Nieuwe DVD+RW's, hoe moet je deze formateren?

Pagina: 1
Acties:
  • 648 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-12 16:20
Vraagje omtrent het formateren en branden van DVD rewritables:

Op het moment dat je nieuwe DVD+RW-schijf hebt aangeschaft moet je deze eerst formateren.

Vraag: Is er een softwareprogramma waarmee je dit kunt doen? Op het moment dat je met Nero deze schijven wil branden gebeurd het formateren automatisch, maar op het moment dat ik een schijf met Alcohol120% wil branden kan ik nergens een optie vinden waar ik de schijf mee kan formateren. Ook in Nero kan ik geen optie vinden om te formateren. Hij doet dit wel in Nero, maar dan alleen als je er ook daadwerkelijk iets op wil branden. Maar een optie om alleen te formateren kan ik niet vinden. Ik heb dat wel nodig omdat ik bijvoorbeeld 'n film (bijvoorbeeld in ISO-formaat) niet met Nero kan branden maar wel met Alcohol120% (of kan dit wel in Nero, en zo ja, hoe?).

Een ander voorbeeld: Ik heb gisteren een bestand op een DVD+RW gezet maar die mag er weer af. Ik wil dus die schijf formateren (leeghalen) maar op dit moment kan ik dat alleen maar door via Nero een nieuw bestand er op te zetten.

Iemand die me hierbij kan helpen?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12 17:13

Sjaak_Afhaak

Bleh!

hier met Nero 6.6.0.0: recorder --> erase rewritable disc :?

Hier staat tekst

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap het niet zo goed. Geen enkele DVD+RW schijf die ik heb, heb ik moeten formatteren om ze voor de eerste keer te gebruiken.

En zowel in Alcohol als in Nero zitten de opties om eens schijf te formatteren niet echt weggestopt ofzo

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

volgens mij doet het programma dat zelf
je kan vaak de cdrw of dvd rw via een optie schijf wissen

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-12 16:20
Allereerst alvast hartelijk dank voor de snelle reacties. Ik merk dus wel dat er wat verschil is. Ik heb gisteren dus een aantal nieuwe DVD+RW (Philips) gekocht waar ik wat films op wou branden. Ik heb films in het formaat VOB en ook in het formaat ISO. De VOB's heb ik gebrand met Nero, geen probleem. Nero gaf direct aan dat het een ongeformateerde schijf was, en dat hij deze eerst zelf ging formateren waarna hij direct doorging met het branden van de VOB-files.

Daarna wou ik een film in het ISO-formaat branden met Alcohol120% (met een andere nieuwe schijf), maar daar gaf het programma aan dat de schijf niet geformateerd was en dat hij dus niet kon gaan branden. Ik heb zowel in Alcohol120% alsook Nero gezocht naar een optie om een nieuwe (of oude) schijf te formateren, maar kon dit nergens vinden.

Via de Windows Verkenner had ik via de rechtermuisknop wel de optie om te herschrijfbare schijf leeg te maken, maar wanneer ik dit probeerde gaf hij aan dat het om een CD ging (ipv een DVD) en wierp hij direct de schijf uit met de melding dat hij de opdracht dus niet kon voltooien.

Als iemand mij kan vertellen waar de opties in Nero en Alcohol zitten om een nieuwe (of gebruikte) schijf te formateren kan ik straks gaan kijken of dit lukt. Want ik heb nu bijvoorbeeld 1 schijf waarop ik een film heb gebrand maar als ik nu in Alcohol120% daar een andere film overheen wil zetten geeft hij aan dat de schijf niet leeg is en dat hij de film daar dus niet op kan zetten.