Toon posts:

laptopmerken en garanties/degelijk/betrouwbaarheid

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen een Acer en een Asus flappie.

Het ding gaat elke dag meegenomen worden in de bus en metro op mijn queeste doorheen Brussel. Daarnaast ga ik die waarschijnlijk ook gebruiken in de jeugdbeweging en de studentenclub. Maw: het ding gaat afzien ;)

Anyway, ik vraag mij nu af wat het beste zou zijn.

Ofwel pak ik mij een Acer 4001WLMi_4, met een garantieuitbreiding tot 3 jaar incl schadereparatie; ofwel een Asus, die wel bekend staan om hun stevigere behuizingen, maar wel maar twee jaar garantie hebben en geen schade dekken.

Trouwens lees ik de laatste tijd ook steeds meer en meer problemen over Asus support (laptop met 'witscherm' probleem terugsturen en een met identiek hetzelfde probleem terugkrijgen bv)

/edit: nou, even gezocht naar wat andere mogelijkheden.

Ik kan ook voor een IBM gaan, die wel minder is qua specs dan die andere twee, maar wel gebouwd als een tank volgens de meesten. Nadeel: slechts 1 jaar garantie...

Als laatste optie kan ik een HP Compaq Business notebook nemen, nog slechtere specs dan de anderen, maar wel optie tot drie jaar garantieuitbreiding (en heb zelf al goede ervaringen met garantiesupport van HP)

Dus eventjes samenvatten:

- een ferme Acer met slechte support maar wel drie jaar officieel binnen vijf dagen (?) alle mogelijke schade gerepareerd
- een ferme Asus met slechts twee jaar support maar wel minder kans op gebreken (?)
- een IBM, wel extreem stevig gebouwd (?) maar helaas mindere specs en 1 jaar garantie
- een HP Compaq met drie jaar garantie maar wel de zwakste specs van allen.

Help mij wie mij helpen kan met raad geven :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:08
Over het algemeen zijn IBM's niet van de goedkoopste, zeker de T-serie niet.
Maar wat gedacht van de ThinkPad R50e?

Hier kost hij 965,35 euro (kan je bezwaarlijk te duur noemen), en je krijgt daarvoor een Pentium M 735 (1,7GHz), 512 MB geheugen, een 60 GB 5400 rpm HD en een DVD-writer. Hij heeft als typenummer UR0J8BD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nice :> Valt net binnen me budget BTW.

Enige mogelijke nadelen: matige resolutie, en slechts 1 jaar garantie :(

Anyway, hier in de buurt is een IBM verdeler, en ik ga daar na mn herexamens eens mijn licht opsteken :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn persoonlijke ervaring is dat Acer ook niet zo'n goede garantie geeft ondanks als je een 3 jaar extra neemt.
Je zou verwachten dat vallen redelijk goed gedekt wordt, maar de praktijk is anders.
Ook verwacht je bij extra garantie dat men iets soepeler omgaat met dode pixels, maar ook dit is niet het geval.
Veder duurde het soms 6 tot 8 weken of meer voordat een notebook terug was.
Dit waren althans mijn ervaringen toen ik bij een computershop werkte tussen 2003 en 2004.
Ik zou dus voor Asus kiezen, ik hoor hier ook iets positievere berichten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook al staat er letterlijk in de voorwaarden van die extra garantie 'Binnen vijf dagen'? :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:08
Denk dat je met een ferme Asus wel boven je budget zal zitten (reken op 1100 à 1200 euro).
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:37:
Enige mogelijke nadelen: matige resolutie
Dit is typisch voor notebooks die minder kosten dan 1000 euro, je hebt uiteraard wel breedbeeldschermen voor die prijs (1280x800 t.o.v. 1024x768), maar SXGA+ zal je niet vinden voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:38:
.
Dat is inmiddels compleet verholpen, reparaties duren nu gemiddeld 3-4 werkdagen, wat ik erg netjes vind voor een laptop die eerst nog naar duitsland wordt verzonden door UPS

Oorzaak was enerzijds een tekort aan onderdelen, anderzijds de explosieve groei die Acer heeft meegemaakt in 2003/2004, ze zijn niet voor niks marktleider in Europa

