ik heb al gezocht voor mogelijke oorzaken en vele verschillende oorzaken gevonden..
ik heb al op een ander forum gepost maar daar konden we geen concrete oorzaak vinden.
probleem:
als ik een tijdje game (zeg een half uurtje oid) slaat mijn pc ineens op een blauw scherm.. het scherm is dan helemaal egaal blauw zonder foutcode.. (dit gebeurd bij vrijwel alle games die ik draai). het vreemde is dat ik er geen last van heb wanneer ik mijn videokaart overklok.
uitsluitingen:
ik heb zelf al een aantal dingen geprobeerd:
-nieuwe videokaart drivers
-windows opnieuw geïnstalleerd
-alle windows updates gedaan
-koelpasta op videokaart en processor vervangen
-gecontroleerd op virussen spyware adware e.d
-bios geflashed
deze dingen kan ik zeker uitsluiten:
-warmte: na een volledige stress test blijft de processor op 46 graden staan (overgeklokt). ook de videokaart of de voeding voelen niet warm aan.
-voeding: ik ben niet helemaal zeker van de voeding..misschien te weinig watt? verder zijn de voltages wel goed
-harde schijf: de harde schijf is net nieuw en vertoont verder geen enkele vorm van instabiliteit
specs:
350 W voeding
amd sempron 2400+ @ 2000 mhz (fsb 200 x 10)
512 mb geheugen ddr400 (2x 256)
asus a7v8x-x
radeon 9550 (core @ 400,24 mem @ 219,8
80 gb maxtor
heeft iemand dit al eens gehad of weet iemand waar dit aan kan liggen?
bvd
ik heb al op een ander forum gepost maar daar konden we geen concrete oorzaak vinden.
probleem:
als ik een tijdje game (zeg een half uurtje oid) slaat mijn pc ineens op een blauw scherm.. het scherm is dan helemaal egaal blauw zonder foutcode.. (dit gebeurd bij vrijwel alle games die ik draai). het vreemde is dat ik er geen last van heb wanneer ik mijn videokaart overklok.
uitsluitingen:
ik heb zelf al een aantal dingen geprobeerd:
-nieuwe videokaart drivers
-windows opnieuw geïnstalleerd
-alle windows updates gedaan
-koelpasta op videokaart en processor vervangen
-gecontroleerd op virussen spyware adware e.d
-bios geflashed
deze dingen kan ik zeker uitsluiten:
-warmte: na een volledige stress test blijft de processor op 46 graden staan (overgeklokt). ook de videokaart of de voeding voelen niet warm aan.
-voeding: ik ben niet helemaal zeker van de voeding..misschien te weinig watt? verder zijn de voltages wel goed
-harde schijf: de harde schijf is net nieuw en vertoont verder geen enkele vorm van instabiliteit
specs:
350 W voeding
amd sempron 2400+ @ 2000 mhz (fsb 200 x 10)
512 mb geheugen ddr400 (2x 256)
asus a7v8x-x
radeon 9550 (core @ 400,24 mem @ 219,8
80 gb maxtor
heeft iemand dit al eens gehad of weet iemand waar dit aan kan liggen?
bvd
"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"