ATI of NVIDIA i.c.m. videobewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb momenteel een Asus 7100/T Geforce 2MX videokaart. Deze bevalt opzich goed, maar hij is niet zo snel meer en ik heb synchronisatieproblemen(geluid loopt niet gelijk met beeld) bij het capturen van videomateriaal. Hiervoor gebruik ik een Pinnacle PCTV kaart. Nou komt dat volgens mij door de videokaart. Dit aangezien ik mijn hele pc geupgraded heb behalve de videokaart, en heb dat hier ook wel eens gelezen dat Nvidia kaarten voor problemen zou kunnen zorgen. Nou vraag ik mij af of dat met de nieuwe generatie nvidia kaarten opgelost is. Door deze problematiek heb ik de neiging om te gaan voor een Ati Radeon kaart. Maar wat ik hier zo lees op het forum zijn toch de Nvidia kaarten beter met driverondersteuning vooral als je ook onder linux gaat werken. Ook valt mij op dat er veel meer nvidia dan ATI kaarten te koop zijn bij computerwinkels. Ik heb op tomshardware een test gelezen van videokaarten. Werd hier niet echt veel wijzer van, het bracht bij mij alleen maar meer onduidelijkheid. Mijn huidige kaart ondersteunt twinview (beeld op monitor en tegelijkertijd een ander beeld bv een film op de televisie afspelen via composiet), dit zou ik ook graag terug zien in de nieuwe kaart.
Verder vraag ik mij af hoe belangrijk videogeheugen tegenwoordig is. Een ati radeon 9600 met 256mb geheugen is ongeveer net zo duur als een ati radeon 9800 met 128 mb geheugen.

Kan iemand mij iets adviseren?
De eisen zijn:
-bedrag ca 100 euro (wil wel wat beter kunnen gamen, maar gamen is niet het belangrijkste)
-AGP slot
-geen sync problemen
-support voor linux (is niet belangrijk maar wil linux niet uitsluiten door koop van verkeerde kaart)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij kun je beter kijken naar een alternatief voor je pinnacle kaartje. Dat is namelijk degene die het gewoon niet trekt. Pinnacle PCTV spul is bedoelt om TV mee te kijken, niet om mee te capturen, want dat gaat gewoon niet lekker met die dingen.

Wat ik zou doen is een Ati Radeon All in Wonder kopen. Heb je en een goede videokaart en een kaart waarmee je gewoon deugdelijk kan capturen zonder problemen.
en videogeheugen is zeker met videocapturen totaal niet belangrijk.

• robbertb
  • Niet online
Terw_Dan schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:21:
Volgens mij kun je beter kijken naar een alternatief voor je pinnacle kaartje. Dat is namelijk degene die het gewoon niet trekt. Pinnacle PCTV spul is bedoelt om TV mee te kijken, niet om mee te capturen, want dat gaat gewoon niet lekker met die dingen.

Wat ik zou doen is een Ati Radeon All in Wonder kopen. Heb je en een goede videokaart en een kaart waarmee je gewoon deugdelijk kan capturen zonder problemen.
en videogeheugen is zeker met videocapturen totaal niet belangrijk.
Dat ligt niet echt aan de kaart maar meer de combinatie. Dit probleem hoor ik ook van anderen. Ik wil capturen graag apart houden en niet integreren met een videokaart. Daarnaast heeft zo kaart vast geen teletekst/tuner. Verder zal de support voor dergelijke kaarten minder zijn in Pinnacle Studio, als ze uperhaupt al werken. Capturen moet prima gaan met zo kaartje, jaren geleden toen ik nog heel andere pc had ging dat gewoon synchroon. Dan moet dat nu toch met nieuwere hardware ook mogelijk zijn?

Ik vraag mij btw ook af hoe goed de ati X700Pro is in vergelijking met een 9600/9800 pro/xt

[ Voor 8% gewijzigd door robbertb op 30-08-2005 15:30 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

robbertb schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:29:
[...]