[ Voor 19% gewijzigd door mad-dog op 30-08-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LievenD schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:16:
Denk dat je met een ferme Asus wel boven je budget zal zitten (reken op 1100 à 1200 euro).
ASUS A6L met P-M 1.5GHz, 60GiB HDD, 1280*800, TV-OUT,... voor 903EUR :)

Wel zonder deftige gfx, maar dat is nu net wat ik NIET nodig heb dus daarmee zou ik een gelukkig mens zijn :)
Dat is inmiddels compleet verholpen, reparaties duren nu gemiddeld 3-4 werkdagen, wat ik erg netjes vind voor een laptop die eerst nog naar duitsland wordt verzonden door UPS

Oorzaak was enerzijds een tekort aan onderdelen, anderzijds de explosieve groei die Acer heeft meegemaakt in 2003/2004, ze zijn niet voor niks marktleider in Europa
Hmmm good to know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
Student aan de VUB?

Kijk eens op www.academicshop.be Daar kan je ook enkele IBM's kopen aan vrij voordelige prijzen (en met on-site garantie). En anders een Dell? Maar die kosten wel wat meer, toch met 3j garantie :o

Wel opletten met zo'n dingen in de metro, best een onopvallende rugzak nemen. Tenzij je een boom van een vent bent ^^ Maar ik heb toch al prijs gehad in Molenbeek. Mp3speler van 250€ hardhandig afgepakt (zat nochtans in m'n zak, maarja, oortjes verraden je he ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

ulixes schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:28:
Kijk eens op www.academicshop.be Daar kan je ook enkele IBM's kopen aan vrij voordelige prijzen (en met on-site garantie). En anders een Dell? Maar die kosten wel wat meer, toch met 3j garantie
Als je voor een panzer gaat, dan kan je bij IBM gaan zien. Graduaat MCT (Kortrijk) certified laptops, we hadden in 1 jaar tijd maar 5% van r50p laptops getrashed, na het eerste jaar beginnen hier en daar spanningsregelaars te sneuvelen zodat de laptopbatterij niet meer opgeladen word. De volgende werkdag is er een IBM-technieker om jouw laptopje te herstellen, max 5 dagen en zeer uitzonderlijk loopt het uit tot 14 dagen.

Dell werd door de docenten (laat staan als je studenten erop loslaat) snel over de 40% uitvalpercentage gejaagd, dus default zo slecht als de slechtste Toshiba dat wij gezien hebben.

Toshiba: dit zegt genoeg

HP heeft ook een goede businesslijn, maar nog geen praktijkervaring ermee

Acer, barstende behuizingen, oververhitte types, scharnieren die breken,... maar de RMA-afhandeling is erg goed in Antwerpen.

[ Voor 17% gewijzigd door rapture op 30-08-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:52
Barstende behuizing en scharnieren die breken komt inderdaad exemplarisch wel eens voor, maar is absoluut geen euvel wat standaard is bij Acer. Dit soort dingen doen zich normaal al voor in het 1e jaar, dus zelfs zonder garantie-uitbreiding is dit geen probleem. Van hitte-problemen heb ik overigens nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ulixes schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:28:
Student aan de VUB?

Kijk eens op www.academicshop.be Daar kan je ook enkele IBM's kopen aan vrij voordelige prijzen (en met on-site garantie). En anders een Dell? Maar die kosten wel wat meer, toch met 3j garantie :o

Wel opletten met zo'n dingen in de metro, best een onopvallende rugzak nemen. Tenzij je een boom van een vent bent ^^ Maar ik heb toch al prijs gehad in Molenbeek. Mp3speler van 250€ hardhandig afgepakt (zat nochtans in m'n zak, maarja, oortjes verraden je he ;( )
Neen, aan HONIM. Twee jaar geleden verhuisd naar Koekelberg. Dus ik moet ELKE dag door Molenbeek :7

Die IBMs op academicshop zijn nog te duur helaas... Mn budget ligt op 1000EUR.

En de enige Dell die binnen mijn budget zou vallen is de Inspirion 2200, die eigelijk uiteindelijk even slecht :X is qua specs als die HP Compaq nx6110. Dan verkies ik toch de HP, zeker het stukje van rapture in gedachten houdende.

