Zoek geluidskaart met goede aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• MaVeNwg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:31
Hallo allen,

ik ben op zoek naar een geluidskaart die (mogelijk naast de welbekende kleine audio stekker) de mogelijkheid heeft om een kwalitatieve betere aansluiting te maken (bv met 2 tulp stekkers).
Op een stripje aan het einde van een kaart is ruimte zat (breed genoeg) maar toch ken ik de geluidskaarten niet.
Heeft iemand een suggestie voor een merk en type van zo'n kaart?

Alvast bedankt,
Marcel.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
wat is er mis met een (mini) jack plug (zon koptelefoon aansluiting)?

[ Voor 6% gewijzigd door andreict op 30-08-2005 12:09 ]

Verwijderd

andreict schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:08:
wat is er mis met een (mini) jack plug (zon koptelefoon aansluiting)?
ruis gevoelig en men heeft niet echt kwalitieve kabels voor z'n afsluiting.

even een dikke crosspost uit een andere topic door mij zelf notabene///

Sorry hoor maar dat mensen nu gaan roepen dat je heel goed mee muziek kan samplen/downmixen/stringconnecten etc... bollocks. Het blijft creative en dat is voor games peeps... Als je goeie stereo pci/800mbfirewire breakoutbox wilt dan moet je eens bij yamaha/terratec/Onkyo/mackie/enz kijken.
Ok voor de huis en keuken mix met een is een creative box in the platium serie..wel leuk. Maar ga niet staan raar op kijken van de brakke driver kwaliteit, rare vastlopers enz...

enige wat ik wat ik aan jullie hersen wil peuteren is dat al dat gehypte shit van Creative teveel "slachtoffers" kent die denken het goed tedoen door zo kaart tekomen om de "Goeie stereo en DAC kwaliteiten" ... is gewoon niet zo en al vele test bladeren in het semi-prof muziek circuit zeggen het zelfde... Leuk voor thuis om te pielen maar niet voor serieus in de muziek/opname studio
Verder is het wel naar mijn zinnen een top kaart worden op het gebied van 5.1 in films en games. Dus echte multimedia geluidskaart :) !

PS: DIT zijn geluids/mix/effect kaartjes die in de goeie richting zitten,
PowerCore pci mkII for digitale effecten die realtime comportable zijn met protools _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://messe.harmony-central.com/Musikmesse05/Content/TC_Electronic/PR/PowerCore-PCI-mkII-sm.jpg
Focusrite Saffire, firewire 800 geluidskaart voor de laptop/powerbook of pc :9~
Afbeeldingslocatie: http://news.harmony-central.com/Newp/2005/Saffire-sm.jpg
en dan kan je lekker bezig gaan met protools en mixxen 8)7 O-)

EN als mensen alleen een goeie stereokaart willen om dus mooi mp3 teluisteren (en evt 5.1 -> dvix's)
zijn deze kaartjes behoorlijk goed voor hun geld :D O+
ESI Juli@ ... top kaart die echt verdomt goeie sterea heeft en behoorlijk 5.1 support in digitaal!
Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/8954/03_esi_julia.jpg

En natuurlijk de Onkyo SE-150PCI PC Digital Audio Board (de se-340 komt ook uit met full 7.1 digitaal mix in en output tegelijker tijd
Afbeeldingslocatie: http://www.audiocubes.com/images/f_onkyo_se150pci.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 12:16 ]

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:52

-d-

De EMU 0404 (~100 euro) ?

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Kijk, dat zijn pas kaarten. Bedankt voor het bijeenzoeken :)

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

KneppaH schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:20:
Kijk, dat zijn pas kaarten. Bedankt voor het bijeenzoeken :)
o er zijn nog veel meer hoor. Ligt er aan wat je budget is. Er zijn ook nu pci-x geluidskaarten van Yamaha maar die beginnen bij 900euro..denk niet echt dat je budget is :P :+
Nou ingeval als je nog meer nodig hebt geef je maar een gil.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Onkyo? Wist niet dat die ook in de soundcards zitten! Vette specs, vette kaart (en vette prijs waarschijnlijk).
@Ts: M-Audio maakt ook fijne kaarten voor een redelijke prijs. Voldoen ook prima aan je eisen (behalve de Revolution 7.1 want die heeft "gewoon" jacks. Was me ook niet bekend dat jack of tulp verschil maakte trouwens.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Ben zelf ook naar zoiets op zoek. Zoek een 6.1 of 7.1 kaart met goede sound en eventueel ook 6.1/7.1 digitale uitgang (ADAT ofzo), en natuurlijk linux support. Wil het gebruiken als digitaal filter voor mijn speakers.

Kijk eens naar de Audiotrak Maya 1010. Die heeft een losse break out boxwaar wel aardige pluggin in lijken te zitten. Prijs is ook nog wel te doen. Die emu dingen zijn ook wel leuk, maar voor mij toch wel wat duurtjes ;) (ik zou dan de 1818M willen natuurlijk ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 30-08-2005 12:52 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

als we dan toch verzoekjes mogen doen..

ik ben bezig met een pc'tje in de wagen en nu wil ik er een leuke geluidskaart bij
mijn bedoeling is om 4.1 te gaan draaien (4.2 eigenlijk)
maar voor zo ver ik weet is er maar 1 kaart waarmee je echt 4.1 kan maken
de sound blaster van creative heeft wel 5.1 maar software matig kun je die veranderen in 4.1

mijn vraag nu is dit een goede kaart en welke kan ik dan het best aanschaffen (prijs verschillen)

wat ik in mijn wagen heb

2 vierkanaals versterkers 95W RMS
2 subs 250W RMS
4 Compo 90W RMS

(dit zet ik erbij omdat het dan hopelijk duidelijk is dat ik opzoek ben naar een redlijke geluidskaart)

het is niet mogelijk voor mij om 5.1 te gaan gebruiken omdat ik simpelweg geen aansluitingen meer heb op m'n versterkers en m'n kofferbak vol zit (en ik heb ook geen plaats op m'n dash)

de bedoeling is om films enzo te gaan beluisteren
mocht je nog meer vragen hebben stel ze dan (maar geloof dat dit verhaaldje best wel compleet is zo)

ps. ik weet dat er een apart topic is voor carputters maar (gezien het verstand van audio en pc kaarten) leek het mij verstandig om het hier te posten

als ik beter een apart topic aan kan maken laat het maar weten

mvg en alvast bedankt Jan

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

@323F: vrijwel alle kaarten die 5.1/6.1/7.1 kunnen, kunnen ook 4.1 uitsturen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

deepspace schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:15:
@323F: vrijwel alle kaarten die 5.1/6.1/7.1 kunnen, kunnen ook 4.1 uitsturen.
gaat dat dan zonder verliezen niet dat ik straks stukken spraak (iemand die midden in beeld staat) mis

en wat is dan een goede kaart voor <100 euri

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 13:18 ]

Pagina: 1