Toon posts:

[Draytek 2600x] 2 IP Ranges gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met de Draytek Vigor 2600x (annex B) zou het mogelijk moeten zijn om via 2 verschillende ip reeksen het modem/internet te benaderen. Echter krijg ik dit niet werkend.

In de TCP setup heb ik 2 adressen ingevoerd (192.168.0.10 en 10.0.0.138, beide subnet 255.255.255.0), en "For IP Routing Usage" op enable gezet.

Vanaf de primaire reeks (192....) krijg ik via de werkplekken netjes toegang tot internet. Vanaf de PC's in de 2e reeks (10....) kan ik wel het modem op beide IP nummers pingen, maar kom ik niet naar buiten.

Op de PC's heb ik verschillende IP configuraties geprobeerd, zowel gateway en DNS op het 10... als 192... nummer gezet, ook DNS van planet internet direct erin gezet. Maar ook naar een extern IP adres pingen lukt al niet, dus DNS zal het probleem niet zijn.

Heb ik iets over het hoofd gezien, of werkt deze functionaliteit niet op deze manier?

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 20:31

Guldan

Thee-Nerd

Het lijkt mij dan wel dat je dus ook de DHCP moet aanpassen toch? zodat die ook adressen in de 10 range weggeeft. En staat je standaard gateway wel goed ingesteld?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de DHCP functies in het router helemaal uitgeschakelt, omdat in beide reeksen al een DHCP server staat te draaien.

Als workaround heb ik inmiddels maar een 2e router aangesloten op het Draytek router, en deze serveert nu de 2e reeks, en dit werkt prima. Maar toch jammer dat het niet met dat ene router van Draytek alleen werkt.