Anyway, ik ga een van dees dagen eens bij VCD Devroede kijken naar wat laptops. Zij hebben zowel IBM als HP Compaq als ASUS als Acer, dus dat zal mij al een beetje helpen :)

Want het enige wat mij tegenhoud om resoluut voor een IBM of HP Compaq te gaan is de kleine resolutie. Ik moet echt IRL zien of dat echt veel verschil gaat uitmaken met die 1280*800 van de andere twee ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Dell?
keuze uit 90 dagen, 1 jaar, en drie jaar garantie

CAR (gerepareerd binnen 4-8 werkdagen, heb regelmatig 2 werkdagen meegemaakt, kleine onderdelen als geheugen, harddrive, cdrom, battery worden eerstvolgende werkdag afgeleverd)
NBD (reparatie eerstvolgende werkdag onsite)
Complete Care (verzekerd tegen klantschade en eventueel diefstal erbij)

Ik wil geen reclame maken hoor, buiten de garantie is een dell klant opeens slecht af.

edit:

ja inspiron 2200 en 1200 nooooit nemen, dit zijn de slapste systemen ever. Je kan het scherm met je pink ombuigen en dat ziet er heel eng uit, een lcd met met een ronding. Verder zijn die systemen gemaakt van zwart plastic met de zelfde eigenschappen als camping bestek. Krasjes zijn echt snel gemaakt en als je het systeem optilt om ergens anders neer te zetten voel je het plastic buigen in je handpalm.

[ Voor 32% gewijzigd door Pixal op 31-08-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:13:
Neen, aan HONIM. Twee jaar geleden verhuisd naar Koekelberg. Dus ik moet ELKE dag door Molenbeek :7

Die IBMs op academicshop zijn nog te duur helaas... Mn budget ligt op 1000EUR.

En de enige Dell die binnen mijn budget zou vallen is de Inspirion 2200, die eigelijk uiteindelijk even slecht :X is qua specs als die HP Compaq nx6110. Dan verkies ik toch de HP, zeker het stukje van rapture in gedachten houdende.

Anyway, ik ga een van dees dagen eens bij VCD Devroede kijken naar wat laptops. Zij hebben zowel IBM als HP Compaq als ASUS als Acer, dus dat zal mij al een beetje helpen :)

Want het enige wat mij tegenhoud om resoluut voor een IBM of HP Compaq te gaan is de kleine resolutie. Ik moet echt IRL zien of dat echt veel verschil gaat uitmaken met die 1280*800 van de andere twee ;(
Kan er echt geen € 163 erbij, desnoods met een lening. Voor dat prijsverschil ga ik zeker voor een IBM r52 laptop met 3 jaar garantie en de IBM-techniekers die de volgende werkdag aan jouw laptop sleutelen. Normaal kan je nergens aanbiedingen zoals die van Signpost (academicshop) vinden.

offtopic:
Ja, ik weet het dat je daarmee 20 bakken Belgisch bier mee kan kopen. Naar studentennormen is dat een redelijk bedrag.

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 31-08-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pixal schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:31:
ja inspiron 2200 en 1200 nooooit nemen, dit zijn de slapste systemen ever. Je kan het scherm met je pink ombuigen en dat ziet er heel eng uit, een lcd met met een ronding. Verder zijn die systemen gemaakt van zwart plastic met de zelfde eigenschappen als camping bestek. Krasjes zijn echt snel gemaakt en als je het systeem optilt om ergens anders neer te zetten voel je het plastic buigen in je handpalm.
Oops, fijn te weten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:18

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Asus goed, maar vergeet niet om een fatsoenlijke tas aan te schaffen.

Als je er veel mee gaat slepen is het wellicht zinvol om voor een 12" te kijken, of in ieder geval goed op het gewicht te letten. Ik heb zelf een asus 12" omdat ik hem graag portable wilde hebben; en dat issie.. :) (1,35kg..)

12" ibook al overwogen?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

IBM R52 weegt tussen 2,8 en 3 kg, dus niet veel in vergelijking met een middelbare school rugzak dat snel over 5 kg (en richting 10kg) durft te gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door rapture op 31-08-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik heb geen ervaring met de extended garantie van Acer, maar met de standaard garantie zijn ze erg netjes. Als je een probleem meldt, krijg je netjes een UPS sticker die je op de doos moet plaken (gewoon uitprinten en vast plakken op de doos). Na een belletje met UPS wordt het op een voor jou handig moment opgehaald. Na reparatie wordt het ook weer met UPS terug gebracht. Ik had mijn garantie net op het laatste moment geclaimt, maar ze deden er niet moeilijk over en stuurden dus netjes een sticker. Erg tevreden over :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pjottum schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:17:
Asus goed, maar vergeet niet om een fatsoenlijke tas aan te schaffen.

