Toon posts:

[Flash] Maxmimale lengte van string in functie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf steeds tegen rare problemen lopen in flash (mx 2004):

Ik heb een return.php die vanuit een database productinformatie haalt. Deze haal ik in mijn flash d.m.v. sendAndLoad() op. Dit gaat allemaal goed. En ik bouw aan de hand van de return waardes een lijst met productinformatie op.

In deze lijst maak ik per product een link naar uitgebreide productinformatie, die ik d.m.v. onderstaande code opbouw:
code:
1
contentProducts.htmlText += "<span><a href='asfunction:showproduct," + this["picBig"+i] + "#" + escape(this["name"+i]) + "#" + escape(this["desc1"+i]) + "#" + escape(this["desc2"+i]) + "'>[img]'../"[/img]" + this["name"+i] + "</a></span>";

Als je dus op de link klikt dan roept Flash intern de functie showproduct() aan, waarmee ik een string meegeef met alle uitgebreide informatie over dat product.

Deze string die split ik vervolgens in de functie showproduct:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
function showproduct(paramString) 
{
    var params = paramString.split("#");
    picHolder.loadMovie(params[0]);
    artnr.text = unescape(params[1]);
    description1.text = unescape(params[2]);
    description2.text = unescape(params[3]);
}

Ik vul dus een aantal dynamische textfields met de verschillende delen uit de string.

Het probleem
Het lijkt alsof er in Flash intern een limiet zit aan het maximaal aantal characters die meegegeven mogen worden met een asfunction: aanroep. Hierdoor worden dus de verschillende description velden niet goed gevult.

Weet iemand wat er hier aan de hand is? Of er inderdaad een limiet is etc?

Oplossing?
In plaats van de complete string met informatie alleen een ID meegeven, en vervolgens pas de complete productinformatie ophalen in de showproduct functie.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 12:02 . Reden: oplossing... ]