Toon posts:

extra geheugen in oude laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een oude Toshiba Sattelite 2710XDVD laptop (pentium III 500), waar toen ik hem kocht 64 mb geheugen in zat. Daar heb ik later nog 64 mb bijgeprikt.
Inmiddels is mijn computer gelukkig vervangen, maar ik wil deze laptop graag nog gebruiken voor mijn studie. Ik zou er alleen nog wat meer geheugen in willen. Het probleem is dat in de handleiding staat dat er maximaal 192 (64 +128 extra) in kan. Dit vind ik niet echt genoeg. Zijn er mogelijkheden om er toch een reepje van 256 mb bij te prikken? Of wordt dat sowieso niet herkent/gebruikt?
Alvast bedankt!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je zou ff kunnen kijken welke chipset dat ding gebruikt bijvoorbeeld :) Dan weet je gauw genoeg welke max DIMM capaciteit ondersteunt wordt :)

Ik neem tenminste aan dat de limiet daardoor bepaald wordt :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat neem je correct aan :)

Achterhaal chipset (onder Windows: kijk in Device Manager bij System, onder Linux: lspci -v en dan naar de CPU bridge kijken, zoek op wat voor chipdichtheden ondersteund zijn en pak tenslotte een DIMM met 16 chips met de hoogste ondersteunde dichtheid.

Bij een i440MX, i440BX of i810 chipset zal de dichtheid 128Mb zijn (16Mx8 chips), waardoor je met 16 stuks op 256MB per DIMM uitkomt (let op hoofdletters om de berekening te volgen :z )

Oslik blyat! Oslik!