Toon posts:

Hosting twijfels

Pagina: 1
Acties:
  • 912 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst wil ik even zeggen dat dit GEEN topic is over het vragen naar specifieke hosting en ook niet een topic in de vorm van "welke hosting is het beste?". Ik heb wel de FAQ gelezen.

Ik heb nu mijn site gehost bij Lycos omdat die een jaar geleden 1000 gratis hosting pakketten weggaven. Om verschillende redenen wil ik daar weg en ben dus op zoek gegaan naar andere hosting, maar door de bomen kan ik het bos niet meer zien.

Ik ben eerst verschillende bedrijven langsgeweest waar ik al van gehoord had, zoals B-One en Planet internet en één ding viel mij erg op. Sommige hostings zijn spotgoedkoop en andere erg duur. Een complete PHP/MySQL/300MB hosting bij B-One kost bijvoorbeeld maar €2,25 (incl. .net domein) per maand en bij Planet kost een PHP/MS Access/100MB hosting maar liefst €23,80 per maand. En ik heb voor andere sites al veel problemen gehad bij Planet.

Als ik ook naar een van de vele websites ga waar ik m'n wensen kan opgeven en een lijst krijg met hostings krijg ik er tientallen en ik heb geen enkel idee wat ik moet kiezen.

Uiteindelijk heb twee vragen....

- Hoe kan het dat de ene zo goedkoop is en de andere zo duur? Ik weet dat de ene misschien betere service heeft en dergelijke, maar een € 20 verschil kan daar toch niet vandaan komen?

- Waar moet ik op letten als ik op zoek ga naar hosting en wat voor bedragen zal ik gemiddeld voor moeten uitkijken (PHP/MySQL/100MB/domein.net). Ik weet al dat 'zonder datalimiet' niet zo fijn is omdat in theorie de hosting me dan na 10MB al kan afsluiten. Maar ik heb dus geen idee wat voor prijzen ik moet verwachten en wat voor dingen (termen, belangrijke opties, etc) ik moet uitkijken.

Ik hoop dat jullie m'n vraag begrijpen en dat jullie me een eindje op weg kunnen helpen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:19
Verschil in prijs is vrij makkelijk te verklaren

1. Op welk netwerk (peering) is het bedrijf aangesloten.
2. Hoesnel zijn de servers
3. Hoeveel klanten worden er op 1 server geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 18:22

Eijkb

Zo.

Ik werk zelf bij een hosting bedrijf(je) en we zijn dus één van de honderden zoniet duizenden op de markt. De meeste klanten krijgen we door mond-op-mond reklame: Dus => Ken je niemand uit je omgeving die wat ervaring heeft met hosters en die je een aantal bedrijven kan aanraden? Dan heb je iig een kleinere basis om verder te vergelijken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij hangt het vooral vanaf hoeveel support je nodig hebt, als je intensief met serverside technieken gaat werken en wienig ervaring hebt met serverbeheer kan je nog weleens aangewezen zijn op support.

Ook de betrouwbaarheid van de netwerkverbindingen en de stroomtoevoer en hoelang het duurt voor kapotte hardware vervangen wordt speelt een rol.

Aan al deze dingen hangt en prijskaartje.

Wat dus belangrijk is:

- Is de uptime belangrijk? als het om een privesite gaat mag die best een 1 of 2 dagen offline zijn, dus kan je een geodkoop hosting pakket nemen waar de supoort minder is.
Gaat het om een commercieele site voor een klant dan mag je in mijj ogen geen risico nemen en betaal je meer voor redundant netwerk/power verbindingen en een service contract voor de hardware en backups.

- heb je veel of snel support nodig? Van een duurdere hosting partij mag je meer verwachten op het gebied van snelheid van reactie en correcte en snelle oplossing van problemen.

