*DRINGEND* : !Harde! knal. » Moederbord kapot¿

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een !PROBLEEM!
Ik heb net een nieuwe CD-Rom speler en een system fan in me PC heb gezet.
Booten ging perfect, alles werd herkend etc.
MAAR!... na ongeveer 15 minuutjes hoorde ik ineens een hele !Harde! knal en lag de stroom eruit.

Nauw.. Ik een neiuwe voeding erin gedonderd [De oude rook nogal errug afgefikt].

En nu doet 'ie helemaal NIKS meer.
Het mobo krijgt nog wel stroom want het lampje boven de AGP bus brand WEL.
Maar de HD etc. gaan NIET aan.
het D-LED systeem geeft ook NIKS. [die lampjes gaan niet eens aan!].

WAAR kan het aan gelegen hebben¿ [KAN een cd-rom speler of een fan je voeding opblazen¿ Of kan het een fout ik de voeding zelf zijn geweest¿]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

volgens mij heeft je voeding je plankje vermoord joh... spanningsverschillen kunnen dat zekers veroorzaken.. is gevoelig materiaal weet je!! ;)

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:03
Misschien korsluiting in je CD-ROM. Maar dan zou de rook uit je luidsprekeruitgang moeten komen.
Grote kans dat het gewoon toeval is. Als je nog ergens een 386 heb staan die kapot kan zet daar die CD-ROM dan is in. Dan weet je zeker dat je de schade kan verhalen op je leverancier.
Grote kans dat het meeste spul wel kapot is, helaas.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Net een andere VOEDING erin gedauwd.

[LIVE VERSLAG]

Hij BOOT ondertussen gewoon.
BIOS OK
CPU OK
RAM OK
HD OK
nieuwe Cd-rom OK
CD brander OK
Booting ...
SCANDISK!
Booting win98!
...
Win98 login complete!
Alles ziet er OK uit.
----------------------
Rebooting... OK!
----------------------
[/LIVE VERSLAG]

NOW PRAY! :)
I'll keep you informed!

MAAR de vraag BLIJFT: Hoe is het in GODSNAAM mogelijk dat een VOEDING ZICHZELF opblaast¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

beter dat je voeding zich zelf opblaast dan dat je de rest nieuw kan kopen

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Je hebt van die types die upgraden hun 286 tig keer en zitten na een eeuw nog met een ouwe kast uit het jaar nul, maar dat even terzijde.

Hoe oud is die voeding..?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Misschien zat er heel veel stof in je voeding.. en is hij oververhit..

of misschien is er kortsluiting onstaan in je voeding.. kan ook komen door veel stof.. want dat wordt statisch.. en er kunnen nog best wel eens vonken afslaan !! heb het meegemaakt !!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn

Powered by Jomanda

Poor design

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

Verwijderd

tbusquet: jij hebt het over stof in de voeding.
hier heb ik ook redelijk veel stof in mijn voeding en op de fan van mijn voeding....maar ik weet niet hoe ik dat schoon moet krijgen. Heb al met een stofzuiger geprobeert :) , maar het lijkt wel of die stof is vastgeplakt... weet iemand hoe je dat dan weg kan krijgen... want ik heb liever niet dat ik ook (als het bij -=!ME!=- door stof kwam)door zo iets mijn voeding op blaas...

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Voeding zat in me NoRRoD bigtower.
Gekocht op 18-03-00 niet zo oud dus..

\o/

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

als je meer weet, kan je het dan even melden hier? Ik bedoel over die voeding. Ik ben namelijk van plan m'n miditower aan de kant te zetten en een bigtower te halen. NoRRoD is mijn pc-boer, dus die kast was een mogelijkheid. Nu heb ik toch meer zin in een a-open kast (had ik toch al meer zin in, maar die zijn wel duurder...)

dus wil je even laten weten wat norrod er aan doet? thanx alvast

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

heb ik ook 's gehad,

ik had een hardeschijf, die kapot was (die tikte constant keihard), die had ik er niet inzitten, toen zij ik tegen tom, hej tom, ik heb een kewel hd, moet je 's horen, ik sluit hem aan, en * K A B O O M *, voeding ontploft!!!, nieuwe voeding erin gezet, en m'n servertje werkte (gelukkig) nog :))) FOK ZOOI :(

Verwijderd

ff over die vraag van soeperman
hoe haal je in hemelsnaam stof uit je voeding?

