Toon posts:

Winuha (uharc)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eerst en vooral, ik weet zelf niets van compressie methoden. Vandaar ook mijn probleem. Ik heb gelezen dat dit programma files kan compresseren tot op ongeveer 50%. Hier heb ik zelf na een tijdje te zoeken ook enkele voorbeelden van gevonden (gta vice city 245 MB!!!).
Aangezien ik de gewoonte heb van alle software dat ik koop een backup te maken, leek dit mij een handig tooltje. Maar ik krijg maximaal mijn files gecompresseerd tot op 88% maximum. (met ALZ:3 compressie methode).

Kan iemand mij helpen dit percentage naar beneden te brengen?

Verwijderd

Compressie hangt veel van de data af die gecomprimeerd moet worden. Als bijvoorbeeld iets al gecomprimeerd is, comprimeert het (ook met andere methodes) niet meer verder. Software van een CD is meestal al gecomprimeerd, maar dan met een middelmatige zip.

Je moet je ook realiseren dat games die illegaal gedownload zijn en met UHARC gecomprimeerd vaak een hoop files missen, zoals audio, filmpjes, etc.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Om wat voor bestanden gaat het? Want op sommige bestanden kun je helemaal geen compressie toepassen. Ik denk dat je ergens op hoop wat je beter niet had kunnen doen.

Mijn advies is om je tijd en geld in een extra HD te steken. Als je iets backupped hoor je er tenslotte een ISO(CD Image) van te maken, kan je die ook meteen mounten als je hem weer wilt gebruiken. Ik doe ook niet anders btw, CD's en dat soort media is traag, duur, onhandig en gaat alleen maar kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn vooral cd images gemaakt met clone cd. (Enige legale in belgië lol.)

Verwijderd

Hoe die "illegal rips" zijn gekleineerd is als volgt, Meestal zijn alle Wav'jes (geluidjes) apart uitgepakt, Geconventeerd naar mp3 wat dus echt een brok scheelt en de video clips / bmp's (naar jpg) zijn eruit gelaten.

Winrar is in mijn ogen 1 van de betere compressie programma's. Dat was vroeger in de dus tijd al zo, Al had je een 1.44mb flop kon je met winrar net iets meer erop kwijt dan dat PKzip dat deedt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm. Had toch liever een andere methode gebruikt.
Pagina: 1