[UD-Grid] Overzicht problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Om even het overzicht te behouden in de problemen die er waren heb ik bij deze een nieuw topic geopend, kwestie van je geen 20 pagina's vol met reacties en *-tig DPCH's te moeten doorlopen.

Begin juni kregen we te maken met een serverpanne. Dit kwam door een hardwarematig probleem en werd op goede UD-iaanse wijze zo snel mogelijk opgelost.
Natuurlijk gaf dit problemen bij de server die de registraties behandelde en had bijna elke client dus een herregistratie voor de boeg.
Dit bleek echter niet alles te zijn: ook de statsserver werd niet meer gevoed en we bleven dus ook daar op onze honger zitten.
Na een tweetal weken was het hardware en het database probleem opgelost. Maar omdat elke client twee weken geen WU gekregen had, en de client als eigenschap heeft dat hij automatisch connect naar de servers, werd de distributieservers (op zijn zachtst gezegd) ge-DDOS-sed :o Kunnen wij eraan doen dat onze pc's nu éénmaal met een rotvaart door die WU's gaan :?.

Eind juni werd er nieuwe data ingeladen voor het Human Proteome Folding project, en iedereen wachtte vol spanning op nieuwe data voor het kankerproject.

Het was echter niet gedaan.

Medio juli crashte de database. En dit keer bleek het serieus(/nog serieuzer) te zijn.
Omdat blijkbaar alles opgeslagen is in logs ter grootte van de gemiddelde Van Dale duurde het lang, zeer lang voordat het echte probleem gevonden was.
Uiteraard ging dit alles gepaard met herregistraties en geen stats. Wat dus, niet totaal onterecht, leidde tot gemor om meer precieze informatie over de juiste problemen en meer geklaag en gesteun over het hele grid.org-opzet.
Het probleem was uiteindelijk gefixt, onze clients konden weer nieuwe data ophalen.
Maar de statistieken bleken nog steeds niet gefixt.
Opnieuw werden diverse pistes bewandeld om de database opnieuw online te krijgen.
Persoonlijk weet ik niet veel van databases, maar heb jij al een geprobeert een groot .txt bestand in je database te laden? Hier duurt het even, laat staan dat je er een Van Dale of 10 moet inladen.
Om maar te zeggen dat het lang duurde, heel lang :P

We spreken een maand later, de statistieken tonen ons een woestijn. Lege grafieken, statsscripts met een 0 en leden die hun interesse verliezen in het uiteindelijke werk dat verricht moet worden.
Meer dan dertig dagen later blijkt het precieze probleem gevonden: de tabel was te groot.
Dit in acht genomen werden de nodige beslissingen gemaakt en is men direct begonnen aan het definitief repareren van de database.
Op 24 augustus kregen we de zaligmakende melding dat het inladen gelukt was; het statsrunjobloop-gedoe kon beginnen.
Grid.org draait nu statsrun na statsrun en heeft op 2 dagen ongeveer anderhalve maand werk verzet. Op dit moment staan ze nog net 4 dagen achter. Ik gok dat vanavond de stats opnieuw normaal zijn.

Tevens heb ik nog mooi nieuws om af te sluiten: er is nieuw werk mbt het kankerproject! _/-\o_

Mag ik om af te sluiten de mensen bedanken die door dik en dun grid.org zijn blijven steunen? Mag ik de mensen die UD verlaten hebben om andere DPC teams te helpen in hun strijd bedanken voor hun loyaliteit tegenover DPC?
En om helemaal af te sluiten: :w aan de heren en :> aan de dames bij UD!

ok ok, het is een hele lap, maar ik heb de belangrijkste dingen in het vet gezet :+

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

En een dikke plui voor onze Blauwe Man die met niet aflatend enthousiasme ons door deze moeilijke tijd heeft heen gesleept. Zonder de Blauwe Man was misschien iedereen al weggelopen.

En waar zouden we zijn zonder Allied die afgelopen weekend vrouw, kind en hond uit logeren heeft gestuurd omdat meneer zo nodig druk moest wezen met de stats?

Nee, de Dutch Power Cows hebben zich kranig door deze moeilijke tijd heen geslagen.
We kunnen de rug weer rechten. De koeien kunnen weer voluit aan de slag!

