Ik gebruik al een tijdje PCanywhere, naar volle tevredenheid. Alleen wat ik als een nadeel ervaar, is dat je een client moet installeren op de computer die je wil gebruiken. Ik dacht dat er ook varianten waren met een webclient. Klopt dat? Weet iemand de naam van deze software?
ISS TS of VNC gezien? Of 1 van de andere suggesties die je bij [search=remote desktop webclient], [google=remote desktop webclient], [search=remote desktop webbased] of [google=remote desktop webbased] kunt vinden? In Webbased Remote desktop vind je bijv. ook nog wat resultaten waar je wat aan hebt. 
Welke andere programma's had je zelf eigenlijk allemaal al getest? En waarom was dat niet wat je zocht? Op wat voor OS staat de server? Allerlei dingen die ik nog in je topicstart mis.
Daarbij pas ik ook nog even je topictitel aan. 'Remote Desktop software' geeft maar gedeeltelijk aan waar het over gaat, dus ik vul het even aan.
Welke andere programma's had je zelf eigenlijk allemaal al getest? En waarom was dat niet wat je zocht? Op wat voor OS staat de server? Allerlei dingen die ik nog in je topicstart mis.
Daarbij pas ik ook nog even je topictitel aan. 'Remote Desktop software' geeft maar gedeeltelijk aan waar het over gaat, dus ik vul het even aan.
Signature
volgens mij heb ik hem gevonden: VNC
dus ik neem aan dat ik niets hoef te installeren (ivm guest account)It is small and simple. The Windows viewer, for example, is about 150K in size and can be run directly from a floppy. The entire Java viewer is substantially less than 100K and takes less time to download than the images on some web pages.
voor de java applet(om via webbrowser te vnc'en) moet je natuurlijk de java runtime installed hebben. Voor de standalone vnc client (niet de java versie dus maar de .exe) moet je niets installerenByte_Me schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:45:
volgens mij heb ik hem gevonden: VNC
[...]
dus ik neem aan dat ik niets hoef te installeren (ivm guest account)
[ Voor 31% gewijzigd door DaRKie op 30-08-2005 12:50 ]
sorry, verkeerde knop
[ Voor 92% gewijzigd door DaRKie op 30-08-2005 12:50 ]
Verwijderd
Waar heb je dat guest account? op het station waarop je iets wilt kunnen bekijken /beheren? of op je iegen station?
Either way: VNC moet je op de client loslaten en met een VNCviewer benaderen (beide geleverd in pakket) Bij VNC is het pushen mogelijk, ware het niet dat je even moet lezen hoe dat moet (K*t! echt RTFM?? ja echt)
Met DameWare Mini Remote control tools kun je dit ook. dit installert als een service en kun je laten verwjideren op het moment van disconnecten indien gewenst. Ook hier heb je natuurlijk genoeg rechten nodig om het te mogen installeren.. dat blijft.. gebruikers willen dat graag, maar daar hebben ze nou rechten voor geintrodueerd ;-)
Either way: VNC moet je op de client loslaten en met een VNCviewer benaderen (beide geleverd in pakket) Bij VNC is het pushen mogelijk, ware het niet dat je even moet lezen hoe dat moet (K*t! echt RTFM?? ja echt)
Met DameWare Mini Remote control tools kun je dit ook. dit installert als een service en kun je laten verwjideren op het moment van disconnecten indien gewenst. Ook hier heb je natuurlijk genoeg rechten nodig om het te mogen installeren.. dat blijft.. gebruikers willen dat graag, maar daar hebben ze nou rechten voor geintrodueerd ;-)
Voor zover ik weet, bied Microsoft Remote Desktop deze mogelijkheid ook, om via de webbrowser remote aan het werk te gaan
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ja klopt, maar dan moet je op de "server" wel windows xp profesioneel draaien. Werkt erg makkelijk via een schermgroot popup van de windows xp op de "server", en alle toetsen / muisklikken werken gewoon. (Wel internet explorer op de clients nodig)ThunderNet schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:55:
Voor zover ik weet, bied Microsoft Remote Desktop deze mogelijkheid ook, om via de webbrowser remote aan het werk te gaan
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Naast internet-explorer moet ook nog eens zijn toegestaan dat ActiveX componenten draaien. Ook moet IIS op de server zijn geïnstalleerd. Niet echt de meest ideale manier, als je het mij vraagt, omdat je geen keus in webserver hebt. Ik werk zelf met RemotelyAnywhere op mijn server. Werkt erg mooi, ook omdat je ongeveer alle beheer taken gewoon via de web-interface kan doen.djexplo schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:02:
[...]