Dat ligt niet echt aan de kaart maar meer de combinatie. Dit probleem hoor ik ook van anderen. Ik wil capturen graag apart houden en niet integreren met een videokaart. Daarnaast heeft zo kaart vast geen teletekst/tuner. Verder zal de support voor dergelijke kaarten minder zijn in Pinnacle Studio, als ze uperhaupt al werken. Capturen moet prima gaan met zo kaartje, jaren geleden toen ik nog heel andere pc had ging dat gewoon synchroon. Dan moet dat nu toch met nieuwere hardware ook mogelijk zijn?

Ik vraag mij btw ook af hoe goed de ati X700Pro is in vergelijking met een 9600/9800 pro/xt
Mijn ervaring met die pinnacle TV kaarten is dat capturen gewoon niet lekker gaat. Je videokaart heeft er zelf weinig mee te maken.
Als je toch geld wil spenderen koop dan gewoon een losse capturekaart, dan ben je in ieder geval van dit probleem af.

• robbertb
  • Niet online
Terw_Dan schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:48:
[...]

Mijn ervaring met die pinnacle TV kaarten is dat capturen gewoon niet lekker gaat. Je videokaart heeft er zelf weinig mee te maken.
Als je toch geld wil spenderen koop dan gewoon een losse capturekaart, dan ben je in ieder geval van dit probleem af.
Dat kan maar ik wil een nieuwe videokaart zodat ik ook weer wat beter kan gamen en omdat de 2d van mij geforce2mx nogal kut is, vooral op tv-out :(

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:09

KneoK

Not in a million lightyears

robbertb schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:50:
[...]

Dat kan maar ik wil een nieuwe videokaart zodat ik ook weer wat beter kan gamen en omdat de 2d van mij geforce2mx nogal kut is, vooral op tv-out :(
Maar dan los je de capture problemen weer niet op. Dan moet je toch voor een All in Wonder variant gaan. Dan kun je zelfs je Pinnacle laten zitten voor de tuner en de capture mogelijkheden van de Radeon gebruiken.

Of je wacht tot je budget iets groter is en koopt een nieuwe videokaart en een nieuwe capture kaart.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
post eens de rest van je specs van je pc, dan kunnen we kijken of de bottleneck misschien op een andere plaats zit dan waar jij hem zoekt....

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik heb een All in Wonder gehad (een Hercules 9800se). Daar zit zeker wel een TV tuner en teletekst op. Daarnaast zit er nog allerhanden ingangen en uitgangen op, maar helaas maar 1 monitor aansluiting (is op te lossen met een PCI videokaart). Verder zit er een hardware MPEG2 encoder op.

Bij mij heeft 'ie altijd goed gewerkt. Totaal geen lelijke captures. Ik nam altijd op (van TV) naar een MPEG2 stream waarna ik die met Virtual Dub mod verder bewerkte. Nooit problemen mee gehad (ook geen sync probs), maar ook nooit opgenomen van een andere bron dan de kabel (van TV).

Ik heb echt een hele goeie PC.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

robbertb schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:50:
[...]

Ga dan toch voor een AIW. Daar kun je alles mee doen wat je kan met je pinnacle geval kan, maar met betere kwaliteit en meer features.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Over het algemeen zijn de AIW kaartjes een flink stuk duurder dan de standaard ATI kaarten, maar op de Duitse Alternate site zag ik een hele mooie aanbieding staan, namelijk een Club3d ATI Radeon 9800PRO AIW voor slechts €134. Misschien is dat wel wat. Hier de link.

[ Voor 8% gewijzigd door AntonH op 30-08-2005 19:50 ]

Verwijderd

Mja naar mijn mening is de beeldkwaliteit zowiezo met Video bij nVidia stukke beter.
Maar dan ook echt stukken beter.

Zal ff linkje opzoeken.

Momentos.

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:05:
Mja naar mijn mening is de beeldkwaliteit zowiezo met Video bij nVidia stukke beter.
Maar dan ook echt stukken beter.

Zal ff linkje opzoeken.

