[apache] mod rewrite en log file

Pagina: 1
Acties:

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:19
Op onze server worden virtual hosts ge rewrited naar sub directories. Dus
dit.subdomein.test.domein.nl wordt verwezen naar

/var/www/htdocs/test.domein.nl/subdomein/dit/

Dit werkt prima, echter in de logfiles komt alles als / te staan dus is er geen onderscheid te maken tussen de verschillende subdomeinen. Is er een mogelijkheid om ook de logfile op eenzelfde manier te rewriten?

Freelance Drupal Developer

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Je kunt in elke configuratie van een virtualhost aangeven waar ie zijn logs moet zetten. Dus tussen <VirtualHost bla> en </VirtualHost>.

Wat dit met mod rewrite te maken heeft, moet je mij nog even uitleggen...

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:19
ik gebruik geen virtualhost omdat er enkele honderden virtual hosts zijn, deze hebben allemaal een eigen directory en worden door middel van mod_rewrite naar de juiste locatie geleid. Anders zou ik veel te veel virtual_hosts aan moeten maken.
Aangezien deze directory structuur al bestond kan ik deze niet makkelijk omzetten naar virtual host.

Nu wil ik dus per rewrite ook een aparte log. Echter log file zijn niet te mod_rewriten en ik zoek dus hiervoor een oplossing

Freelance Drupal Developer

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 14:52

[NUT]

Heppiedepeppie

[inkopper]
Virtualhost Directive
[/inkopper]

Naar mijn weten is er geen manier om op de manier waarop jullie mod_rewrite gebruiken appart te loggen, echter heeft het VHD dit wel.