Toon posts:

[Server 2003] PSC1210 telkens als nieuwe hardware herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als een tijdje ben ik de bezitter van een Hp PSC 1210. Prima dingetje, werkt perfect :) .

Nou heb ik hier een server draaien met daarop Windows Server 2003 SBE. Er hangen hier een aantal bakken aan, en de printer hing altijd aan een client op het netwerk, welke de printer deelde zodat iedereen kon printen. Dit ging prima.

Nu heb ik de printer aan de server gehangen, zodat deze 24/7 te bereiken is. Alleen het vreemde is, elke keer als je (ookal gebeurt dat niet vaak) de printer uitzet, en weer aan, hij weer als nieuwe hardware herkent wordt (je krijgt de gebruikelijke wizard voor je neus) :( . Ook als je inlogt via Remote Desktop Connection doet dit probleem zich voor. Dit terwijl de drivers geinstalleerd zijn en de printer goed werkt!

Er zijn voor deze printer geen 2003 drivers, dus heb ik de XP drivers geinstalleerd. Ook heb ik de 2000 drivers geprobeerd, maar dit levert hetzelfde probleem op. Verder heb ik alle updates van Server 2003 geinstalleerd (SP1 e.d.). Google levert niks op, net als de search op GoT. Wie kan mij helpen _/-\o_ ? Wie heeft dit wel eens gehad met andere hardware?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 16:11 . Reden: Ik weet niet of dit de goede plek is voor dit draadje, anders schopt iemand hem wel ergens anders heen :) ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Daar heb je dus al het probleem: je hebt de verkeerde drivers te pakken. Een vriend van me had dit ook met zijn PSC (type weet ik even niet). Daar bleek achteraf dat er in het menu onder "opstarten" wat links waren achtergebleven naar de driver-install van die PSC. Dus dat zou je nog even na kunnen kijken. Bij hem functioneerde het na het weghalen van die links weer perfect. Dat zou overigens ook kunnen verklaren waarom je iedere keer bij een remote desktop sessie het zelfde effect krijgt :)
Maar nogmaals: dikke kans dat het gewoon aan je drivers ligt. Kun je het ding ander niet gewoon op een USB printserver zetten? misschien dat dat wat oplost - alleen kun je dan niet echt meer via het netwerk scannen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:27:
Daar heb je dus al het probleem: je hebt de verkeerde drivers te pakken. Een vriend van me had dit ook met zijn PSC (type weet ik even niet). Daar bleek achteraf dat er in het menu onder "opstarten" wat links waren achtergebleven naar de driver-install van die PSC. Dus dat zou je nog even na kunnen kijken. Bij hem functioneerde het na het weghalen van die links weer perfect. Dat zou overigens ook kunnen verklaren waarom je iedere keer bij een remote desktop sessie het zelfde effect krijgt :)
Maar nogmaals: dikke kans dat het gewoon aan je drivers ligt. Kun je het ding ander niet gewoon op een USB printserver zetten? misschien dat dat wat oplost - alleen kun je dan niet echt meer via het netwerk scannen ;)
Dat het aan die drivers ligt begrijp ik ook wel ;) ! Ik ben alleen op zoek naar de oplossing :P . Een USB Printserver is idd een oplossing, maar daar wil ik nog even niet aan denken, ook idd ivm scannen. En wat bedoel je precies met die links?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 16:48 . Reden: typo' ]

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Als je de driver manueel installeerd, dus door "printer toevoegen" kan je de "plug en play" uitvinken.

Verwijderd

Topicstarter
abusimbal schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:04:
Als je de driver manueel installeerd, dus door "printer toevoegen" kan je de "plug en play" uitvinken.
Hmz, dat ga ik eens proberen thanx :)