Momentos.
Succes met zoeken... Ik denk dat je meer linkjes zal vinden die juist het tegenovergestelde beweren.
Althans, zo is het een hele tijd geweest. Volgens mij ontlopen de twee grote videobakkers elkaar niet veel meer wat beeldkwaliteit betreft hoor...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Vroeger was ATI stukken beter qua 2D kwaliteit dan Nvidia. Tegenwoordig zijn de filters stukken beter en zit er steeds minder verschil in. Dus wat dat betreft maakt het weinig uit of je een Nvidia of ATI koopt, hoewel ik zelf de Atis nog steeds fijner vind werken dan Nvidia's icm TVout.

• robbertb
  • Niet online
Het nadeel van zo AIW is dat als je een nieuwe videokaart koopt je dan weer een dure moet kopen met tvin. En ik wil dus ook tvout. Is het niet zo dat als ik zo kaart in duitsland bestel dat er nog invoerkosten en verzendkosten bovenop komen waardoor het uiteindelijk niet zo heel goedkoop meer is? Ik gebruik Pinnacle Studio om mijn films te bewerken.
Mijn pc:
Amd xp barton 2600+
1gb ddr
120gb harddisk (ide)

Het heeft niet te maken dat mijn pc te langzaam zou zijn. Hij kan dit prima aan. Als mijn pc inderdaad te langzaam zou zijn, zou dat eerder resulteren in framedrops. Wat ik in het verleden ook wel eens heb gehad.
Maar niemand hier is dus bekend met het voorval dat bepaalde videokaarten problemen veroorzaken bij het capturen?
Marlibica schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:25:
Ik weet dat dit een enorme schop is, maar ik kon met de search de oplossing niet vinden. Volgens mij hebben veel mensen hier last van. Ik heb het bij mij opgelost door bij de video-instellingen, de videoweergave te veranderen van 2 velden interlaced naar 1 beeld maar. Toen was alles in-synch. Ik wilde het toch even vermelden.

edit:

Uiteindelijk blijkt dat dit toch aan de geforce 2 mx400 ligt. Ik heb er nu een radeon 7000 in zaitten en die doet het perfect.
Dit komt uit een eerder topic van mij (Pinnacle (pctv) out of sync door overalay videokaart?)

Maar ook een vriend van mij heeft ervaring met dezelfde kaart en heeft ook problemen gehad met synchronisatie icm nvidia. Toen hij een matrox kaart kocht was het probleem opgelost.

• KneoK

KneoK

robbertb schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:27:
Het nadeel van zo AIW is dat als je een nieuwe videokaart koopt je dan weer een dure moet kopen met tvin. En ik wil dus ook tvout. Is het niet zo dat als ik zo kaart in duitsland bestel dat er nog invoerkosten en verzendkosten bovenop komen waardoor het uiteindelijk niet zo heel goedkoop meer is? Ik gebruik Pinnacle Studio om mijn films te bewerken.
Mijn pc:
Amd xp barton 2600+
1gb ddr
120gb harddisk (ide)

Het heeft niet te maken dat mijn pc te langzaam zou zijn. Hij kan dit prima aan. Als mijn pc inderdaad te langzaam zou zijn, zou dat eerder resulteren in framedrops. Wat ik in het verleden ook wel eens heb gehad.
Maar niemand hier is dus bekend met het voorval dat bepaalde videokaarten problemen veroorzaken bij het capturen?

[...]

Dit komt uit een eerder topic van mij (Pinnacle (pctv) out of sync door overalay videokaart?)

Maar ook een vriend van mij heeft ervaring met dezelfde kaart en heeft ook problemen gehad met synchronisatie icm nvidia. Toen hij een matrox kaart kocht was het probleem opgelost.
Dat lijkt me dan eerder een software conflict ofzo. Je Pinnacle kaart moet het input signaal verwerken, je IDE schijf lijkt me gezien de grootte ook wel snel genoeg en je videokaart gebruik je alleen bij live previews en dergelijken. De rest van het systeem lijkt ook prima in orde, dus ik blijf erbij dat je in ieder geval je Pinnacle kaart moet vervangen. Aangezien je ook wat meer spellen wilde spelen is een AIW kaart gewoon een van de betere keuzes. En op de Ati site kun je zien dat de AIW "One display (VGA or DVI) simultaneously connected with a TV or VCR" moet kunnen aansturen. Dus je hebt zowel een in- als uitgang, met tuner.

