Ik heb een query waar ik al de hele ochtend mee zit te prutsen, en er maar niet uitkom.
ik heb 2 tabellen
[categorie]
id
timestamp
tekst
[fotos]
id
categorie
timestamp
naam
bekeken (int met een getal van hoevaak deze foto bekeken is)
reacties
nou wil ik een overzicht van alle categorieen, met daarbij de foto van die categorie die het meest bekeken is.
Nou kan ik geen gebruik maken van IN, omdat mijn mysql versie dat niet ondersteund.
Dit is wat ik tot nu toe heb, alleen kreeg ik hier de eerst foto, en niet de meest bekeken foto.
nog een poging:
Nu krijg ik bijna de juiste gegevens, alleen horen de gegevens van het veld naam niet bij de rest
aan moderator: betere titel: [SQL] 2 tabbelen: max
ik heb 2 tabellen
[categorie]
id
timestamp
tekst
[fotos]
id
categorie
timestamp
naam
bekeken (int met een getal van hoevaak deze foto bekeken is)
reacties
nou wil ik een overzicht van alle categorieen, met daarbij de foto van die categorie die het meest bekeken is.
Nou kan ik geen gebruik maken van IN, omdat mijn mysql versie dat niet ondersteund.
Dit is wat ik tot nu toe heb, alleen kreeg ik hier de eerst foto, en niet de meest bekeken foto.
nog een poging:
code:
1
2
3
4
5
| SELECT DISTINCT categorie.id, categorie.tekst, max(fotos.bekeken), fotos.naam from categorie, fotos WHERE fotos.categorie = categorie.id GROUP BY categorie.id, categorie.tekst ORDER BY 3 DESC |
Nu krijg ik bijna de juiste gegevens, alleen horen de gegevens van het veld naam niet bij de rest
aan moderator: betere titel: [SQL] 2 tabbelen: max
[ Voor 26% gewijzigd door helpme op 30-08-2005 15:27 ]