Toon posts:

AGP of PCIe

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe groot is nou eigenlijk het verschil tussen AGP en PCIe?

ik zit er dus aan te denken om een radeon X800 te kopen en ik heb AGP.

is het de moeite waard om dan eerst een nieuw moederbord te kopen zodat ik PCIe heb en dus de PCIe versie kan kopen of zit hier niet veel verschil in? ik zou ook graag willen weten hoeveel verschil hier dan in zit..

Bedankt!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
heb je al een gezocht wat het verschil is? heb je er al benchmarks bijgenomen om te kijken of er verschil inzit?

zoniet doet dat even :) zowel vermeld het dan :)

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Als je nu een PCI-E moederboard koopt, hoef je dat in de toekomst niet meer te doen. Dat is het grootste voordeel. Maar AGP vs PCI scheelt heel weinig tot niets.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Als je toch niet van plan was om een nieuw moederbord te kopen binnen afzienbare tijd en het alleen voor je videokaart doet zou ik niet overstappen puur voor de snelheid. In de praktijk zal je het verschil echt niet merken.

Als je al wel aan een nieuw moederbord zat te denken, moet je het zeker doen om weer helemaal up to date te zijn.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:10
Ik ken je budget niet

Als je die videokaart nog een tijdje wilt gebruiken en in de tussentijd je CPU wil vervangen dan is mobo+cpu+videokaart met PCIe een goede (wel stuk duurder door mobo en cpu)

Als je zoiets hebt van, koop later een heel nieuw systeem wil alleen nu goede games kunnen spelen, dan gewoon bij AGP blijven

[ Voor 6% gewijzigd door Yofresh op 30-08-2005 12:34 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Voor de toekomst kan je beter een PCI-express kaart hebben. Nieuwe generatie moederborden zullen alleen PCI-xpress aan boord hebben

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 12:38

Crazy-

Best life ever

Daarnaast, wat voor cpu heb je nu?

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is een vraag die in reviews wel ruim aan bod gekomen is, ga ajb eerst even daarin op zoek naar informatie :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.