Leg dus een paar tientjes bij je budget of zoek er eventueel eentje tweedehands. Je gaat dan stappen vooruit in spellen, live previews en dat soort gebeuren en je hebt alle opties die je noemt in je posts.

• robbertb
  • Niet online
BioWEB schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 01:05:
[...]

Dat lijkt me dan eerder een software conflict ofzo. Je Pinnacle kaart moet het input signaal verwerken, je IDE schijf lijkt me gezien de grootte ook wel snel genoeg en je videokaart gebruik je alleen bij live previews en dergelijken. De rest van het systeem lijkt ook prima in orde, dus ik blijf erbij dat je in ieder geval je Pinnacle kaart moet vervangen. Aangezien je ook wat meer spellen wilde spelen is een AIW kaart gewoon een van de betere keuzes. En op de Ati site kun je zien dat de AIW "One display (VGA or DVI) simultaneously connected with a TV or VCR" moet kunnen aansturen. Dus je hebt zowel een in- als uitgang, met tuner.

Leg dus een paar tientjes bij je budget of zoek er eventueel eentje tweedehands. Je gaat dan stappen vooruit in spellen, live previews en dat soort gebeuren en je hebt alle opties die je noemt in je posts.
Ja, maar zoals ik al zei wil ik capture en videokaart gescheiden houden. Als ik dan later nieuwe videokaart koop heb ik weer een nieuwe capture kaart nodig of moet ik letten op een kaart mét tvin/tuner dat beperkt de keuze. Daarnaast kan ik dan vast niet meer Pinnacle Studio gebruiken en ik vind het tv-programma van pinnacle best gebruiksvriendelijk. Bij ati is dat allemaal maar afwachten. Daarnaast captured de AIW in lagere resolutie dan mijn tvkaart doet (720 x 480). Daarnaast als ik dan toch een nieuwe capture kaart koop, koop ik liever een met hardwarematge MPEG2-compressie. Maar ik blijf erbij dat die kaart opzich goed is en dat het goed zou moeten kunnen werken. Ook Als het een softwareprobleem is vind ik het wel vaag dat het op meerdere computers het zich voordoet. Denk dan niet echt softwareprobleem maar driverprobleem.

Op die link van anandtech valt idd te zien dat dat nvidia stukken beter scoort kwa beeldkwaliteit. Vraag mij af hoe betrouwbaar die test is en hoe het zit met tvout. Is dan ook te zeggen dat nvidia scherper, rustiger beeld heeft? En vanaf welk model geldt dit, vanaf GF6600? of ook oudere modellen.

[ Voor 12% gewijzigd door robbertb op 31-08-2005 02:40 ]

Verwijderd

ik had exact hetzelfde probleem met capturen.
video kaart een nvidia fx5200 (met tvout) en tv-in kaart een haupage 250.
Beeld en geluid liepen niet synchroon bij hogere kwaliteiten maar bij lagere ging het wel goed.
ik had een p4 2.0 met 512mb, geupgrade naar een p4 2.8 met 1gig en toen was het probleem over, verder alles gelijk gebleven. andere cpu en 2 reepjes geheugen erbij en het probleem was over.
Zeker bij die pinacle kaarten loopt alles over de cpu.
Check de cpu belasting en geheugen bezetting tijdens capturen en probeer ook eens lagere resoluties.
Dan weet je wat de bottleneck is voor je het verkeerde gaat upgraden.

Verwijderd

BioWEB schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:35:
[...]

