Toon posts:

[XP] OEM software wil na verse installatie niet activeren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
laatst ging ik bij mensen die hadden ongeveer 2 jaar hun pc hadden.
sinds 1 jaar en zoveel maand hun pc niet meer beveiligd tegen virussen en andere zooi.
Daarom ging ik maar eens aan de scan 1000 den virussen werden gevonden en nog meer infected files.
Daarom dacht ik laat ik gewoon maar xp herinstaleren,
De instalatie ging perfect.
Ik heb mijn xp home cd gebruikt ook een OEM licentie. Maar het is wel een clone .
Ik heb gewoon hun code kunnen gebruiken tijdens het instaleren.
Maar dan kwam het activeren ik dacht nujah dat is 5 seconden werk. Dan gaf ie ongeldige product code weer. Met in de vakjes voor de licentie code niets.
Dan vulde ik maar dezelfde code in als bij instalatie die vanop hun sticker dus.
Er zijn absoluut geen typfouten in de code.

Ik ben dan maar begonnen met updaten na iedere update reeks is proberen te activeren steeds niets.
volgens mij moet ik dan ook microsoft even bellen om de productcode uit hun database halen.
MAAR omdat het een oem licentie is moet je je leverancier contacteren HP dus. Maar dar is een helpdesk die betalend is en ik denk dat Hp niet kan helpen met de activatie code uit de database van microsoft te halen.
Zijn er al mensen die dit eerder voorhadden?
Of ben ik volledig verkeerd en moet ik de helpdesk niet bellen?

Waarom heb ik de bij de computer horende instalatie cd niet gebruikt die was er gewoon weg niet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 11:25 ]

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je hebt in principe gelijk wat betreft support op een OEM licentie, maar ook met een OEM licentie kan je gelukkig bij MS terecht voor problemen met de product activatie. :)
Productactivatie
U wilt informatie over Microsoft Product Activation. Wilt u Windows XP of een Office XP-product telefonisch activeren of ondervindt u problemen bij de activatie van uw product? Bel dan gratis 0800-0233487.

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-03 15:30
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:38:
Er zijn absoluut geen typfouten in de code.
Dat zou goed kunnen, maar er zitten er zooo veel in je bericht hierboven. Het zou helpen als je je tekst ging bewerken naar een meer leesbaar iets. Ik moest echt mijn best doen om deze woord spaghetti te ontcijferen.

Xp:
Sleutels zijn niet zo maar uitwisselbaar tussen verschillende versies, volgens mij.

Dus, als je XP wilt installeren met een sleutel die bij die pc hoort, dan moet je ook de juiste XP versie gebruiken. Neem dan de installatie schijf van die betreffende pc.

Homo sapiens non urinat in ventum

Verwijderd

Topicstarter
@jan smit Ja zou ik wel gedaan hebben maar Hp levert geen cd's mee. Ik heb trouwens al paar keer merk pc's met hun code maar met mijn cd geinstaleerd omdat ze hem kwijt waren of niet vonden op dat moment of dat de cd niet bijgeleverd was.
En tjah mijn typfouten ik ken het probleem ik doe men best maar stellen is totaal niet men beste vak.

@joni: Ik ga vanavond dan maar is microsoft bellen. Ik moet er toch heen om 256 mb extra te instaleren ze hadden ut 2004 gekocht om te spelen met 256 mb ram geheugen 8)7

Verwijderd

Bij die HP PCs zit toch gewoon een Restore CD en een OS CD? Je knalt de restore CD erin, die prept de bak, dan mik je de OS cd erin als ie dat vraagt, en voila, een geinstalleerde PC met de goeie key.

Verwijderd

Topicstarter
tjah dan heb jij een andere hp deze mensen hadden alleen een works 7 cd in het frans en nederlands
en een word 2000 cd in het frans en nederlands dat was alles

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja.
Je kunt een OEM installatiebron van bijvoorbeeld HP nou eenmaal niet met een IBM OEM key installeren, of met een Dell key...
Altijd de bijbehorende i386 bestanden en installatiekey gebruiken bij OEM installaties.

*blij dat * alt-92 altijd eerst een backup maakt van de HDD en die schijf afstruint op drivers + i386 dirs, nieuwe image is immers zo gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 30-08-2005 21:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gebeld deze hebben mij een activatie code gegeven. Dus probleem opgelost.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
BackSlash32 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:27:
Tja.
Je kunt een OEM installatiebron van bijvoorbeeld HP nou eenmaal niet met een IBM OEM key installeren, of met een Dell key...
Altijd de bijbehorende i386 bestanden en installatiekey gebruiken bij OEM installaties.

*blij dat * mad-dog altijd eerst een backup maakt van de HDD en die schijf afstruint op drivers + i386 dirs, nieuwe image is immers zo gemaakt.
Dat kan dus absoluut WEL. Er bestaan geen OEM versies van Dell etc..
Het mag dan zijn dat er Dell op het stickertje staat, echter maakt dat niks uit, aangezien Microsoft maar 1 soort OEM licentie heeft, het is dus geen enkel probleem om een standaard OEM CD te installeren op een HP PC waar geen recovery CD's zijn bijgeleverd(doen we op het werk vaak genoeg)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

standaard OEM CD
Je bedoelt een Standaard windows CD, OEM versie met boekie enzo zoals je die bij Techdata bestelt?
En dan de keycode gebruiken van de HP stikker op de zijkant?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
BackSlash32 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:54:
[...]

Je bedoelt een Standaard windows CD, OEM versie met boekie enzo zoals je die bij Techdata bestelt?
En dan de keycode gebruiken van de HP stikker op de zijkant?
Ja versies van Tech, McDOS whatever

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:)
Grappig, hier krijg ik toch echt een invalid key melding als ik een HP iso met een IBM Key combineer :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BackSlash32 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:17:
Grappig, hier krijg ik toch echt een invalid key melding als ik een HP iso met een IBM Key combineer :)
Heb ik ook hoor, heb nog nooit gehad dat het werkte, daarom heb ik hier een pc staan met een illegale key, aangezien de restore cd's van compaq stuk zijn en ik ze ook niet meer kan krijgen...

En nee, heb betaald voor die key, dus ga niet nog eens betalen...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
BackSlash32 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:17:
Datsoort meldingen krijg ik ook altijd :)

Verder is hier al heel veel over te vinden op het forum, er zijn al een aantal topics geweest waarin dit exact besproken werd.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1