ik heb een aantal tutorials en how to's uitgeprobeerd hier op GOT, en ik heb de Samba server nu gedeeltelijk draaien op een paar vreemde dingen na.
Zo werken bijvoorbeeld de profielen nog niet, dit samen met de map op de server.
Dit is mijn config:
Ik denk echter dat het bij de homes verkeerd gaat, maar hier ben ik niet zeker van.
Ik heb bijvoobeeld de mappen homes, scripts en profiles gelijk in de root neergzet. Hiermee bedoel ik: in Suse gewoon naar mijn computer, dan harde schijf, en dan gelijk een mapje aangemaakt met Samba.
in de map profiles maakt hij wel een map "root" aan, maar als ik dit met andere gebruikers probeer dan zie ik helemaal niets.
Ook zie ik geen netwerkverbindingen als ik met een user inlog. Het inloggen gaat zonder foutmeldingen. En ik krijg ook gewoon een desktop voor mij. Maar hij laad het profiel nog niet. Of kan deze ook niet opslaan. En zoals gezegd bij netwerkomgeving staat niet eens de server waarnaa ik connect. Dus de net use z: \\linux krijgt hij niet te zien.
Iemand enig idee , hoe ik de netwerkomgeving en het net use command werkend kan krijgen?
Zo werken bijvoorbeeld de profielen nog niet, dit samen met de map op de server.
Dit is mijn config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
| [global]
null passwords = no
log file = /var/log/samba/log.%m
loglevel = 2
debug timestamp = yes
bind interfaces only = yes
max log size = 250
#interfaces = 192.168.xxx.xxx/255.255.255.0
domain master = yes
#onderstaande regel zorgt voor het
#automatisch aanmaken van machineaccounts.
add user script = /usr/sbin/useradd -g machines -c NTMachine -d /dev/null -s /bin/false -n '%m$'
locking = yes
domain logons = yes
preferred master = yes
encrypt passwords = yes
password level = 0
logon path = \\linux\profile\%U
serverstring = Samba on %L
#socket address = 195.83.xxx.xxx
#hosts allow = 192.168.xxx. localhost
#hosts allow = IP-address, 127.0.0.1/255.255.255.0
#mijn domainname is testnetwork
workgroup = testnetwork
smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd
logon script = %U.bat
socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY SO_SNDBUF=8192 SO_RCVBUF=8192
read raw = yes
write raw = yes
netbios name = linux
load printers = no
local master = yes
security = user
os level = 65
oplocks = True
deadtime = 1
lock directory = /tmp/samba
domain admin group = root @admins
ldap idmap suffix = ou=Idmap
ldap machine suffix = ou=Computers
ldap suffix = dc=example,dc=com
[netlogon]
#hier staan scripts en policyfile
#Bepaalde hosts alleen toegang geven.
## allow hosts = 192.168.xxx.
max connections = 8
comment = The domain logon service
path = /samba/scripts
browseable = no
[profile]
#hier worden de windowsprofielen opgeslagen
comment = User profiles
path = /samba/profiles
read only = no
browseable = no
create mask = 0600
directory mask = 0700
writeable = yes
[homes]
#homedirectory van user
comment = Home Directory of %u
path = /samba/homes/%U
browseable = yes
writeable = yes |
Ik denk echter dat het bij de homes verkeerd gaat, maar hier ben ik niet zeker van.
Ik heb bijvoobeeld de mappen homes, scripts en profiles gelijk in de root neergzet. Hiermee bedoel ik: in Suse gewoon naar mijn computer, dan harde schijf, en dan gelijk een mapje aangemaakt met Samba.
in de map profiles maakt hij wel een map "root" aan, maar als ik dit met andere gebruikers probeer dan zie ik helemaal niets.
Ook zie ik geen netwerkverbindingen als ik met een user inlog. Het inloggen gaat zonder foutmeldingen. En ik krijg ook gewoon een desktop voor mij. Maar hij laad het profiel nog niet. Of kan deze ook niet opslaan. En zoals gezegd bij netwerkomgeving staat niet eens de server waarnaa ik connect. Dus de net use z: \\linux krijgt hij niet te zien.
Iemand enig idee , hoe ik de netwerkomgeving en het net use command werkend kan krijgen?