-Verder de snelheid van de verbinding en de datalimiet, maar dat spreekt wel voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
Het is over het algemeen een rekensommetje van hoeveel winst het bedrijf wilt maken, de betrouwbaarheid van de hardware, overselling, support en de features die je krijgt

zover ik weet heb je voor 300 $ een goede dedicated server. Stel je biedt een hosting pakket aan voor 10 $ heb je 30 klanten nodig om quite te draaien, echter hebben de meeste servers echt 100'en klanten erop ( 300 klanten is echt geen uitzondering ( draait dan meestal wel op dual xeon maar lang niet altijd ))

Dus het beste is nooit jaarcontracten aangaan, altijd kijken of je per maand kan betalen ( betaal je wel meer, maar bij problemen kan je zo weg ), en altijd ff googlen naar de host en kijken wat je vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Gideon, vergeet je niet bv. loon? Je kan met 30 klanten wel quitte spelen maar nog geen boterham eten. En 100den klanten kan best (indien infrastructuur daar is op aangepast), de hoster heeft dan alleen veel problemen als er storing is. Daarom proberen wij de klanten te spreiden over de servers. Dus niet om de load (die is nihiel op Dual Xeon 3,2Ghz 2GB RAM machines), maar wel om de impact van een evt. storing (afkloppen :D) te spreiden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer. Heb nogmaals rondgekeken op webselect.nl en hostingvisie.nl, maar weet toevallig ook iemand een vergelijkebare website waar mensen een waardering kunnen geven. Natuurlijk is voor de een een helpdesk belangrijker en voor de andere de uptime, maar als bijvoorbeeld een site gemiddeld een 8 krijgt op de schaal 1-10 en een andere een 4 door 100 mensen zegt dat al veel.

Ik ben nog even hier op de forums gaan rondkijken. Veel slechte ervaringen gelezen en ook een aantal goede. Ik heb verder niet zoveel vrienden die weten over hostings en dergelijke.
Ik heb geen zin om 20-40 euro per maand te betalen bij bijvoorbeeld Planet of Xs4all, maar €1,25 per maand bij B-one trekt me ook niet zo. Verder op een site als hostingvisie.nl zien al die namen van die bedrijven er niet echt bekend uit (als je begrijpt wat ik bedoel).

Beetje gek misschien, maar is er een (uitgebreidere) lijst van sites die dus lijsten hebben met webhostings. Ik wil geen miskoop doen, maar ben zelf ook niet zo rijk. Voor m'n klanten waar ik websites voor maak is duur niet zo'n probleem. Dat zijn toch bedrijven, kunnen het betalen en dan hebben ze wel goede service meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Eijkb schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:53:
Gideon, vergeet je niet bv. loon? Je kan met 30 klanten wel quitte spelen maar nog geen boterham eten. En 100den klanten kan best (indien infrastructuur daar is op aangepast), de hoster heeft dan alleen veel problemen als er storing is. Daarom proberen wij de klanten te spreiden over de servers. Dus niet om de load (die is nihiel op Dual Xeon 3,2Ghz 2GB RAM machines), maar wel om de impact van een evt. storing (afkloppen :D) te spreiden.
Loon heb ik er niet bijgedaan, omdat daar geen vaste maatstaaf voor is.. Daar valt de opmerking (ligt aan de hoeveelheid winst die ze willen maken) onder.. De een neemt genoegen met 100 $ per maand per server ( als je genoeg servers hebt is dat niet slecht ) en de ander wilt 500 $ per server... Maar zoals ik al aangaf, het is een grote rekensom en de winst die het bedrijf wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

gideon82 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:38:
Stel je biedt een hosting pakket aan voor 10 $ heb je 30 klanten nodig om quite te draaien, echter hebben de meeste servers echt 100'en klanten erop ( 300 klanten is echt geen uitzondering ( draait dan meestal wel op dual xeon maar lang niet altijd ))
Moet je er wel even bijvermelden dat in de regel 95% van de websites op een shared server (als het niet meer is) weinig tot geen traffic krijgen en dus geen load veroorzaken.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb zelf gekeken naar functionaliteit & prijs en ik moet zeggen dat ik eindelijk een goede heb gevonden die voldoet aan mijn verwachtingen...

in het kort heb ik: 100MB space totaal (ook voor e-mail e.d.), MySQL, Tomcat (Java servlets was een eis van mij), PHP, onbeperkt aantal subdomeinen, onbeperkt aantal e-mail adressen, 5 Gbs

Hoewel ik vind dat er erg weinig ruimte is (100MB is zo vol) werkt het perfect en heb ik (nog) geen merkbare downtime meegemaakt. Bovendien had ik binnen 2 dagen alles geregeld (dat verbaasde me nog het meest). owja.. dit alles voor 9,95 per jaar.

