Ik heb momenteel een Asus 7100/T Geforce 2MX videokaart. Deze bevalt opzich goed, maar hij is niet zo snel meer en ik heb synchronisatieproblemen(geluid loopt niet gelijk met beeld) bij het capturen van videomateriaal. Hiervoor gebruik ik een Pinnacle PCTV kaart. Nou komt dat volgens mij door de videokaart. Dit aangezien ik mijn hele pc geupgraded heb behalve de videokaart, en heb dat hier ook wel eens gelezen dat Nvidia kaarten voor problemen zou kunnen zorgen. Nou vraag ik mij af of dat met de nieuwe generatie nvidia kaarten opgelost is. Door deze problematiek heb ik de neiging om te gaan voor een Ati Radeon kaart. Maar wat ik hier zo lees op het forum zijn toch de Nvidia kaarten beter met driverondersteuning vooral als je ook onder linux gaat werken. Ook valt mij op dat er veel meer nvidia dan ATI kaarten te koop zijn bij computerwinkels. Ik heb op tomshardware een test gelezen van videokaarten. Werd hier niet echt veel wijzer van, het bracht bij mij alleen maar meer onduidelijkheid. Mijn huidige kaart ondersteunt twinview (beeld op monitor en tegelijkertijd een ander beeld bv een film op de televisie afspelen via composiet), dit zou ik ook graag terug zien in de nieuwe kaart.
Verder vraag ik mij af hoe belangrijk videogeheugen tegenwoordig is. Een ati radeon 9600 met 256mb geheugen is ongeveer net zo duur als een ati radeon 9800 met 128 mb geheugen.
Kan iemand mij iets adviseren?
De eisen zijn:
-bedrag ca 100 euro (wil wel wat beter kunnen gamen, maar gamen is niet het belangrijkste)
-AGP slot
-geen sync problemen
-support voor linux (is niet belangrijk maar wil linux niet uitsluiten door koop van verkeerde kaart)
Verder vraag ik mij af hoe belangrijk videogeheugen tegenwoordig is. Een ati radeon 9600 met 256mb geheugen is ongeveer net zo duur als een ati radeon 9800 met 128 mb geheugen.
Kan iemand mij iets adviseren?
De eisen zijn:
-bedrag ca 100 euro (wil wel wat beter kunnen gamen, maar gamen is niet het belangrijkste)
-AGP slot
-geen sync problemen
-support voor linux (is niet belangrijk maar wil linux niet uitsluiten door koop van verkeerde kaart)