Ja klopt, maar dan moet je op de "server" wel windows xp profesioneel draaien. Werkt erg makkelijk via een schermgroot popup van de windows xp op de "server", en alle toetsen / muisklikken werken gewoon. (Wel internet explorer op de clients nodig)
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
helaas, server is 2000djexplo schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:02:
[...]
Ja klopt, maar dan moet je op de "server" wel windows xp profesioneel draaien. Werkt erg makkelijk via een schermgroot popup van de windows xp op de "server", en alle toetsen / muisklikken werken gewoon. (Wel internet explorer op de clients nodig)
probeer is remothly anywhere zoals ramonp al zei je hoeft alleen op je pc te installeren waar je op wilt en dan in IE typ je ip:poort die er dan is ingesteld.
Werkt zeer fijn vindt ik.
Werkt zeer fijn vindt ik.
[ Voor 8% gewijzigd door mklcln op 30-08-2005 13:30 ]
ik ga ook voor remotely anywhere. Perfect stukje software!ramonp schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:01:
Kijk ook een naar Remotely Anywhere.
http://www.remotelyanywhere.com/
Als je toch een PCAnywhere licentie heb kun je net zo goed PcAnywhere gebruiken.Byte_Me schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:35:
Ik gebruik al een tijdje PCanywhere, naar volle tevredenheid. Alleen wat ik als een nadeel ervaar, is dat je een client moet installeren op de computer die je wil gebruiken. Ik dacht dat er ook varianten waren met een webclient. Klopt dat? Weet iemand de naam van deze software?
Wij hebben een web client. Een java en een active-X, genoeg keuze dus.
Verwijderd
De beste freeware oplossing is UltraVNC.
De beste betaalde oplossing is Citrix. Heeft een erg goede web-interface en Java-client.
De beste betaalde oplossing is Citrix. Heeft een erg goede web-interface en Java-client.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 13:39 ]
sorry, maar waar heb je een webclient voor pcanywhere vandaan? ik heb trouwens versie 10 (campuslicentie)Bbfreak schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:35:
[...]
Als je toch een PCAnywhere licentie heb kun je net zo goed PcAnywhere gebruiken.
Wij hebben een web client. Een java en een active-X, genoeg keuze dus.
En onbetaalbaar als normale gebruiker, aangezien je Windows 2000/2003 server met terminal serveces licentie nodig hebt en citrix met de nodige licenties. En Citrix heb je niet binnen 10 minuten geinstalleerdVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:38:
(Overigens gebruik ik mindterm als remote desktop software. Meer dan ssh heb ik niet nodig
[ Voor 11% gewijzigd door Roel op 30-08-2005 14:09 ]
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
die webbased van microsoft werkt ook op 2000 server (heb ik thuis draaien)
gewoon even zoeken op download.microsoft.com naar web remote desktop (oid)
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
sorry, het is windows 2000 professional. met server bedoelde ik de hostmrsar schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:11:
[...]
die webbased van microsoft werkt ook op 2000 server (heb ik thuis draaien)
gewoon even zoeken op download.microsoft.com naar web remote desktop (oid)
net ultraVNC geinstalleerd, ziet er goed uit. alleen de ingebakken webclient doet het nog niet
Verwijderd
Ik gebruik Mindterm ook, maar dan alleen om via SSH mijn Citrix sessies te tunnelenRoel schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:07:
En onbetaalbaar als normale gebruiker, aangezien je Windows 2000/2003 server met terminal serveces licentie nodig hebt en citrix met de nodige licenties. En Citrix heb je niet binnen 10 minuten geinstalleerd
(Overigens gebruik ik mindterm als remote desktop software. Meer dan ssh heb ik niet nodig
thuis werkte het perfekt, maar nu zit ik dus ver van huis op een dichtgetimmerd account, en kan geen verbinding maken. zou de poort die ik gebruik ook dicht zijn getimmerd? hoe kan ik dat testen?
Verwijderd
Zit je achter een proxy server? Zo ja dan wordt het een redelijk lastig verhaal. Een proxy kan veel verschillende dingen checken, zoals welke app naar buiten wil.
De mooiste oplossing achter een proxy is een oplossing als de Secure Gateway van Citrix. Alles gaat daarmee over poort 80 of 443 (web interface en (Java) client).
Edit: nu even over UltraVNC.
Waar je waarschijnlijk naartoe moet is http(s) tunneling.
http://forum.ultravnc.net/viewtopic.php?t=3947
SCIII is waarschijnlijk wat jij wilt gebruiken.