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Als je het schoon wilt maken moet je gewoon de hele teringzooi openschroeven en met een nat doekje de fan schoonmaken.
Stofzuigen helpt niks.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
RdB » Ik kon 'm gewoon omnruilen bij de NoRRoD. :)
Ze doen daar NOOIT moeilijk :)

QuarK »
Als je het schoon wilt maken moet je gewoon de hele teringzooi openschroeven en met een nat doekje de fan schoonmaken.
Stofzuigen helpt niks.
DOE DIT ALLEEN ALS JE GEEN GARANTIE MEER HEBT!
Aan het stickertje op de hoek/zijkant kunnen ze zien dattie al open is geweest en ben je je garantie kwijt!

\o/

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Om je voeding schoon te blazen, of alleen de ventilator.
Stof is funest voor een voeding, het wordt statisch en belemmerd de luchtdoorstroming.
Dus ook de algemene airflow van je ge-OCe systeempje.

Als je de ventilator wil schoon wilt hebben, haal hem er uit, en blaas hem schoon met een compressor, hoe de fan wel beet, anders mol je de koolstofborsteltjes.

Om de rest van de voeding schoon te maken, kun je op de zelfde manier doen, maar kijk wel uit.
Met lcuhtdruk blaas je dus de stof overal onder en tussen.
Stel hem dus zo af, dat er net genoeg druk uitkomt.
En een stofzuiger helpt voor geen mik.

En wat NoRRod betreft, tis ook mijn PC-Boer, en ik haal altijd al mijn onderdelen daar weg, ook voor anderen. Voor de kleine dingen ga ik naar de Plaatselijke PC-Boer, en dan nog heel soms.
Met de garantie zit het zupper snor, en hebben bijna altijd alles op voorraad.
En daarbij komt ook dat ze zo'n beetje met alles goedkoper zijn dan de concurenten.

Ps, wanneer ik windows opstart eb sosm ook bij aflsuiten/herbooten, dan lijkt het wel of mijn HD overslaat, is dit een teken dat hij het gaat begeven, ben zelf bang van wel. Tis een Maxtor 10.3 Gig@7200 RPM

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm wat heb ik dit gemist de afgelopen paar dagen.

Mzzl Diamon

Ps, daarom zitten er zekeringen in voedings, had die er niet ingezeten, dan had je ook gedag kunnen zeggen tegen de rest.

And The Only One

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Ps, wanneer ik windows opstart heb ik dat soms ook, bij aflsuiten/herbooten, dan lijkt het wel of mijn HD overslaat, is dit een teken dat hij het gaat begeven, ben zelf bang van wel. Tis een Maxtor 10.3 Gig@7200 RPM

Niemand ????????????

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

als je je puter bij een goede (lees: voor tweakers goede) pcboer hebt gehaald, dan kan je gewoon alles openmaken zonder dat er ook maar enige garantie vervalt. En ook al zit er een stickertje op, dat is _niet_ rechtsgeldig! In amerika is hier laatst een rechtszaak over geweest. Je kan het ook zelf beredeneren: stel, je puter is te langzaam geworden, en je wil een proc. upgrade. Nu zie jij die proc bij een andere winkel een stuk goedkoper liggen. Als je dan naar die winkel gaat, en door hun TD je kast laat openmaken en upgraden/repareren, dan zou je garantie dus vervallen. Terwijl je puter behandeld is door gekwalificeerd personeel. Klopt dus niet!!
Pagina: 1