En hoe het kan?? Tja.. waarom is de 1 goedkoper dan de ander?? Merknaam, groot inkopen, minder (snelle) service, minder winst, minder garanties, etc.
Er zijn tal van zaken waar je als hostingprovider op kan besparen.. Waarom is het huismerk pindakaas even lekker als Calve maar wel 50ct goedkoper?? Het ligt maar net aan het businessmodel..
Eijkb schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:46:
[...]
Onbeperkt aantal domeinnamen inbegrepen? Dan zou ik als ik jouw was die domeinnamen weer doorverkopen voor 1 euro per jaar :+ Ik wil er wel 2500 tegen 1 euro per stuk.... Met andere woorden: onmogelijk. Domeinnamen kosten de hoster geld. Het is natuurlijk wel mogelijk dat je een ongelimiteerd aantal domeinen aan je hostingpakket kunt koppelen.
[..]
oeps... Ik bedoelde dus subdomeinen.. 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Standeman op 30-08-2005 15:19 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Op www.webhosters.nl (FAQ) gekeken?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet gedaan, bedankt voor de hint! Ik ga daar ook even op de forums speuren.

edit: overbodige zin

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom veel betalen voor praktisch hetzelfde produkt? Ik heb verschillende domeinen bij B-one gehost en nooit enig probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf E-Dentify

350mb / 10gig data voor 1 euro per maand + 10 euro per jaar voor het domein. PHP, MySQL, Cpanel, alles :)

Elke maand misschien een uurtje downtime, maar daar kan ik mee leven. Ik trek nu ongeveer 1 tot 2 gig dataverkeer per maand (met name tv-opnames)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:20:
Waarom veel betalen voor praktisch hetzelfde produkt? Ik heb verschillende domeinen bij B-one gehost en nooit enig probleem mee.
Omdat ik niet wil dat elke maand m'n website er een dag uitligt. En dit wens ik zeker mijn klanten niet toe. Ik heb een beetje rondgekeken en heb toch aardig wat slechte ervaringen met b-one gevonden. Niet motiverend om daarmee het schip in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Standeman schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:32:
in het kort heb ik: 100MB space totaal (ook voor e-mail e.d.), MySQL, Tomcat (Java servlets was een eis van mij), PHP, onbeperkt aantal domeinnamen, onbeperkt aantal e-mail adressen, 5 Gbs
Onbeperkt aantal domeinnamen inbegrepen? Dan zou ik als ik jouw was die domeinnamen weer doorverkopen voor 1 euro per jaar :+ Ik wil er wel 2500 tegen 1 euro per stuk.... Met andere woorden: onmogelijk. Domeinnamen kosten de hoster geld. Het is natuurlijk wel mogelijk dat je een ongelimiteerd aantal domeinen aan je hostingpakket kunt koppelen.

Over die vergelijkingssites... is leuk maar... Over ons staan er wat negatieve commentaren (mensen klagen eerder dan dat ze de moeite nemen om daar complimentjes neer te pennen) en die zijn gedeeltelijk juist. Als je echter kijkt hoeveel % van de klanten de moeite nemen om die klacht daar neer te schrijven, dat is nog geen 0.5% en vaak zelf ook niet de makkelijkste klant (veeleisend, weinig kennis). En de problemen daar omschreven dateren van een jaar geleden en ging over 1 van de vele servers. Zo zie je maar: Ook die sites geven geen compleet beeld en hosters waar alleen maar positief over geschreven wordt moet je zoizo niet vertrouwen, die doen dat of zelf of geven 'bevriende' klanten de opdracht.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat soort sites niet kan vertrouwen, geen vrienden heb die van hostings afweten en volgens de FAQ hier niet een vraag mag stellen als "welke hosting?", hoe vind ik dan de juiste hosting? Ik heb vanzelfsprekend ook geen zin in de 'trial and error' manier, zeker niet bij zoiets wat nogal wat geld kan gaan kosten en wat meestal contracten voor een jaar met zich meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het punt is dat er maar weinig echt slechte hosters zijn, hooguit slecht voor jou eisenpakket. Bepaal wat je wil en wat je er voor wil betalen en kijk gewoon wat rond naar wat je aanspreekt (bijv. een snelle/vriendelijke reactie op mail, mooi control panel, etc).

