Ram probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hey, ik hep mijn PIII450 op 600 staan nu, alleen als ik mjet sandra mijn geheugen test, staat er dat de CPU memory bandwidth 123 MB/s is, en de FPU memory bandwidth 129 MB/s is (Ik heb 128 Mb 100 Mhz (loopt op 100 Mhz) niet echt goed merk.

Een Celeron 366 zit al boven de 200 Mb/sec... weet iemand hoe dit komt/ik dit kan verhelpen, of wat ik ongeveer zou moeten hebben aan memory bandwidth??

Of weet iemand misschien een SDram test proggie ofzo, misschien is ie wel stuk

Thnx

specs

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
sisoft sandra zuigt gewoon met sommige configs. gewoon vergeten niets aan de hand met je geheugen ?
ik bedoel crashed je pc heel vaak ??
nee ???
dan is je geheugen vast wel goed ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Unex
  • Niet online
Nee, mijn pc crashed heel soms (standaard windows :))... das mooi om te horen dan, maar wat is de 'normale' bandwidth (die ik ongeveer zou moeten hebben)
Ik zit er aan te denken om 133 Mhz te kopen, nu loopt proc. op 133 Mhz en ram op 100 Mhz... is dat eigenlijk een probleem/slim??
(het loopt iig wel goed/stabiel)

Thnx

specs

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
hmmm... je hebt 100mhz op 133mhz lopen :)
das lekker.. dan kan je 100mhz ram werken op 133.. dat zou best wel eens kunnen dat sisoft het daarom niet goed aangeeft..
ik zou me er niet druk om maken.. immers.. het werkt toch ?! ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Je hebt zeker een Via Appollo 133(A) plankje? Alleen dan kun je namelijk je ram 33 Mhz langzamer laten lopen als je FSB...

• Unex
  • Niet online
Ja, klopt martijn, ik hep een MS-6199VA :) (had ik er beter ff bij kunnen zetten)
Dus Ram op -33 Mhz

specs

• Martijn
Ik denk dat dit het dan een stuk omlaag haalt. VIA is al niet bikkel als het gaat om de memory performance in hun chipsets...
Maar lukt het met geen mogelijkheid om je ram op 133 Mhz te laten lopen? Sommige PC100 reepjes doen dit wel namelijk...

• Martijn
Ik heb net effe de specs van dat plankje bekeken, en die heeft dus de Via Apollo Pro 133 chipset, niet de A-versie. Dat is jammer, want die A-versie is namelijk veel beter, vooral de memory performance...

• Martijn
Hier kun je trouwens een review vinden van de Via Apollo Pro 133A. Hier wordt ie ook meteen vergeleken met de chipset die jij dus hebt...

• Unex
  • Niet online
Nee, mijn ram is vrij rot :(, hoger dan 117 Mhz wil ie niet.... Hij loopt nu op 107 Mhz (140 FSB) en loopt nog compleet stabiel. :)
Ik heb ff naar die site gekeken, en opzich is het verschil in die A (chipset) toch wel errug groot, groter dan ik dacht...
Maja, ik heb deze comp. niet zefl uitgezocht.
iig thnx 4 de info.

specs

Verwijderd

ik kan je vertellen dat ik hetzelfde probleem heb ( lees mijn post)

het ligt hier niet aan sandra maar aan je pc heb je je dram clock op je mbord op cpu clock of agp clock staan ??>

hij moet in iedergeval op cpu clock staan..
zo niet dan hoor ook ik graag een antwoord ...

want de hij is nu zo traag als dikke stront door een trechter ( wat een vergelijk ;-)) )

ik kwam er achter toen ik mijn geheugen ging testen in de pc van een vriend en zijn geheugen bij mij ... mijn geheugen deed het bij hem wel goed maar zijn geheugen bij mij niet.....

als ik een game speel online dan heb ik enorme lag door het geheugen terwijl mijn ping gewoon goed is...

ook ik wacht op een antwoord

• Unex
  • Niet online
hmm, ik kan mijn dram clock alleen op Host Clock zetten (dus FSB), Hostclock -33 Mhz. en hostclock +33 Mhz.
Nu staat ie op -33 (FSB is 140 en trekt mijn pc100 nooit), maar ik heb hem gedownclocked en dus op 100 mhz gewoon (FSB speed) en toen was het nog steeds zo laag :(
Verder kan ik nergens in mijn bios agp clock vinden....
Maar ik hou jouw post ook wel ff in de gaten, thnx

specs

Pagina: 1