De mooiste oplossing achter een proxy is een oplossing als de Secure Gateway van Citrix. Alles gaat daarmee over poort 80 of 443 (web interface en (Java) client).
Edit: nu even over UltraVNC.
Waar je waarschijnlijk naartoe moet is http(s) tunneling.
http://forum.ultravnc.net/viewtopic.php?t=3947
SCIII is waarschijnlijk wat jij wilt gebruiken.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 17:03 ]
voor VNC webaccess dien je poort 5800 open te zetten.
maak je connectie met de VNCviewer.exe dan poort 5900.
staat beide in de help file
specs : wil je niet weten
Verwijderd
OK, dit is natuurlijk een vereiste maar met deze poorten open op de server kom je nog bijna nooit door een bedrijfs-firewall of proxy heen.dijkmane schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:13:
Bijna goed, poort 5900 moet je _ook_ open hebben voor de webaccess. Overigens kan je (gelukkig) de poortnummers veranderen, voor als je door een proxy/firewall moet.dijkmane schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:13:
[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 31-08-2005 20:41 ]
wat zou het gemakkelijkst zijn? poort voor webacces op 80 laten zetten en dan nog eens proberen, voordat ik aan ingewikkeldere dingen ga denken?
Alleen daarmee ben je er niet, behalve die poort voor webaccess heb je ook een zogenaamde 'data poort' nodig waarover de communicatie gaat, nu kan je dit vaak wel via http en/of ssh tunnelen, maar handig is anders
[ Voor 4% gewijzigd door Erkens op 01-09-2005 14:28 . Reden: typo ]
ja handig is idd anders... ik moet nog eens met die IT-knakkers hier praten om te kijken of er niet iets geregeld kan worden. ik krijg hier een "access denied" foutmelding. zuigt flink, want ik ber er enigszins van afhankelijk om in te kunnen loggen op de PC op mijn werk, ivm toegang tot verschillende bronnen.
ik kan hier ook helemaal niks installeren, niet eens iets opslaan...
Wellicht tijd om het hierover met een meerdere te hebben? Want als je hierdoor belemerd wordt in je wekzaamheden denk ik niet dat je baas dat goed vindByte_Me schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:26:
ja handig is idd anders... ik moet nog eens met die IT-knakkers hier praten om te kijken of er niet iets geregeld kan worden. ik krijg hier een "access denied" foutmelding. zuigt flink, want ik ber er enigszins van afhankelijk om in te kunnen loggen op de PC op mijn werk, ivm toegang tot verschillende bronnen.
Verwijderd
Tsja, je kan natuurlijk wat regelen. Maar als je ooit iets anders gaat doen of ergens anders bent dan wil je toch ook gewoon dat het werkt? Met SCIII (https tunneling) werkt het altijd!! (tenminste als je op internet mag en een browser hebt).Byte_Me schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:26:
http://www.logmein.com

Gratis remote control. Je pc's overal bereikbaar, zolang je bij www.logmein.com kan komen.
Bevalt uitstekend.
Gratis remote control. Je pc's overal bereikbaar, zolang je bij www.logmein.com kan komen.
Bevalt uitstekend.
leuk voor in de toekomst, maar ik kan hier dus niets installeren, en ik kan niet komende weken niet bij mijn eigen PC. dus dan lijkt mij die oplossing momenteel niet haalbaar.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:43:
[...]
Tsja, je kan natuurlijk wat regelen. Maar als je ooit iets anders gaat doen of ergens anders bent dan wil je toch ook gewoon dat het werkt? Met SCIII (https tunneling) werkt het altijd!! (tenminste als je op internet mag en een browser hebt).
Ik vind de betrouwbaarheid van dat soort diensten wat betreft privacy etc nogal erg twijvelachtig.klungeltweaker schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:18:
http://www.logmein.com![]()
Bevalt uitstekend.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Ja, dat vind ik ook.Ten tweede vraag ik me af hoe het zit met de betrouwbaarheid van de beveiliging. Is er iemand die hier wat meer over kan zeggen? Ik ben geen kenner en wil binnenkort kiezen voor een webbased rd programma om te kunnen thuiswerken.
Is er iemand die logmein aan- of juist afraadt? En welk programma zo wellicht veiliger zijn dan logmein?
Alvast bedankt voor tips!
Is er iemand die logmein aan- of juist afraadt? En welk programma zo wellicht veiliger zijn dan logmein?
Alvast bedankt voor tips!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 02:41 ]
Pagina: 1