Als je er veel mee gaat slepen is het wellicht zinvol om voor een 12" te kijken, of in ieder geval goed op het gewicht te letten. Ik heb zelf een asus 12" omdat ik hem graag portable wilde hebben; en dat issie.. :) (1,35kg..)

12" ibook al overwogen?
Sja, probleem is alweer dat die zo duur zijn :| ;)

Maar 3KG is nog doenbaar. Liefst minder en ZEKER niet meer, maar bon 3KG kan ik nog mee leven.

Was van plan om zo een Targus ofzo backpack aan te schaffen.

En inderdaad, een ibook reeds overwogen maar volgens mijn leerkrachten is het blijkbaar niet zo interessant om een apple-machine te hebben bij ons op school (alles in windhoos).

Enfin, ik zat bij de discussie tussen de twee leerkrachten die tesamen zowat de helft van alle informatica-vakken geven en een geinteresseerde student op onze opendeurdag. Die gast was ouder dan die leerkrachten, had 12jaar ervaring als computer system architect, en wou nu bijscholing doen om op zn eentje Cytrix Metaframe te herschrijven 8)7 Anyway, die gast was resoluut contra-M$; maar ze hebben hem dan ook vrij duidelijk gemaakt dat hij dan niet echt bij ons op school zou passen B)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ook hier een tevreden acer garantie gebruiker. Mijn laptop is laatst ook een keer opgestuurd geweest naar Acer.. en jawel 3 dagen later weer terug.

Van Leeuwarden -> Duitsland -> Leeuwarden.

1 ding wat ik wel geleerd heb is.. als je gebeld hebt met het probleem, bel daarna nog een keer en vraag even aan die gene of hij wil kijken wat er nou daadwerkelijk genoteerd als probleem omschrijving.

En doe een a4tje in de doos voor de engineer die het probleem gaat oplossen met nogmaals de uitleg.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

The Real Falcon schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:24:

En doe een a4tje in de doos voor de engineer die het probleem gaat oplossen met nogmaals de uitleg.
Ligt er een beetje aan of er een dikke crack in je lcd scherm zit of dat je vage BSODS hebt om de 5 uur werken. :)

Maar waarom terugbellen? Stel je voor dat iedere klant dat hier zou doen.... zucht.... :/ Zijn ze zo incompetent bij Acer aan de telefoon? Nouja, goed callcenter personeel is lastig te vinden he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je crack in je scherm hebt zitten, kan je dat er best eerst uithalen en in de disco proberen te verkopen ofzo. Kun je je meteen een nieuwe flaptop kopen met de opbrengst!

Ok flauw ik weet het :+

Ben er trouwens net achtergekomen dat het scherm van de laptop vrij ver van mij gaat afstaan op mn bureau (ergens iets van een een 70cm) en dat dus die 'matige' resolutie nog vrij positief kan uitkomen? WXGA+ zou snel te klein zijn om te lezen dan denk ik nee?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update: ik heb gisteren zowat de deal van mn leven beklonken!

Een IBM T41, ocharme tien maand oud, voor de volle 800EUR! _/-\o_

/me ZMarre doet een verdoken danspasje rond de tafel :7

Thx voor de replies iedereen, dit mag voor mijn part op slot :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 22:10 ]

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:09:
Update: ik heb gisteren zowat de deal van mn leven beklonken!

Een IBM T41, ocharme tien maand oud, voor de volle 800EUR! _/-\o_

/me ZMarre doet een verdoken danspasje rond de tafel :7

Thx voor de replies iedereen, dit mag voor mijn part op slot :)
En hoeveel garantie heeft die laptop nog? En is dat een next-business-day-on-site garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rapture schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:54:
[...]

En hoeveel garantie heeft die laptop nog?
Nog twee jaar en twee maand he ;)
En is dat een next-business-day-on-site garantie?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:36
Let goed op dat je garantie wel overdraagbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:13:
[...]Neen, aan HONIM. Twee jaar geleden verhuisd naar Koekelberg. Dus ik moet ELKE dag door Molenbeek :7
Fijn, ik zat aan de KUB, ga dit jaar verderstuderen in Leuven.
Ik ben beroofd in metrostation Simonis, :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een jaar of 2 al een Acer TM 663, en tot op de dag van vandaag niets dan lof en tevredenheid. Geen problemen bij zeer intensief gebruik. Voor een collega een TM 4654 gekocht, echt subliem!

