Een neefje van mij heeft bij z'n ondertussen verouderde systeem een nieuwe videokaart gekocht, namelijk een XFX geforce 5500 met 128 MB geheugen. Het betreft hetvolgende systeem:
Intel Pentium III 1,0 GHz
256MB SD-RAM 133 MHz
Aopen AX34 Pro II moederbord
Western Digital 7200 rpm 30GB harddisk
Na een schone installatie van win98 met de nieuwste drivers van de videokaart krijgt hij, na het installeren natuurlijk, bij het starten van Age of Empires (1 dus
) de volgende error: Could Not Initialize Graphics System. Make Sure That Your Video Card and Driver Are Compatible with DirectDraw.
Bij het spelen van James Bond 007 Nightfire krijgt hij deze error: Failed to initialize Direct3d
Please ensure Directx 8.1 or newer is installed, and video drivers are up to date
Als ik dxdiag draai dan geeft hij dat directdraw, direct3d zijn ingeschakeld. Als je ze test geeft het geen problemen.
Ik snap het probleem verder niet... hopelijk kunnen jullie me verder helpen?
(Ja, Directx 8.1 is geïnstalleerd
Directx 9.0 zelfs wat bij de orginele videokaartdrivers zat zelfs
)
Het systeem werkte vlekkeloos met een Geforce 2MX met 64MB overigens.. maar meneer heeft een nieuwe videokaart gekocht. Niet op aanraden van mij maar op eigen initiatief en zonder raadplegen van mij
Intel Pentium III 1,0 GHz
256MB SD-RAM 133 MHz
Aopen AX34 Pro II moederbord
Western Digital 7200 rpm 30GB harddisk
Na een schone installatie van win98 met de nieuwste drivers van de videokaart krijgt hij, na het installeren natuurlijk, bij het starten van Age of Empires (1 dus
Bij het spelen van James Bond 007 Nightfire krijgt hij deze error: Failed to initialize Direct3d
Please ensure Directx 8.1 or newer is installed, and video drivers are up to date
Als ik dxdiag draai dan geeft hij dat directdraw, direct3d zijn ingeschakeld. Als je ze test geeft het geen problemen.
Ik snap het probleem verder niet... hopelijk kunnen jullie me verder helpen?
(Ja, Directx 8.1 is geïnstalleerd
Het systeem werkte vlekkeloos met een Geforce 2MX met 64MB overigens.. maar meneer heeft een nieuwe videokaart gekocht. Niet op aanraden van mij maar op eigen initiatief en zonder raadplegen van mij
[ Voor 17% gewijzigd door Getah op 30-08-2005 16:50 ]