Wifi slechte ontvangst?

Pagina: 1
Acties:

• Brubacker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb op mijn FTP een wat legale mp3's staan, en ik wil die streamen over mijn wireless netwerk, gee probleem dacht ik.
Tot ik het echt uitprobeerde ...
Ik gebruik een Belkin 54g acces point, en ook al zit ik naast het acces point heb ik altijd hapering in mijn muziek.
Beide laptops hebben dit verschijnsel en vanop mijn HTPC is het helemaal geen doen om muziek / films te streamen. ( dze staat in mijn living 15 meter verderop, en zelfs daar hebbek totaal geen ontvangst meer met geen een van beide laptops )
Waaraan kan dit liggen ?
In de buurt heeft er nog iemand een wireless netwerk, maar die zitten op kanaal 7 en wij op kanaal 10.
Zou dit kunnen storen ?
Of heb ik gewoon een slecht accespoint ?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08

Reptile209

- gers -

Probeer eens te schuiven met je AP: zet hem eens een meter naar links/rechts/boven/beneden. Veel gewapend beton in je muren? Als beide laptops het slecht/niet doen, denk ik dat je AP niet strategisch (genoeg) staat. Of probeer eens een ander kanaal (laat AP en laptop er zelf eens eentje kiezen die het minst stoort bijvoorbeeld).

Zo scherp als een voetbal!

• Brubacker
AP verschuiven helpt niet echt , hij staat nu 50 cm van mijn laptop af en nog haperd mijn mp3 stream...
En ier is normaal geen bewapend beton ( of toch niet veel ) aanwezig in ons huis.
Ik zal nog eens spelen met de kanalen, maar als zelfs dat niet werkt, wat zou ik dan moeten doen ?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 16:48

Barrycade

Through the...

Laatste drivers geïnstalleerd van de WiFi kaartjes in de laptops? Heb het een keer gehad met een 3Com setje. Iedere keer liet hij ook de connectie los. Na installeren van de laatste drivers was het probleem verholpen.

Heb je wel signaal in je woonkamer (living)? Dus wordt je netwerk uberhaupt niet gevonden of kan hij geen verbinding maken?

• Brubacker
laatste drivers overal aanwezig.
Ik heb een signaal, maar de ene keer is het excellent en nadien heb ik geen ontvangst meer, maar als ik dan even wacht weer wel ....
ik ga alvast eens uitkijken voor een nieuwe AP, maar dan van een echt merk, en niet van Belkin ....
enige aanraders ?