Kortom: voorlopig ben ik Acer-fan for life!

Andere merken zullen vast ook niet slecht zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... blijkt dat die klojo de laptop achter mn rug verkocht heeft... |:(

Anyway, ben er achter gekomen dat IBM slechts 1 jaar garantie geeft op onderdelen en werkuren, en nog twee jaar enkel op onderdelen en niet op werkuren.

Zou het dan verstandiger zijn om bv. een HP Compaq Business laptop te kopen met drie jaar garantieuitbreiding? (garantieuitbreiding bij IBM is te duur, en ik weet dat HP Compaq ook een degelijk merk is)

/edit: passeer elke dag aan Simonis btw :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me net een Toshiba M40X-250 besteld.
de Acer 1692Wlmi is in België niet meer verkrijgbaar...
en ik heb dringend een laptop nodig.

hoe staat het met die degelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:11:
Ik heb me net een Toshiba M40X-250 besteld.
de Acer 1692Wlmi is in België niet meer verkrijgbaar...
en ik heb dringend een laptop nodig.

hoe staat het met die degelijkheid?
Ik wens je veel sterkte (welkom in de club van de Toshiba-gedupeerd / Toshiba-slachtoffers)

- M10 miserie heb ik al uitgebreid besproken
- M15, geen idee
- M30 http://www.csd.toshiba.co...c_dtlView.jsp?soid=950322
- M40, geen idee

Er is dus 50% kans dat je een miserie-laptop vast hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 05-09-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijne kameraad heeft al 3 jaar nen toshiba, is daar erg content van, zal dus bij de andere 50% zitten.
qua specs zag het me erg goed...

je vindt er ook bijna niks over.... ze bestaan toch al een tijd, degelijke naam (algemeen), dus laten we hopen den M40X ook degelijk?

nog andere gedupeerden?
heb je een link naar de M10-miserie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:34
mad-dog schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:45:
Barstende behuizing en scharnieren die breken komt inderdaad exemplarisch wel eens voor, maar is absoluut geen euvel wat standaard is bij Acer. Dit soort dingen doen zich normaal al voor in het 1e jaar, dus zelfs zonder garantie-uitbreiding is dit geen probleem. Van hitte-problemen heb ik overigens nog niet gehoord.
Wat ik vandaag toch mee maak met een Toshiba laptop:
Ding is vrijdag gekocht door een klant en hij is vandaag ingeleverd met gesmolten plastic. Oorzaak: CPU werd te heet. Althans dat zeggen ze.. om het te achterhalen is lastiger. Voor hetzelfde geld zat hij tussen kussens in een kast en kon hij zn hitte niet kwijt. Anyway, Toshiba is crap, ook qua servicedesk. Zoals eerder aangegeven zitten er lui in India of waarever die 10 woorden nederlands kunnen.

Acer: Zeker beter dan voorheen maar hoe goed het nou precies is durf ik niet te zeggen.
Asus: Komen niet na wat ze beloven, 5 dagen reparatietijd gemiddeld is eerder 2 weken gemiddeld.
HP: Zeer goeie support.. Redelijk snel en super telefonische support wat mij betreft. Er bestaat natuurlijk altijd een kans dat je een knuppel treft maar er zitten voor 90% goede lui daar.
iBM: Redelijk goeie support

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:47:
nog andere gedupeerden?
heb je een link naar de M10-miserie?
kwaliteit is redelijk, maar hun garantie/RMA-afhandeling is regelrechte horror.
rapture in "Studentenlaptop gezocht (goedkoop, met g..."
[rml]rapture in "[ Ervaringen] Toshiba Satellite M30"[/rml]

150 van de 400 laptops zijn al op RMA geweest in de periode september 2003 - maart 2005, toen was de RMA-afhandeling slecht. 5 dagen beloven, maar in praktijk is het default 3 weken tot 3 maanden (als ze jouw laptop niet kwijt spelen tenminste) Hierdoor hebben studenten angst om hun laptop op RMA te sturen, dus er zijn nog een grote groep RMA-rijpe laptops die nog niet op RMA durven gaan. Dankzij de dreigingen om naar de pers en media te gaan en de nationale boycot uit te roepen. Heeft Toshiba een vaste technieker op maan- en woensdagen in de hoge school gezet en die moet maar onze laptop stapels verwerken. De exacte uitvalpercentage weten we nog altijd niet.