Succes met zoeken... Ik denk dat je meer linkjes zal vinden die juist het tegenovergestelde beweren.
Althans, zo is het een hele tijd geweest. Volgens mij ontlopen de twee grote videobakkers elkaar niet veel meer wat beeldkwaliteit betreft hoor...
Blind?
* Bekijk myReact van tankeriv

Reg. datum: 17 september 2003
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2305&p=6
mompelt iets van selectief lezen en neus en lengte enzo

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:10:
[...]

Blind?

[...]

mompelt iets van selectief lezen en neus en lengte enzo
Nee, blind zeker niet. Maar als jij tegelijkertijd in een aparte post de link post (edit knop anyone ?) dan moet je niet gek opkijken dat ik alleen reageer op je eerste bericht.

Je kunt mompelen wat je wilt, maar ik denk dat je met die link de enige met die conclusie hebt gevonden...
Wat tv-out betreft is Ati ZEKER niet slechter dan nVidia. Dan komt er nog bij dat wat Terw_Dan ook al zei, Ati heeft heel lang aan de top gestaan wat 2D kwaliteit betreft (als we Matrox even buiten beschouwing laten). Het is nVidia die zeker sprongen dichterbij is gekomen en misschien in sommige gevallen zelfs wel een aantal promille beter is geworden, maar je kunt absoluut niet zeggen dat nVidia of Ati zonder twijfel de absolute 2D heerser is. Dat is gewoon niet waar.

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 31-08-2005 13:59 ]

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 15:56

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Het hangt er een beetje vanaf wat je met videobewerken doet.

Ik heb zowel een 6600Gt als een 9800pro kaart (in 2 verschillende systemen dus)
De Nvidia kaart heeft problemen met de overlay, loopt niet echt soepel.
(Directx Video rendering werkt wel goed trouwens)

De Ati kan zelfs zonder problemen 2 overlay schermen aan.
Ik werk veel met Virtualdub en daar is de dubbele overlay erg handig (input video en output video naast elkaar)

Wat ook wel wil helpen is om oudere drivers voor je mxje te installeren, probeer de 28 serie eens.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Probeer anders deze drivers is voor je Pinacle PCTV http://btwincap.sourceforge.net/

Je kan dan waarschijnlijk niet meer capturen met Pinacle studio, maar wel een stuk beter met virtualdub.

Nuff Said

• robbertb
  • Niet online
ovhees schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:54:
Het hangt er een beetje vanaf wat je met videobewerken doet.

Ik heb zowel een 6600Gt als een 9800pro kaart (in 2 verschillende systemen dus)
De Nvidia kaart heeft problemen met de overlay, loopt niet echt soepel.
(Directx Video rendering werkt wel goed trouwens)

De Ati kan zelfs zonder problemen 2 overlay schermen aan.
Ik werk veel met Virtualdub en daar is de dubbele overlay erg handig (input video en output video naast elkaar)

Wat ook wel wil helpen is om oudere drivers voor je mxje te installeren, probeer de 28 serie eens.
En daar heeft het volgens mij ook mee te maken, met overlay en directdraw. Ik heb al vrij veel drivers geprobeerd en nooit echt een oplossing gehad. Wat voor problemen heb je dan?
ElemenTAL schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:10:
Probeer anders deze drivers is voor je Pinacle PCTV http://btwincap.sourceforge.net/

Je kan dan waarschijnlijk niet meer capturen met Pinacle studio, maar wel een stuk beter met virtualdub.
Die heb ik al eens geprobeerd. Maar als ik niet kan gebruiken onder studio heb ik er ook weinig aan. Daarnaast wil ik ook gewoon tv blijven kijken, dat werkt dan ook niet meer met die aangepaste drivers.Ik vind de software van pinnacle vrij gebruiksvriendelijk is.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
robbertb schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 02:28:
[...]