Zeker als je 'gewoon' een website wil draaien zonder extreme eisen heb je gewoon belachelijk veel keus zonder dat er echt veel verschil tussen zit. Dan heb je er ook weinig aan als hier iemand zegt "ga bij bedrijf X zitten, daar zit ik ook al jaren zonder problemen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44

Standeman

Prutser 1e klasse

IceStorm schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:12:
Het punt is dat er maar weinig echt slechte hosters zijn, hooguit slecht voor jou eisenpakket. Bepaal wat je wil en wat je er voor wil betalen en kijk gewoon wat rond naar wat je aanspreekt (bijv. een snelle/vriendelijke reactie op mail, mooi control panel, etc).

Zeker als je 'gewoon' een website wil draaien zonder extreme eisen heb je gewoon belachelijk veel keus zonder dat er echt veel verschil tussen zit. Dan heb je er ook weinig aan als hier iemand zegt "ga bij bedrijf X zitten, daar zit ik ook al jaren zonder problemen".
Lijkt me inderdaad de beste test... 2 of 3 mails met vragen sturen en kijken hoe snel ze reageren.. als het lang duurt en / of foute antwoorden geven, weet je al genoeg.. Dan kan je in iedergeval de slechtste eruit filteren.

Verder gewoon vragen naar de uptime die ze behalen / garanderen. Als ze daar keihard over liegen en het gaat fout bij je website, dan kan je via een advocaat nog wat dingen doen (niet dat je daar uiteindelijk veel mee opschiet.... maar toch).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik heb gewoon wat hostings gepakt die me interessant leken en ze wat vraagjes gemailed over of ze sommige dingen ondersteunen.
Nog een klein vraagje: voor gemiddelde hosting, wat is een gemiddelde prijs? Met gemiddeld bedoel ik niet uberprofessioneel, maar ook niet zeer amateuristisch. Natuurlijk moet ik uitgaan van wat ik ervoor over heb, maar ik heb gewoon totaal geen verstand. Zelf vind ik €15 euro wel redelijk.

Bedankt voor alle antwoorden, heeft me zeker wel geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Verder gewoon vragen naar de uptime die ze behalen / garanderen.
Zodra je gaat praten over uptime garantie heb je te maken met SLA's en dat kost enorm veel geld en is de moeite niet.

Wat is een redelijke prijs? Wij rekenen zelf per jaar (itt tot veel concurrenten die stunten met lage maandprijzen welke jaarlijks hoger uitkomen) maar zitten in een goed datahouse wat de bandbreedte weer wat duurder maakt. Het meest genomen pakket bij ons komt op 45 euro per jaar ongeveer (incl BTW), dat is dus 4 euro per maand. De uptime verschilt van server tot server :+ Maar een niet veeleisende dedicated klant had in 2004 een uptime van 100% (op 3 januari 2005 toevallig een herstart voor groot onderhoud :P)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een klein vraagje. De meeste hosting bedrijven hebben PHP safe mode aan. Nou weet ik niet hoeveel dat blokkeert en dergelijke, maar daar zal ik waarschijnlijk niet teveel last van hebben. Waar ik meer in geinteresseerd ben: moet ik een hosting wantrouwen die safe mode NIET aan heeft? Ivm met dat die misschien niet 'professioneel genoeg' is.
Sorry, maar zoals ik al eerder aangaf, ik tast met hosting volledig in het duister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Als je niet weet in hoeverre je last hebt van safe mode heb je er waarschijnlijk geen last van :P Let er vooral op dat je geen scripts wil gebruiken die safe mode aan willen hebben staan. Nou is mijn eigen ervaringen dat voor de meeste klanten met safe mode problemen wel oplossingen zijn maar toch.

