[MCE 2005] Vooruit / achteruit spoelen divx etc.

Pagina: 1
Acties:

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoi ,

Sinds 2 dagen in het bezit van een media center i.s.m een 26 inch samsung LCD TV .
Allemaal mooi en prachtig , maar natuurlijk is " out of the box " nooit goed genoeg })

Divx / Xvid , subtitles e.d moest er natuurlijk ook bij ; zodoende de laaste FFDSHOW filters geinstaleerd en jawel . Het werkt prima !
Echter , fast forwarden en rewinden lukt met geen meter ! Terwijl dit gewoon wel prima gaat tijdens het bekijken van een DVD .

Ik heb GoT al doorgezocht , de MCE tips & tricks topic had er ook helaas niks over , iemand enige idee ? Vindt het wel een beetje knullig dat je niet kan fast forwarden :D
Microsoft zijn officiele commentaar hierop is nog altijd " Some display formats do not support fast forward or rewind "

• lithiumangel
Niemand ook maar enig idee ?
Kan me niet voorstellen dat ik de enigste bent die dit ooit voor ze snuffert heeft gehad .

Ik zal de "originele" codecs eens gaan instaleren i.p.v FFDSHOW ( ook al werdt die voor een paar goede redenen expleciet aangeraden voor gebruik met MCE in de tips & tricks topic )

Verwijderd

je kan met de next en previous button geloof ik stukjes van 30 seconden oid skippen, dus dat is het alternatief.

• lithiumangel
Hmmm bedankt voor de tip :)
Inderdaad , je skipt in gedeeltes van 30 seconden .
Heb zelf er nooit aan gedacht om die te gebruiken ( sja traditioneel skip je daarmee naar de volgende file , of chapter in het geval van een DVD . Reguliere bestanden hebben geen chapters )

Terwijl het niet zo flexibel is als de reguliere fast fw en rewind (indruk acties e.d) , ben ik ook bang dat ik idd geen keus heb dan deze alternatief te gebruiken :D
*Zucht @ M$ :P*

Tnx iig

[ Voor 7% gewijzigd door lithiumangel op 02-09-2005 02:44 ]