niets mis is... de vraag is dan echte rwat er wel aan de hand is.
Iemand een idee?
Mijn Linux bak loopt op de laatste Ubuntu; mijn Windows bak loopt op XP volledig updated.
Ohja, het maakt niet uit welke viewer ik gebruik..
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Door het moederbord had ikv eel fouten op mijn fileserver, deze heb ik met e2fsck opgelost. Ik neem toch echter aan dat wanneer de plaatjes onder Linux er wel goed uitzien dat er met de plaatjes niets mis is... de vraag is dan echte rwat er wel aan de hand is.
Iemand een idee?
Mijn Linux bak loopt op de laatste Ubuntu; mijn Windows bak loopt op XP volledig updated.
Ohja, het maakt niet uit welke viewer ik gebruik..