We verlangen niet de perfecte kwaliteit, wel klant/mens-waardige RMA-afhandeling / garantie als er iets misgaat.

Gewoon van die Toshiba laptops afblijven.

[ Voor 87% gewijzigd door rapture op 05-09-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Toshiba zat in belgie als ik me niet vergis. Mn pa kreeg een belg aan de lijn. Die zitten overigens op dezelfde lokatie als waar de laptops gerepareerd worden.

Mijn pa zn laptop zou opgehaald worden, dit is 2 keer foutgegaan. De koerier moest naar hogeschool inholland lokatie haarlem. Inplaats daarvan schreef hij naar Toshiba dat hij geen laptop had aangetroffen op het standaard adres van Hogeschool inholland amsterdam.

Zo van, kijk naar je papiertje of ga naar de spinazie academie.

De keer daarop ging het weer mis, de laptop lag klaar bij de balie in Haarlem, blijkt later dat de koerier hem niet heeft opgehaald aangezien er verbouwingen waren op het terrein en hij niet zo ver kon lopen (200 meter).

Daarna ging het goed en mn pa had ondertussen een belg leren kennen die er ook wel om kon lachen dus die is naar de notebook toegelopen, heeft hem opgepakt en naast een monteur neergelegd. Hij was de volgende dag weer terug.

Nieuw moederbord erin aangezien de ac adapter aansluiting rot was. Overigens deed de rechterspeaker het niet toen ie terug kwam. Ik dus door een kiertje van de palmrest kijken, hmz... stekkertje zat gewoon vast aan het moederbord. Eigenwijs toch maar even hele palmrest eraf getrokken. Stekkertje los en weer vast en voila, geluid. Niet vergeten door de monteur dus, en ik zie zo'n vent al alle usb en com poorten tot en met het geluid checken na reparatie.

Behalve dat de service van Toshiba brak is vind ik het er intern in een toshiba een stuk prettiger uitzien dan intern in een Dell. Maar beide merken hebben dezelfde problemen her en der. Laptops hadden uberhaupt nooit uitgevonden mogen worden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Pixal op 05-09-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Rapture: je bent blijkbaar erg gepakt door Toshiba.
maar de Hogeschool betrouwt het boeltje nog...
er is voor het komende academiejaar weer in zee gegaan met Toshiba!!!

zo slecht zullen ze dus niet zijn hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 21:28

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik denk dat ik het beste met mijn vraag in dit topic terecht kan...

Ik wil namelijk binnenkort een Acer TravelMate 2355LCi gaan kopen, maar ik heb niet zoveel zin in dode pixels. Weet iemand hier hoe 'goed' de schermen van deze notebookserie zijn, en hoe Acer omgaat met eventuele dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 09:35:
@ Rapture: je bent blijkbaar erg gepakt door Toshiba.
maar de Hogeschool betrouwt het boeltje nog...
er is voor het komende academiejaar weer in zee gegaan met Toshiba!!!

zo slecht zullen ze dus niet zijn hé?
Door die vaste technieker op maan- en woensdagen is er nog een beetje vertrouwen en elke week 1 RMA doen gaat sneller vooruit dan vroeger dat je 4 RMA's deed in 7 maanden.

IBM heeft geen gamershardware en IBM had het jaar ervoor euro's en dollars verwisseld zodat we extreem goedkope IBM's krijgen.

We hebben een "Dell-wurgcontract", maar de proeflaptops werden door docenten (laat staan studenten) snel getrasht tot over de 40% uitvalpercentage. Dus default zijn die dingen al zo slecht als de slechtste Toshiba dat wij gezien hebben. Dell krijgt schrik van ons en heeft door dat 40% uitval niet bepaald winstgevend is, dus we krijgen vrijheid om laptops van andere merken uitkiezen.

HP/Compaq kunnen geen gamershardware leveren.

We eindigen terug bij Toshiba, die nu een grote korting geeft op een laptop met gamershardware.

[rml][ MCT laptop 2005] Toshiba Tecra S2[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 06-09-2005 11:18 ]

Pagina: 1