[AMD] Computer boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 22:04
Beste Tweakers,

Ik heb sinds vanmorgen eindelijk alle hardware voor m'n nieuwe PC bij elkaar, zijnde;

DFI Lanparty Ultra-D
Amd Athlon 3000+ Venice
XFX Geforce 6600GT
en een Zalman 7700AlCu.

Zodra ik de PC opstart (heb de Processor keurig in z'n socket gezet, geheugen/vga ook aanwezig) gebeurt er "niets", de fans beginnen te draaien maar daar blijft het dan ook bij. De Diagnostic leds geven aan dat de CPU niet gedetecteerd kan worden; in tegenstelling tot de NB word deze dan ook niet warm, hij blijft gewoon koel/op kamertemperatuur.

Is dit een typische RMA? Ik heb de gewone "tray" besteld, dus zonder doos/manual of iets dergelijks van AMD zelf. Ik heb zelf al flink wat geprobeerd, zalman erop/eraf, geheugen eruit/erin, VRA kaart erin/eruit, verschillende voedingen etc. Ook heb ik op het internet al wat afgespeurd op de DFI website, AMD site, en google/got wat geen relevante resultaten opleverde.

Nu nogmaals de vraag; moet ik deze processor terugsturen als DoA / RMA of kan het ook nog aan het mobo liggen?

• Daugobelion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Andere processor proberen. Als je die kunt vinden.
Weet niet of er op een tray versie garantie zit.

• Peter
Almootjuh schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:13:
Andere processor proberen. Als je die kunt vinden.
Weet niet of er op een tray versie garantie zit.
Ik zal eens kijken of er hier in de buurt iemand anders met een s939 is :/

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:11

Barrycade

Through the...

.Peter schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:10:
Beste Tweakers,

Ik heb sinds vanmorgen eindelijk alle hardware voor m'n nieuwe PC bij elkaar, zijnde;

Is dit een typische RMA? Ik heb de gewone "tray" besteld, dus zonder doos/manual of iets dergelijks van AMD zelf. Ik heb zelf al flink wat geprobeerd, zalman erop/eraf, geheugen eruit/erin, VRA kaart erin/eruit, verschillende voedingen etc.
Heb je wel de CPU opnieuw geplaatst? Staat namelijk niet in het rijtje.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 00:13

Skyline GT-R

RB26DETT

Euhm, mss een lullig iets, maar hetb je die 4 pins voedingsconnector wel aangesloten? anders werkt je CPU niet en gebeurt er ook niks met je PC ;)

• Peter
Skyline GT-R schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:15:
Euhm, mss een lullig iets, maar hetb je die 4 pins voedingsconnector wel aangesloten? anders werkt je CPU niet en gebeurt er ook niks met je PC ;)
Hm, nee dat heb ik niet, ik heb ook geen PSU die zo'n connector heeft.. Is dit echt verplicht dan?

@littlejoannes: al meerdere keren :)

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Ben je niet vergeten om die 2*2 voedingsconnector op het moederbord aan te sluiten?
(Lijkt stomme opmerking, maar wordt vaak vergeten)

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Daugobelion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Deze stekker geeft je CPU voeding... Geen voeding = geen CPU

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Ja dat moet, daardoor starte mijn K8N Neo Platinum met 3400+ ook niet op.. Totdat ik doorhad dat ik die niet had ingestoken...

Maar het lijkt me sterk dat je PSU die niet heeft... elke moderne voeding van de voorbije 2 jaar heeft die... Wat voor een voeding heb jij dan?

[ Voor 37% gewijzigd door Skyline GT-R op 30-08-2005 13:22 ]

• Peter
Skyline GT-R schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:21:
Ja dat moet, daardoor starte mijn K8N Neo Platinum met 3400+ ook niet op.. Totdat ik doorhad dat ik die niet had ingestoken...

Maar het lijkt me sterk dat je PSU die niet heeft... elke moderne voeding van de voorbije 2 jaar heeft die... Wat voor een voeding heb jij dan?
Een oudere, 400 watt, staat geen merk ofzo op (ook geen papiertjes met info, alles is eraf). Ik schat dat hij 3 of 4 jaar oud is. Ik zal kijken of ik ergens een nieuwe voeding kan halen..

Bedankt!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

I.i.g. staat het op pagina 16 van het manual beschreven. :)

http://www.dfi.com.tw/Upload/Manual/847505312.pdf

[ Voor 31% gewijzigd door Guardian Angel op 30-08-2005 13:51 ]

ARME AOW’er

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Zorg dan dat die voeding ook minstens een 400W is, een Tagan 420W of iets in die aard, best ook met een 24pins voedingsconnector, dus ATX2.0

• Peter
Het was inderdaad de voeding =) Na een nieuwe voeding gekocht te hebben werkt het systeem nu perfect, de 3000 loopt nu stabiel op 2,4 ghz =)

Bedankt allen! :*)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lesje voor de volgende keer:
1) manual lezen
2) FAQ op website van fabrikant nagaan
3) GoT-FAQ's naslaan (PMG Beleid»Hangen en Opstartproblemen troubleshooter bijvoorbeeld)
4) GoT-search raadplegen
5) Google raadplegen

In dit geval was je al na stap 1 klaar :) Helaas heb je deze stap geeneens ondernomen.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 31-08-2005 07:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.