Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding vervangen flopppydrive opgeblazen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej ik moest net op mijn stage, oude voedingen checken. Op een p3 systeempje waar standaard een 350 watt voeding op draaid, Ik stop zojuist een 230 watt voeding erin.

Nog speciaal gekeken of de molex van de floppydrive er goed op zit ivm het klik systeempje ervan. Ik start hem op hoor onheilspellende sis geluiden.
Niet veel daarna rookpluimen uit de floppydrive en een verbrandingsgeur, de floppydrive is overduidelijk overleden ivm gesmolten delen :O

Maar hoe kon dit gebeuren?! want ik ga notebenen naar een lagere wattage.

Btw durf niet nog een floppydrive te slopen :P dus nogmaals testen is geen optie. Iemand een idee wat er mis gegaan kan zijn?

dankje!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:57
Toch voeding verkeerd om aangesloten op FFD? Dat lijkt me wel het meest logische (aangezien uit je post al een beetje blijkt dat je toch niet 100% zeker was of ie goed zat).

Werkt die 230 watt voeding nog OK? Het kan natuurlijk ook dat die er de geest aan gaf en de floppydrive (en mischien nog andere onderdelen) heeft meegenomen z'n dood in.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Dat heb ik de eerste week bij mijn eerste baas destijds ook gedaan, net één pinnetje opgeschoven....
Het plastic van de kabel zag ik zo wegsmelten richitng voeding, groet rookwolk, heb het nog jaren moeten horen. :)

Verwijderd

Topicstarter
ShadowLord schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:48:
Toch voeding verkeerd om aangesloten op FFD? Dat lijkt me wel het meest logische (aangezien uit je post al een beetje blijkt dat je toch niet 100% zeker was of ie goed zat).

Werkt die 230 watt voeding nog OK? Het kan natuurlijk ook dat die er de geest aan gaf en de floppydrive (en mischien nog andere onderdelen) heeft meegenomen z'n dood in.
Ik durf hem niet meer aan te sluiten :P haha ik denk dat ie de floppydrive gewoon zijn dood in mee genomen heeft :d

Verwijderd

offtopic:
R.i.p. floppydrive en voeding :>

Verwijderd

Heb je de fdd bandkabel goedzitten ???? Met oudere flopp-kabels zat er ergens een twist in tussen 2 connectoren
Houd de twee pluggen (van beide voedingen) es naast elkaar zijn die identiek ???

Ik heb ook wel es floppydrives geroosterd door dat soort acties.

Ik roep maar wat

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je dan zelf al geprobeerd om dit verder op te lossen? Ik zou gewoon even wat anders aansluiten, en allereerst eens kijken of het voltage op de connectors voor een flopdrive niet gewoon te hoog is aka voeding brak....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Door het verkeerd om aansluiten van de flatcable brandt een floppydrive niet door.. dat kan je trouwens herkennen doordat de LED vanaf het booten constant brandt.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:44:
Btw durf niet nog een floppydrive te slopen :P dus nogmaals testen is geen optie.
Ja, ze zijn ook zo duur he :P
Ik denk dat je voeding gewoon kapot is geweest en zo dus een verkeerd voltage aan je floppydrive geeft, met als gevolg rooksignalen ;)
Pagina: 1