Ja, maar zoals ik al zei wil ik capture en videokaart gescheiden houden. Als ik dan later nieuwe videokaart koop heb ik weer een nieuwe capture kaart nodig of moet ik letten op een kaart mét tvin/tuner dat beperkt de keuze.
okee, zover kan ik met je meegaan. puntje tegen dus.
Daarnaast kan ik dan vast niet meer Pinnacle Studio gebruiken en ik vind het tv-programma van pinnacle best gebruiksvriendelijk. Bij ati is dat allemaal maar afwachten.
http://www.pinnaclesys.co...product_name=&page_id=450

#

What was fixed in Studio 8.5.18
...
# Support for more capture devices including PCTV Deluxe, Studio MP20, Linx Plus USB, and ATI All-in-Wonder Radeon boards
Daarnaast captured de AIW in lagere resolutie dan mijn tvkaart doet (720 x 480).
720*480 of 704*480 zie je ook bijna niet
Daarnaast als ik dan toch een nieuwe capture kaart koop, koop ik liever een met hardwarematge MPEG2-compressie.
de AIW kaarten maken ook gedeeltelijk gebruik van Hardwarematige MPEG codering afaik.
Maar ik blijf erbij dat die kaart opzich goed is en dat het goed zou moeten kunnen werken. Ook Als het een softwareprobleem is vind ik het wel vaag dat het op meerdere computers het zich voordoet. Denk dan niet echt softwareprobleem maar driverprobleem.
dat is je overtuiging. Maar hoe weet je dat zo zeker? Hoe is je CPU belasting (mogelijkerwijs gooit de capture kaart alles over de CPU?)
Op die link van anandtech valt idd te zien dat dat nvidia stukken beter scoort kwa beeldkwaliteit. Vraag mij af hoe betrouwbaar die test is en hoe het zit met tvout. Is dan ook te zeggen dat nvidia scherper, rustiger beeld heeft? En vanaf welk model geldt dit, vanaf GF6600? of ook oudere modellen.
FX serie zuigt, en de geforce series waren 2d een stuk zwakker dan de concurrerende modellen van ATI. Een 9800 SE AIW oid lijkt me dus een goede keus.

[ Voor 4% gewijzigd door bigfoot1942 op 01-09-2005 17:26 ]

• robbertb
  • Niet online
bigfoot1942 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:23:
[...]

[knip]

de AIW kaarten maken ook gedeeltelijk gebruik van Hardwarematige MPEG codering afaik.
Gedeeltelijk? Het klinkt wel mooi maar ik hou er nog steeds niet van om videokaart en capturekaart samen te voegen.
[...]

dat is je overtuiging. Maar hoe weet je dat zo zeker? Hoe is je CPU belasting (mogelijkerwijs gooit de capture kaart alles over de CPU?)
Ervaring met meerdere pc's. Daarnaast was mijn cpu vroeger inderdaad te langzaam (200 -800mhz) maar dat liet hij merken door frames te droppen ofraar beeld te leveren. Lagere beeldkwaliteit loste dat op. Maar had op mijn cyrix pr200+ geen synchronisatieproblemen.
Een vriend van mij heeft een van de nieuwste intel processoren en hij heeft hetzelfde probleem met nvidia kaartjes. zegt genoeg lijkt me. Daarnaast is mijn systeem ook niet echt traag (amd 2600+). Ik kon eerst niet realtime mpeg2 encoden maar nu wel. maarja helaas daarmee ook sync problemen.
[...]
FX serie zuigt, en de geforce series waren 2d een stuk zwakker dan de concurrerende modellen van ATI. Een 9800 SE AIW oid lijkt me dus een goede keus.
Maar de 6200 en 6600 serie zijn wel goed?

Ik vraag mij ook nog steeds af of ik beter een ati 9600 met 256mb of een ati 9800 met 128mb kan nemen.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Onthoud wel dat Nvidia véél betere drivers heeft voor linux. Een ATi kaart in een linux systeem zou je maar voor 60% ofzo kunnen benutten omdat simpelweg de Linuxdrivers nog niet zo ver zijn bij ATi.

Houd hier even rekening mee iig. :)

Goud is geen geld

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
robbertb schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:20:
Maar de 6200 en 6600 serie zijn wel goed?

