Toon posts:

NT4verschil in lokaal en zwevend beheerdersprofiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb bij een klant waar in het gehele bedrijf NT4 draait en een Novell Netware server, 2 nieuwe IBM PIII800's nmeergezet en daarop de workstation installatie NT 4 uitgevoerd...

Nu is het alleen zo dat ik lokaal als beheerder wel alle rechten heb maar als ik me op het netwerk aanmeld als beheerder hebbik lokaal GEEN rechten meer om bijv. de internet-verbindingsinstellingen (proxysever)
te wijziggen

als ik op de anderre workstations inlog kan dat wel gewoon zowel lokaal als op het netwerk...

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen ik heb alle updates en SP6 er al overheen gegooid maar het werkt nog steeds niet..

Alvast bedankt...

GrTz. J

Verwijderd

Topicstarter
pfft... is er nou echt niemand die hier iets weet over dit probleem ?

Alvast bedankt,

GrTz. J

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:14

Jaymz

Keep on moving !

Welke Netware versie gebruike je, en wordt er gebruikt gemaakt van Netware voor je profielen. (Dynamic local User)

Ps. heb geduld; 'k ben een week op cursus :)

Verwijderd

Topicstarter
daar kan het volgens mij niet aan liggen want het hele bedrijf bij deze klant fraait op IBM netvista's (PIII450's 64mb) en die down het allen perfect...

alleen 2 nieuwe pc's netvista (PIII800 128mb)
welke wel een nieuwere netwerkkaart heben (3com met bootrom en WOL) heben problemen met de profielen...

GrTz. J

Verwijderd

Dan mot je lokaal domain users ook rechten geven.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 11:52 schreef mas het volgende:
Dan mot je lokaal domain users ook rechten geven.
als ik lokaal op een van de pII800's inlog heb ik WEL al alle rechten... dat is het raadsel nou juist..

alleen als ik me met zo'n pII800 aanmeld op het netwerk als administrator/beheerder hebbik die rechten niet meer...

echt stom want als ik lokaal inlog mag ik ales... zoals bijv. de internet instellingen wijziggen...

GrTz. J
Pagina: 1