Safe mode uit is een keuze. Zou niet mijn keuze zijn maar ok. Ik denk dat het qua professionaliteit vooral van belang is dat je hoster het verschil weet.

Qua prijs, hangt natuurlijk sterk af wat je er voor terug krijgt qua hoeveelheden verkeer/webspace/etc maar ik vind een paar tientjes wel echt moeten kunnen. Ik denk dat je zonder extreme eisen tussen de 40 en 120 moet gaan zitten. Of vooral, ga nou niet lopen nederlanderen voor een 1 euro per maand en er dan achter komen dat het klote hosting is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Gunp01nt schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:18:
[...]

Moet je er wel even bijvermelden dat in de regel 95% van de websites op een shared server (als het niet meer is) weinig tot geen traffic krijgen en dus geen load veroorzaken.
offtopic:
dat heb ik niet vermeld omdat de relevantie ervan niet bestaat :*) Dus waarom zou ik het dan erbij vermelden :z

Mijn punt was alleen dat de een meer winst maakt door 'meer' mensen op een server te zetten en de ander dat niet doet. De load van de server is daarbij niet relevant tenzij de TS een probleem aankaart dat bijvoorbeeld zijn website zo langzaam laadt oid.

Dus continue ontopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 21:09

smallboy

N/A

Hmm ik heb ooit via een soort engelstalige variant van webhosters.nl (geen idee meer hoe die site heette :S) hosting afgesloten bij een amerikaans bedrijf.

Nooit problemen mee gehad eigenlijk. Kleine 5 dollar per maand voor 600 mb / 20 gb data. Ik moet wel zeggen dat ik er niet erg intensief gebruik van maak :P

Ik betaalde het eerste jaar trouwens gewoon per maand. Geen jaarcontracten nodig (wel iets voordeliger).

Edit: ik denk dat de site www.findmyhosting.com was. Alhoewel ik daar mijn host niet kan terugvinden. Vaag.

Edit2: 'spam' verwijderd :P

[ Voor 31% gewijzigd door smallboy op 31-08-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:34:
Okee ik heb gewoon wat hostings gepakt die me interessant leken en ze wat vraagjes gemailed over of ze sommige dingen ondersteunen.
Nog een klein vraagje: voor gemiddelde hosting, wat is een gemiddelde prijs? Met gemiddeld bedoel ik niet uberprofessioneel, maar ook niet zeer amateuristisch. Natuurlijk moet ik uitgaan van wat ik ervoor over heb, maar ik heb gewoon totaal geen verstand. Zelf vind ik €15 euro wel redelijk.

Bedankt voor alle antwoorden, heeft me zeker wel geholpen!
Ligt eraan wat je er in wil hebben/ hebt, maargoed als je er niet al te veel in wil hebben vind ik 15 euro per maand best wel veel. Je kan minimaal de helft uitgeven voor een goeie hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:29:
[...]

Omdat ik niet wil dat elke maand m'n website er een dag uitligt. En dit wens ik zeker mijn klanten niet toe. Ik heb een beetje rondgekeken en heb toch aardig wat slechte ervaringen met b-one gevonden. Niet motiverend om daarmee het schip in te gaan.
Kan je dit ook onderbouwen? Ik heb het iig nog nooit meegemaakt. Vind je reply een beetje "alles -over-een-kam-scheren" zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reden dan sommigen heel duur zijn is gewoon omdat hun die kleine klantjes met een hoop vragen en gezeur niet eens willen, en met wat hogere prijzen alleen de grotere bedrijven aanspreken, die niet op een euro hier en daar kijken.

werk zelf bij hosting provider en zo gaat het .

