Lieve Mona topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Het valt me de laatste tijd op dat er in SG (en in mindere mate HK) veel de zgn "Lieve Mona" topics.

Topics zoals:

Angstig op straat (echt)
Probleem met vriendin

De topics zijn uiteraard goed bedoeld, maar vaak wordt het zelfde gezegt; neem contact op met een professional (arts, psych etc). Ik begrijp best dat een forum als dit een bijzonder lage drempel heef en zodoende makkelijk een topic is geplaatst.

Mijn punt is: kunnen mods niet sneller ingrijpen, of laten we het zoals het is?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik ben het hier mee eens. Het is mij ook opgevallen dat er de laatste tijd een redelijke wildgroei is van dit soort topics. Natuurlijk moeten mensen over zware problemen kunnen praten, maar om voor ieder relatie probleem een topic te openen, dat vind ik ook wat te ver gaan. Alle topics botweg sluiten kan natuurlijk niet, maar als het gaat om relatieproblemen, dan moet er in mijn ogen maar ergens anders hulp worden gezocht, daar is dit forum niet voor, dacht ik.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Mijn punt is: kunnen mods niet sneller ingrijpen, of laten we het zoals het is?
Lees ook even het recente [rml][ HK]Ik ben verliefd en weet niet wat ik moet doen topics...[/rml] Daar wordt exact hetzelfde in besproken ;)

Zie vooral de reacties van SmartDoDo en mOrPhie daar :)

[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 30-08-2005 10:36 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoewel ik de topics hier ook niet op GoT vind thuishoren lees ik ze eigenlijk nooit omdat ze mij niet interesseren. Dan is er ook helemaal geen probleem :) Ik kan me overigens niet voorstellen dat iemand de behoefte heeft dit soort dingen met vreemden op een forum te bespreken waarvan een groot deel je wellicht niet eens serieus neemt. Het juiste antwoord is in veel gevallen inderdaad "zoek profi hulp". Blijkbaar lucht het de topicstarters op om hun probleem eens van zich af te schrijven.

Overigens vind ik topic Angstig op straat (echt) wel een "slecht voorbeeld". Topicstart veels te kort door de bocht, reacties als "Dat is zielig, een nerd die z'n onderdelen niet kan kopen. Bestel online dan...".

Juist aan die reacties is te zien dat veel mensen dit soort topics (en daarmee de problemen) niet serieus nemen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:54

momania

iPhone 30! Bam!

Het forum is idd niet echt bedoeld voor dit soort topics, maar tocht kan het voor sommige mensen die de behoefte hebben wel echt een uitkomst zijn en misschien wat opleveren.
Zolang het niet de overhand krijgt heb ik er niet zo'n problemen mee. Daarbij denk ik altijd maar: "je _hoeft_ het niet te lezen, je kan de topics ook gewoon negeren" ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:45:
Overigens vind ik topic Angstig op straat (echt) wel een "slecht voorbeeld". Topicstart veels te kort door de bocht, reacties als "Dat is zielig, een nerd die z'n onderdelen niet kan kopen. Bestel online dan...".
Die jongen is twaalf (!) jaar. Het is dat ik dat ik toen ik 12 was geen internet had (1992 anyone?) maar dan was ik alsnog naar mn ouders gegaan, mochten die je niet begrijpen zou ik alsnog op een andere manier aan hulp proberen te komen.

Voor de rest, dat topic waar Remy mee aankomt had ik nog niet gevonden, maar de strekking is duidelijk

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

momania schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:48:
Het forum is idd niet echt bedoeld voor dit soort topics, maar tocht kan het voor sommige mensen die de behoefte hebben wel echt een uitkomst zijn en misschien wat opleveren.
Zolang het niet de overhand krijgt heb ik er niet zo'n problemen mee. Daarbij denk ik altijd maar: "je _hoeft_ het niet te lezen, je kan de topics ook gewoon negeren" ;)
In hoe verre zullen zulke topics echt een oplossing anders dan "zoek hulp" opleveren? Ik vind trouwens dat wat dit soot topics betreft men ook gewoon aan de policy moet voldoen. Het lijkt soms een beetje alsof dit niet helemaal zo is. Ik doel hierop slechte topicstart, geen zelfonderzoek etc. Het topic Angstig op straat (echt) (slechts als voorbeeld) vind ik hier een voorbeeld van.

Wat me wel opvalt is dat er wel altijd veel mensen in dit soort topics posten (vaak alleen niet met echt nuttige info helaas). Blijkbaar zijn er dan toch genoeg mensen met interesse in dit soort problemen.
Die jongen is twaalf (!) jaar.
Leeftijd vind ik geen excuus om niet aan de policy te voldoen eigenlijk. Ik zou een jong iemand er alleen wat vriendelijker op wijzen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 30-08-2005 11:05 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1