Ik vraag mij ook nog steeds af of ik beter een ati 9600 met 256mb of een ati 9800 met 128mb kan nemen.
een 9800 met 128MB blaast een 9600 met 256MB er dik uit, simpele keuze. Zoek er eens een paar leuke benchmarks uit, zowel DirectX als OpenGL georienteerd, kan je direct de Ati kaarten met die van Nvidia vergelijken...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

robbertb schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:12:
De eisen zijn:
-bedrag ca 100 euro (wil wel wat beter kunnen gamen, maar gamen is niet het belangrijkste)
-AGP slot
-geen sync problemen
-support voor linux (is niet belangrijk maar wil linux niet uitsluiten door koop van verkeerde kaart)
Je geeft in je eisen niet op of je AVI of MPG wilt capturen. Als dat niet uitmaakt, of als je het toch naar DVD wilt branden, zou ik lekker een Hauppauge PVR150 kaart nemen. Daar zit een hardwarematige MPEG2 encoder op, dus hoeft je processor niks te doen. Tevens ben je dan meteen van je sync problemen af, iets waarmee Pinnacle inderdaad veelvuldig geplaagd wordt. Zo'n kaartje kost je ong 60 euro, en je kan er nog TV mee kijken ook. Wat wil je nog meer? ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• robbertb
  • Niet online
Frank_Knopers schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:27:
Onthoud wel dat Nvidia véél betere drivers heeft voor linux. Een ATi kaart in een linux systeem zou je maar voor 60% ofzo kunnen benutten omdat simpelweg de Linuxdrivers nog niet zo ver zijn bij ATi.

Houd hier even rekening mee iig. :)
Opzich maakt mij dat niet zo heel veel uit, ik zal voornamelijk onder windowsXP werken, maar als 2e OS ook linux draaien. Het werkt dus wel alleen minder goed.
bigfoot1942 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 08:14:
[...]

een 9800 met 128MB blaast een 9600 met 256MB er dik uit, simpele keuze. Zoek er eens een paar leuke benchmarks uit, zowel DirectX als OpenGL georienteerd, kan je direct de Ati kaarten met die van Nvidia vergelijken...
Wat heb je dan aan meer geheugen? Zodat je games met mooiere textures kan spelen? De 9600 met 256 mb zal dan denk ik langer ondersteund worden aangezien deze meer geheugen heeft. Maakt het verschil tussen de 9600 en 9800 nog veel uit als je kijkt naar de Pro, XT en SE modellen?
Ik had een test gelezen op tomshardware. Maar elke test kwam er weer iets anders uit en er stond niet echt een conclusie vermeld.
Ik heb het idee dat je bij Nvidia meer snelheid krijgt voor het zelfde geld is dit zo?
Microkid schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 08:31:
[...]
Je geeft in je eisen niet op of je AVI of MPG wilt capturen. Als dat niet uitmaakt, of als je het toch naar DVD wilt branden, zou ik lekker een Hauppauge PVR150 kaart nemen. Daar zit een hardwarematige MPEG2 encoder op, dus hoeft je processor niks te doen. Tevens ben je dan meteen van je sync problemen af, iets waarmee Pinnacle inderdaad veelvuldig geplaagd wordt. Zo'n kaartje kost je ong 60 euro, en je kan er nog TV mee kijken ook. Wat wil je nog meer? ;)
Het mooiste is natuurlijk meteen capturen in MPEG2. Voor die prijs is het wel interessant. Alleen vind ik de software van hauppauge erg lelijk en gebruiksonvriendelijker. Volgens mij werkt hauppauge ook met directdraw ipv overlay. Maar ik wil zowiezo ook een nieuwe videokaart.

http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=74499&productType=1
en
http://www.funprice.nl/in...=3151&list=30&subgroep=97
De MCE versie klinkt wel interessant, misschien die maar kopen. Maar het blijft gaan om welke videokaaart.

[ Voor 74% gewijzigd door robbertb op 03-09-2005 01:53 ]

Pagina: 1