wat doe je als je je doos eieren voor 5 euro niet verkoopt? maak er 10 euro van en iedereen denkt dat het goeie eieren zijn en koopt ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:37:
...
Qua prijs, hangt natuurlijk sterk af wat je er voor terug krijgt qua hoeveelheden verkeer/webspace/etc maar ik vind een paar tientjes wel echt moeten kunnen. Ik denk dat je zonder extreme eisen tussen de 40 en 120 moet gaan zitten. Of vooral, ga nou niet lopen nederlanderen voor een 1 euro per maand en er dan achter komen dat het klote hosting is ;)
Misschien klinkt dit heel stom, maar bedoel je die 40-120 per jaar? Want per maand zou ik een beetje veel vinden, zeker voor een persoonlijke site. En:
Dennisonline schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:26:
[...]
Ligt eraan wat je er in wil hebben/ hebt, maargoed als je er niet al te veel in wil hebben vind ik 15 euro per maand best wel veel. Je kan minimaal de helft uitgeven voor een goeie hosting.
Ik raak nu wel in de war van de vele prijzen.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:57:
[...]
Kan je dit ook onderbouwen? Ik heb het iig nog nooit meegemaakt. Vind je reply een beetje "alles -over-een-kam-scheren" zo.
Nee, niet echt. Ik heb een klein beetje ge-googled en op verschillende forums gekeken. En als het dan zo goedkoop is en er zijn wat negatieve reacties dan kijk ik verder. Er zijn tientallen hostingbedrijven en als ik elke zeer uitvoerig ga bekijken en iedereen ga navragen ben ik zeer veel tijd kwijt.

Sorry, nogmaals voor mijn gezeur. Ik ben zo'n typische nederlander... ik wil niet veel betalen maar wil wel dat het goed loop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
ik zit bij een amerikaanse provider en die bevalt me uitstekend, heeft een goede reputatie op een 'groot" amerikaans 'webhosting' forum ( forum heeft over de 3 miljoen posts) en maakt die reputatie ook waar.. www.hostgator.com is het, gebruik het zelf ook

Kunnen wel een dealtje sluiten ( heb zo'n affliate dinges en die betalen 50 $ uit voor elke nieuwe signup, als ze mij uitbetalen geef ik 75 % aan jou en heb je toch 37.50 $ korting en ik 12.50 voor de moeite .. Pm maar als je me affliate code wilt hebben )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:21:
Misschien klinkt dit heel stom, maar bedoel je die 40-120 per jaar? Want per maand zou ik een beetje veel vinden, zeker voor een persoonlijke site. En:
[...]
Ik raak nu wel in de war van de vele prijzen.
Sorry, mijn prijzen waren per jaar. En met de prijs van Dennisonline kom je op 90 per jaar dus redelijk mijn richting op :P

Maak er overigens geen rocket science van, mijn ervaring is echt dat de meeste toko's prima zijn zeker voor persoonlijk gebruik. Ga dan ook niet 3 maanden van je leven besteden aan een keuze ;) (neemt niet weg dat het uiteraard slim is om je keuze wel ergens op te baseren ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 01:18
Om het spamgehalte in dit topic te beperken, ajb niet meer posten welk abonnement je wel niet hebt kunnen krijgen voor welke prijs.

Praten over hoe het ene bedrijf veel goedkoper kan zijn is prima, maar op dit moment wordt er veel te veel gespammed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Xandrios, dat was zeker niet mijn bedoeling!

Met alle informatie die ik hier opgedaan heb in mijn achterhoofd ga ik op zoek naar een hosting en zal wel opletten naar prijzen tussen de 5 en 15 euro. Dan neem ik gewoon een kort contract en dan zie ik hoe dat loopt.

Bedankt allemaal voor de reacties. _/-\o_

@gideon: ik kijk wel even rond, bedankt in ieder geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 21:28 ]

• Johan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:37
gideon82 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:10:
Kunnen wel een dealtje sluiten ( heb zo'n affliate dinges en die betalen 50 $ uit voor elke nieuwe signup, als ze mij uitbetalen geef ik 75 % aan jou en heb je toch 37.50 $ korting en ik 12.50 voor de moeite .. Pm maar als je me affliate code wilt hebben )
gideon82, ik heb geen idee hoe ik je een pm moet sturen. Zou je mij kunnen mailen op
<got accountnaam>@xs4all.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:27:
Ik heb zelf E-Dentify

350mb / 10gig data voor 1 euro per maand + 10 euro per jaar voor het domein. PHP, MySQL, Cpanel, alles :)

Elke maand misschien een uurtje downtime, maar daar kan ik mee leven. Ik trek nu ongeveer 1 tot 2 gig dataverkeer per maand (met name tv-opnames)
Ja, had ik ook... Volgens mij hebben ze één keer anderhalve maand downtime gehad, een andere keer 3 weken. Dus nono E-Dentify.

