Ik wil graag een aantal van mijn webfaciliteiten bereikbaar zijn achter een NAT router, maar wel allemaal vanaf poort 80. Dus:
Ik heb de volgende (fictieve) diensten draaien:
1. Webserver (poort 80)
2. MRTG (Multi Router Traffic Grapher) (poort 2222)
3. Webinterface IP Telefoon (poort 3333)
4. Easy File Sharing Webserver (poort 444).
Nu wil ik dus het volgende:
surfen naar www.websitex.com en dan uitkomen bij mijn websever
surfen naar mrtg.websitex.com en dan uitkomen bij mijn data statistieken
surfen naar voip.websitex.com en dan uitkomen bij mijn VoIP telefoon
surfen naar efs.websitex.com en dna uitkomen bij mijn EFS website.
Er moet dus op een server een programma draaien die "ziet" dat het verkeer dat binnenkomt op poort 80 bij www door moet naar poort 80 op server A, bij MRTG.website X (binnenkomend op poort 80) door moet naar poort 2222. Etc, etc.
Dus i.p.v.
www.websitex.com:80
www.websitex.com:2222 (of mrtg.websitex.com:2222)
www.websitex.com:3333 (of voip.websitex.com:3333)
www.websitex.com:4444 (of efs.websitex.com:4444)
Dat ik dan het volgende kan intypen.:
www.websitex.com (en dan automatisch intern doorrouteren naar poort 80, ip x.x.x.10)
mrtg.websitex.com (en dan automatisch intern doorrouteren naar poort 80, ip x.x.x.11)
voip.websitex.com (en dan automatisch intern doorrouteren naar poort 80, ip x.x.x.11)
efs.websitex.com (en dan automatisch intern doorrouteren naar poort 80, ip x.x.x.12)
Het moet dus van buitenaf lijken alsof al deze "webservices" draaien op poort 80, maar intern worden ze automatisch naar het juiste IP en poort doorgestuurd.
Nu heb ik al aardig wat zoekwerk verricht en wat Windows oplossingen gevonden. De perfecte oplossing is Octagate (www.octagate.com) , maar dat is "ietswat" duur (450 Euro voor de basic versie).
Nu wil ik best voor een oplossing betalen, maar dit is iets te gortig voor een hobby.
Weet er iemand een vergelijkbaar produkt?
Overigens ben ik expliciet op zoek naar een Windows oplossing (en dan moet het minimaal op W2K draaien, maar liever nog op W2K3)
Ik heb de volgende (fictieve) diensten draaien:
1. Webserver (poort 80)
2. MRTG (Multi Router Traffic Grapher) (poort 2222)
3. Webinterface IP Telefoon (poort 3333)
4. Easy File Sharing Webserver (poort 444).
Nu wil ik dus het volgende:
surfen naar www.websitex.com en dan uitkomen bij mijn websever
surfen naar mrtg.websitex.com en dan uitkomen bij mijn data statistieken
surfen naar voip.websitex.com en dan uitkomen bij mijn VoIP telefoon
surfen naar efs.websitex.com en dna uitkomen bij mijn EFS website.
Er moet dus op een server een programma draaien die "ziet" dat het verkeer dat binnenkomt op poort 80 bij www door moet naar poort 80 op server A, bij MRTG.website X (binnenkomend op poort 80) door moet naar poort 2222. Etc, etc.
Dus i.p.v.
www.websitex.com:80
www.websitex.com:2222 (of mrtg.websitex.com:2222)
www.websitex.com:3333 (of voip.websitex.com:3333)
www.websitex.com:4444 (of efs.websitex.com:4444)
Dat ik dan het volgende kan intypen.:
www.websitex.com (en dan automatisch intern doorrouteren naar poort 80, ip x.x.x.10)
mrtg.websitex.com (en dan automatisch intern doorrouteren naar poort 80, ip x.x.x.11)
voip.websitex.com (en dan automatisch intern doorrouteren naar poort 80, ip x.x.x.11)
efs.websitex.com (en dan automatisch intern doorrouteren naar poort 80, ip x.x.x.12)
Het moet dus van buitenaf lijken alsof al deze "webservices" draaien op poort 80, maar intern worden ze automatisch naar het juiste IP en poort doorgestuurd.
Nu heb ik al aardig wat zoekwerk verricht en wat Windows oplossingen gevonden. De perfecte oplossing is Octagate (www.octagate.com) , maar dat is "ietswat" duur (450 Euro voor de basic versie).
Nu wil ik best voor een oplossing betalen, maar dit is iets te gortig voor een hobby.
Weet er iemand een vergelijkbaar produkt?
Overigens ben ik expliciet op zoek naar een Windows oplossing (en dan moet het minimaal op W2K draaien, maar liever nog op W2K3)
[ Voor 23% gewijzigd door rally op 30-08-2005 13:26 ]
http://www.deyterra.com