Ik ben erg nieuw in het hele J2EE gebeuren. Ik heb deze maand een cursus gedaan en wil nu zelf ook aan de slag. Ik heb een EJB gemaakt en deze mbv MyEclipse deployed op mijn Sun appserver (8.1Q2). Daarna heb ik keurig de stubs opgehaald en deze samen met j2ee.jar als library in een nieuwe java application project gezet om er een client app van te maken.
In deze clientapp gaat het echter mis. Ik gebruik de volgende code om de EJB op de zoeken:
Bij "mh.create()" gaat het mis want blijkbaar is mh null. Ik weet nu alleen niet hoe dat kan! Want het Object dat ik vanuit de lookup terug krijg is wel een (com.sun.corba.se.impl.corba.CORBAObjectImpl) object. Mijn bean klasse zelf is verder een standaard stateless session bean waarbij alleen de getMessageList functie is toegevoegd. Alle deployment descriptors zijn mbv MyEclipse & XDoclet gegenereerd.
In deze clientapp gaat het echter mis. Ik gebruik de volgende code om de EJB op de zoeken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| try {
Properties props = new Properties();
props.setProperty(Context.INITIAL_CONTEXT_FACTORY,
"com.sun.jndi.cosnaming.CNCtxFactory");
props.setProperty(Context.PROVIDER_URL,
"iiop://localhost:3700");
Context c = new InitialContext(props);
Object obj = c.lookup(MessengerHome.JNDI_NAME);
MessengerHome mh =
(MessengerHome) PortableRemoteObject.narrow(obj, MessengerHome.class);
System.out.println(mh);
messenger = mh.create();
Vector ml = messenger.getMessageList();
TrackerMessage tm = (TrackerMessage) ml.get(0);
System.out.println(tm.getContent());
} catch (Exception e) {
e.printStackTrace();
} |
Bij "mh.create()" gaat het mis want blijkbaar is mh null. Ik weet nu alleen niet hoe dat kan! Want het Object dat ik vanuit de lookup terug krijg is wel een (com.sun.corba.se.impl.corba.CORBAObjectImpl) object. Mijn bean klasse zelf is verder een standaard stateless session bean waarbij alleen de getMessageList functie is toegevoegd. Alle deployment descriptors zijn mbv MyEclipse & XDoclet gegenereerd.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2