Dus, weet je meteen hoe ze zo goedkoop kunnen zijn: als je maar de helft van de tijd online bent, betaal je eigenlijk 2x zoveel :Y) Totaal geen service, geen support, ik krijg nu nog rekeningen van ze trouwens, hoewel ik tijden geleden heb opgezegd.
Overigens was die 3 weken downtime door een defecte harddisk. Die werd dus drie weken lang niet vervangen ("Ja de oude schijf ligt bij het recover centre"), tot iedereen massaal begon te zeggen "Geef ons nou maar gewoon hosting, ik heb zelf wel een backup"
Om kort te zijn wordt er bespaard op:
- Support
- Beleefde medewerkers
- Kwaliteit van de servers
En dat zal bij veel andere webhosters ook zo zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 12:11 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

johandeleng schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:56:
[...]

gideon82, ik heb geen idee hoe ik je een pm moet sturen.
Dat kun je als gewone user niet.

LinkedIn WoT Cash Converter

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:08:
[...]

Ja, had ik ook... Volgens mij hebben ze één keer anderhalve maand downtime gehad, een andere keer 3 weken. Dus nono E-Dentify.

Dus, weet je meteen hoe ze zo goedkoop kunnen zijn: als je maar de helft van de tijd online bent, betaal je eigenlijk 2x zoveel :Y) Totaal geen service, geen support, ik krijg nu nog rekeningen van ze trouwens, hoewel ik tijden geleden heb opgezegd.
Overigens was die 3 weken downtime door een defecte harddisk. Die werd dus drie weken lang niet vervangen ("Ja de oude schijf ligt bij het recover centre"), tot iedereen massaal begon te zeggen "Geef ons nou maar gewoon hosting, ik heb zelf wel een backup"
Om kort te zijn wordt er bespaard op:
- Support
- Beleefde medewerkers
- Kwaliteit van de servers
En dat zal bij veel andere webhosters ook zo zijn.
ED is de laatste tijd boel verbeterd, geen eigenlijk niet meer dan paar minuten downtime laatste paar maanden (puur downtime door kleine software upgrades)

Support is verbeterd nu er paar extra medewerkers bij zijn.

Voor een persoonlijke website is ED absoluut niet slecht. Ik heb zelfs nog 1 van mijn sites die tot voor kort rond de 1000 uniek per dag (20gb traffic per maand)trok daar staan.

Verder heb ik nu met paar klasgenoten een server in redbus hangen, (draait al een paar maand stabiel te testen) wij gaan hierop binnenkort ook hosting aanbieden. De kosten voor klanten gaan wij laag houden doordat wij goedkoop inkopen, wij gaan puur via een ticketsysteem support geven, tickets gaan max 24 uur op zich laten wachten, wij doen dit in het begin in ieder geval met 3 personen, dus zal er voldoende communicatie mogelijk zijn tussen ons en de klanten.

[ Voor 3% gewijzigd door woest85 op 08-09-2005 20:03 ]

[Signature]

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 21:34
http://www.findmyhosting.com/

Goede vergelijkingssite, ik heb er veel aan gehad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:12:
Het punt is dat er maar weinig echt slechte hosters zijn
Al van BASM gehoord? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, ik draai een forum voor hoogstens 4-5 man. Dan is E-Dentify voor mij meer dan zat. Dat uurtje downtime maakt mij echt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, als het toch vaak plat mag liggen kan je evengoed thuis een oude PC als server gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nog altijd:
-Duurder qua stroom
-Duurder qua aanschaf
-Lastiger qua veiligheid
-Lawaaieriger

Alleen al voor de stilte heb ik die euro per maand er zeker voor over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor één website met 5 bezoekers per dag is niet bepaald actieve koeling nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij dan een computer die mij max. 12 euro per jaar kost, dus aanschaf, stroom & internet verbinding?

Doe nou eens niet zo bokkig :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 01:18
Beetje nutteloze discussie & oud topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 18-01-2006 21:14 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.