HDD 120 GB stuk, toch nog half te lezen op andere pc

Pagina: 1
Acties:

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:39
Het probleem zat zo,

Ik starte de pc op en kreeg een leesfout. (druk op ctrl alt del om opnieuw op te starten..je kent het wel..)
Ik zoeken op tweakers en google en al dat standaard gezoek,
Bleek het dat de HD brak was.

Ik heb hem nu in een andere pc gedaan als 2de hardeschijf, hij herkent alleen de 4de partitie, en 'rommelt' af en toe even. bij de andere partities vraagt windows om te formateren.

is er een oplossing om die HDD zo te krijgen dat hij het gewoon weer doet?
of moet ik hem toch echt gaan opsturen? Ik baal er dus enorm van omdat al m'n foto's, mp3's en ga zo maar door erop staat

het is een maxtor 120 gb, en heb hem sinds november 2004.

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
kijk eens op de site van Maxtor en download de maxtools. misschien kan je em daarmee repareren.
en zo niet weet je in iedergeval wat er nou aan de hand is

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Opsturen is alleen zinvol als hij ook fysiek kapot is.
Nu zijn waarschijnlijk je partities kapot, maar de oorzaak hoeft niet altijd fysiek te zijn.

Om data te recoveren zijn prima programma's voor. Kijk eens in de faq hier in het sub-forum.
Als je alle belangrijke dingen gerecoverd hebt kan je de boel weer formateren en proberen of je hd het nu goed blijft doen.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Als de schijf echt fysiek 'rommelt' dan kun je dat met software niet altijd fixen. Er zijn methodes welke soms (tijdelijk) willen helpen, zoals (geloof ik) in een luchtdichte zak een tijdje in de vriezer en van dat soort geintjes, kun je met de search zo vinden. Ook zijn er programma's welke veel kunnen herstellen of defecte sectoren ook markeren als defecte sectoren. Al met al zou ik zelf deze schijf niet meer vertrouwen ook al heb je straks hopelijk de data er vanaf.

[ Voor 6% gewijzigd door m33p op 30-08-2005 16:23 ]

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:39
m33p schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:22: Al met al zou ik zelf deze schijf niet meer vertrouwen ook al heb je straks hopelijk de data er vanaf.
Ja, ik kan er aardig wat afhalen, hij wil wel kopieeren maar je hoord aan het geluid van de HD dat hij stottert zeg maar, ik kan ook nog een schijfcontrole uitvoeren..al gaat dat heel langzaam.

Zal toch maar eens van die foefjes proberen, maar is dat wel echt verstandig in de vriezer doen?
en over welke maxtools hebben we het dan?Powermax?