Toon posts:

[Outlook] Mail verzenden draadloos onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs de Belkin adsl modem with wireless G router gekocht. Nu merkte ik op dat ik met draad zowel mails kon verzenden als ontvangen, maar dat ik draadloos enkel mails kon ontvangen en niet verzenden.

Als ik bij email accounts een test doe voor mijn instellingen te testen krijg ik volgende foutmelding: De opgegeven server is gevonden, maar er is geen antwoord van de server ontvangen, controleer de ssl instellingen. Dat heb ik dan gedaan en er is zowel voor versturen als ontvangen van mails geen vakje aangevinkt waar staat voor deze verbinding is een gecodeerde verbinding vereist. Dat heb ik dan eens verandert maar zonder resultaat.

Nu las ik op Got en op Google veel over een poort met nummer 25, die heb ik eens ingesteld op mijn router zelf, maar dat hielp niets.

Toen heb ik maar gebeld naar de help desk van Belkin, maar daar waren ze uiterst onvriendelijk en kreeg ik te horen dat ze daar geen ondersteuning voor geven en dat het aan de instellingen in outlook ligt als ik met draad wel mails kan verzenden.

Ik krijg wel telkens een mail terug van de systeembeheerder waarin staat:

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'f****c.n***t@tiscali.be' op 30/08/2005 13:29
550 5.7.1 <f****c.n***t@tiscali.be>... Relaying denied. IP name possibly forged [86.39.*.*]

Ik heb norton internetsecurity, maar ms outlook staat ingesteld op alles toestaan, ook al schakel ik deze uit, geen positief resultaat.

Mijn email adres is f****c.n***t@tiscali.be, ik ben dus bij tiscali en de server voor inkomende mail is ingesteld pop.scarlet.be en uitgaand smtp.scarlet.be

Ik heb al een aantal uren op google en got gezocht maar zonder resultaat, kan iemand me helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 18-09-2019 14:20 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zit je niet gewoon perongeluk op het draadloos van je buren? Je krijgt meestal dat soort meldingen omdat de meeste providers mail enkel vanaf het eigen netwerk accepteren voor verzending. Ik kan hier smtp.scarlet.be niet gebruiken op mijn Nederlandse Wanadoo :P

Dat ip wat je post is van een fulladsl.be klant, en daar post je nu ook mee. Ik verstop even de laatste paar getallen dus :P Misschien blokkeert je provider wel routers, en ziet het de extra info in je pakketjes over de nat-vertaling als een probleem ?

[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 30-08-2005 20:34 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:31:
Je krijgt meestal dat soort meldingen omdat de meeste providers mail enkel vanaf het eigen netwerk accepteren voor verzending.
Dat was inderdaad het probleem, ik had nog een oud email adres van toen ik nog met een inbelverbinding werkte, dat abonnement heb ik echter nooit opgezegd om mijn email adres te kunnen behouden en tot op heden werkt dat ook nog perfect, nu heb ik wel sinds kort in plaats van tiscali adsl, fulladsl en kan het plots niet meer. Toen ik dan na het lezen van deze post een email adres bij fulladsl aanmaakte, merkte ik dat alles terug perfect werkte.

Nu is mijn vraag nog, kan ik dat legaal omzeilen (instellingen veranderen ofzo), dat hij die mail wel toe laat vanaf mijn netwerk.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat lijkt me helder: de provider accepteert voor de verzending alleen mail van het eigen netwerk. Dat kan je niet omzeilen en zelfs al kun je het, dan doe je het niet.

M.a.w. vul bij al je accounts de smtp-server van je huidige provider in.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:11
Je kan toch een ander reply adres invullen ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 12:42

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Ik heb hetzelfde probleem als de TS hier met een Belkin router (wireless), en deze staat IMO goed ingesteld. Eerder zat ik ook op een wireless in een hotel, daar deed alles het prima, maar nu sinds ik op die Belkin zit weigert Outlook gewoon om mail te verzenden (maakt niet uit met welk account) dus lijkt het haast of het aan de Belkin router moet liggen... Ik heb de instellingen gecheckt op de router, staat niets raars dat er wat wordt geblocked oid, firewall heb ik aan en uitgehad, geen verschil...
Iemand een idee of ervaringen hiermee?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 07:52

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Wat is de foutmelding van outlook??
Als je een melding krijgt over relaying, dan kan je er van uit gaan dat je een verkeerde smtp server hebt ingesteld.

Met mooiste is om een smtp server te hebben waar je authenticatie op kan doen alvorens te verzenden. (zoals bij XS4ALL). Dan kan je vanuit ieder netwerk (kees: waar ook ter wereld) mail versturen. Dat in combinatie met SSL is helemaal OK :)

Ophalen is eigenlijk nooit een probleem.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 12:42

Altaphista

1. check manual, 2. ask

als ik niet 1 instelling wijzig op mijn pc en in het hotel doet ie alles prima via de wireless die ik daar had en nu doet ie het hier waar ik nu zit niet (andere router, nu een Belkin), dan ligt het echt niet ineens aan mijn smtp server.. (en die had ik al via authentication ;) ) ophalen is idd geen probleem (versturen na authenticatie doet ie ook niet)
De error die outlook geeft is in de trant van 'connection interrupted...'

ik heb meer problemen hierover (outlook+belkin error) gevonden via google, en een oplossing daar schijnt het veranderen van je MTU value te zijn, alleen dat werkt hiet ook niet. :? andere oplossingen ben ik nog niet tegengekomen.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Pagina: 1