Blauw scherm bij connecten Universiteits netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 12:18

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik heb een erg vervelend probleem. Dit topic maak ik even op de universiteit want @home heeft een storing in Tilburg. Het is dus wat minder uitgebreid dan normaal. Mijn excuses daarvoor.

Wanneer ik met mijn asus a6va probeer verbinding te maken (met de vpn client) op het netwerk van de universiteit dan krijg ik een fractie van een seconde een blauw scherm te zien. Het is te kort om een foto of iets dergelijks te maken. Daarna herstart de computer en gaat die weer terug naar windows.

Ik heb gedacht dat het aan de firewall lag dus deze heb ik verwijderd. Het was zone alarm. Helaas bleek dit geen succes te hebben. Ik heb verder kaspersky anti-virus draaien.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen. Bij de pc zaak waar ik geweest ben vertelde die man me dat een blauw scherm altijd een defect in de hardware is. Maar volgens mij is dit onzin. Dus kan iemand mij hier mee helpen?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je moet in Windows instellen dat hij niet automatisch reboot bij een BSOD

My Computer --> Properties --> Advanced --> Startup and Recovery

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 30-08-2005 12:17 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:16:
Je moet in Windows instellen dat hij niet automatisch reboot bij een BSOD
Maar dit is niet rebooten he maar puur een foutmelding of heb ik dat mis. Waar kan ik dat veranderen?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zie de edit: voor de rest; een BSOD kan een brakke driver zijn maar ook een hardware defect , ligt aan de foutmelding.

Google eens op de foutmelding en dan kan je een hoop wijzer worden. Wat is de naam van de software overigens?

[ Voor 33% gewijzigd door Gunner op 30-08-2005 12:18 ]

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik kan dus niet googelen op de foutmelding want die is zo kort in beeld dat een fotomaken al onmogelijk is. Ik heb verbinding proberen te maken met de wireless client van intel en de standaard gene van windows xp zelf.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Januszjes schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:19:
Ik kan dus niet googelen op de foutmelding want die is zo kort in beeld dat een fotomaken al onmogelijk is. Ik heb verbinding proberen te maken met de wireless client van intel en de standaard gene van windows xp zelf.
Dat snap ik wel, daarom gaf ik je de info om in Windows in te stellen dat hij niet automatisch reboot :)

Daarna kan je gaan Googlen of bijvoorbeeld de Windows XP en 2000 BSOD guide doornemen

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 30-08-2005 12:25 ]

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Na een reboot was het opeens opgelost. Ik sta paf. Ben in ieder geval blij dat het nu beter is. Bedankt in ieder geval Gunner! Hopelijk doet het probleem zich niet meer voor. Misschien lag het dan toch aan zone alarm.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gunner schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:24:
[...]

Dat snap ik wel, daarom gaf ik je de info om in Windows in te stellen dat hij niet automatisch reboot :)

Daarna kan je gaan Googlen of bijvoorbeeld de Windows XP en 2000 BSOD guide doornemen
Zie gunner; dat je een BSOD niet kunt zien wil niet zeggen dat je niets weet. Er zijn legio manieren om info van een BSOD terug te halen :

- Reboot eruit halen
- Eventvwr bekijken
- Tool installeren die BSOD info wegschrijft

Enfin, het is opgelost dus deze kan dicht (niet )omdat_ het is opgelost, maar vanwege het relatief lage niveau van het topic).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.