Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Line-In switch

Pagina: 1
Acties:

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017
Ik heb een aantal geluidsbronnen met een line-out. Mijn geluids systeem heeft slechts 1 line-in. Omdat ik toch nooit te gelijk naar het zelfde wil luisteren (wie wel?) dacht ik een switch te maken. Ik heb een plaatje gekocht met 3 koppels van tulps.

Mijn idee is dus om via een schakkelaar een van de twee ingangen te koppelen aan de uitgang.

Mijn vraag is, kan dit door alleen kabels te gebruiken of moet ik ook nog iets met elektronica doen?

Mijn onderdelen:
Afbeeldingslocatie: http://www.parcye.com/linestuff.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Parcye op 30-08-2005 12:31 ]

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Verwijderd

Zie niet in waarom gewoon schakelaar en kabels niet zouden werken.
Om echt high-end te gaan kan je idd best analoge multiplexers gebruiken, maar persoonlijk denk ik dat je al brakke soldeerlassen moet leggen om echt een hoorbare vervorming te hebben...

Gewoon doen dus

Verwijderd

Dit zou natuurlijk ook andersom moeten kunnen toch? Dus een Line-out switch...

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

In principe wel.. als je er maar op let dat je de afscherming zoveel mogelijk laat zitten..

IP Rocks

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
Ja, line out switch kan ook, heb ik niet zo lang geleden nog gemaakt.

met 1 jackplug (male) naar de soundcard, en 2 females, naar headset / speakers.

een simpel schakelaartje (dpdt geloof ik) is genoeg, mijn schema zag er zo uit (zal exact hetzelfde zijn voor line in)

Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/1726/lineoutswitch8sh.th.jpg
en de massa's van de apparaten aan elkaar solderen / knopen (bij een jackplug is dat de middelste, langere aansluiting).

de ingang zal in het geval van de TS alleen werken als uitgang (naar soundcard toe) en andersom.

offtopic:
ik heb dezelfde schakelaar, maar ga je er nou 2 gebruiken?? niet nodig toch?

[ Voor 9% gewijzigd door nick_haak op 30-08-2005 13:55 . Reden: typo ]