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.onweer-online.nl/got/respect.gifAfbeeldingslocatie: http://www.onweer-online.nl/got/bravo.gifAfbeeldingslocatie: http://www.onweer-online.nl/got/respect.gif

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Blue_man schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:19:ok ok, het is een hele lap, maar ik heb de belangrijkste dingen in het vet gezet :+
Dus samengevat:

- Ik gok dat vanavond de stats opnieuw normaal zijn.
- er is nieuw werk mbt het kankerproject

:+

_/-\o_ Voor de UD'ers die toch doorgegaan zijn tijdens de statsloze periode _/-\o_ voor de PV'er :)

Is er al bekend wanneer die 7 weken regel van de baan gaat? Is dat als ze weer bij zijn met de stats of duurt dat toch wat langer? :)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:30

Nakebod

Nope.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd, hoeveel leden DPC hierdoor heeft verloren/overgestapt naar andere projecten.
Zelf ben ik iig zo een overstapper, maar dat komt niet alleen door de problemen van UD, gezien ik al een tijdje eraan zat te denken om naar FaD te verhuizen, wat in dit geval vrij gelijk liep met de problemen van UD.
* Nakebod hoopt dat de DPC nog genoeg leden heeft om daily #1 vast te houden, en "snel" doorstromen naar #1 overall!

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Volgens mij heeft DPC nog nooit een daily #1 gehaald bij UD en zeker niet structureel.

Anywayz. Bedankt voor de update Blue_man. Ik was één van de mensen die idd geen zin had om al die pagina's door te worstelen. Hopelijk kunnen we zeer binnenkort onz reis naar overall #3 voortzetten :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Nakebod schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:59:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, hoeveel leden DPC hierdoor heeft verloren/overgestapt naar andere projecten.
Zelf ben ik iig zo een overstapper, maar dat komt niet alleen door de problemen van UD, gezien ik al een tijdje eraan zat te denken om naar FaD te verhuizen, wat in dit geval vrij gelijk liep met de problemen van UD.
* Nakebod hoopt dat de DPC nog genoeg leden heeft om daily #1 vast te houden, en "snel" doorstromen naar #1 overall!
8)7 nou weet ik niet welke tijd jij gewend bent, maar daily #1 hebben we bij UD volgens mij echt nog nooit gehad hoor. (of misschien in de eerste weken ofzo)

Verder _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor Stijn.
Gaan we dan nu weer allemaal met frisse moet aan de bak voor UD O-)

/me voelt een welkom terug stats flsuh aankomen. :X

• Nakebod
  • Laatst online: 11:30

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:10:
[...]
8)7 nou weet ik niet welke tijd jij gewend bent, maar daily #1 hebben we bij UD volgens mij echt nog nooit gehad hoor. (of misschien in de eerste weken ofzo)
[rml][ UD-Grid] hitparade van 21 augustus[/rml] die stats :P
3 plaatsen gezakt, naar #4, dus DPC kan het wel :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Ook van deze kant uit een dikke pluim voor de UD PV'ert: Blue_man!!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Maar ook hulde voor alle andere die gewoon de hitparade bleven volspammen ( ;) ) en geloof bleven houden in het project! 8)

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Verwijderd

Nakebod schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:41:
[...]

Nope dat komt door de uitval van de stats.
Alle teams kwamen vanuit het niets omhoog en de stats denkt dan dat iedereen op #1 stond.
Gezien er maar 1 kan staan zakt de rest dus ;)

• InSPiRE
  • Laatst online: 07-02 20:08
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:10:
[...]
/me voelt een welkom terug stats flsuh aankomen. :X
Ja leuk, gaan strax die servers weer over hun nek bij UD. :p ;)

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ blue_man voor je inzet
DPC just keeps on goin' here! :Y)

Verwijderd

@Blue_man: well done :> ;)

@Allied: Voor een lange periode 'bakte' je er niks van :P, maar daarna sjeesde je door de stats(bak) in zo'n tempo dat het 'lezend' onderhand niet bij te houden was Afbeeldingslocatie: http://forum.grid.org/phpBB/images/smiles/xyxthumbs.gif.

@2bme: 't ziet er weer vertrouwd uit. Ben blij dat je terug bent (ook degene die al terugkwamen!).

Wat zeker het vermelden waard is zijn de leden die gestart of herstart zijn tijdens de periode waarin UD-grid met de problemen kampte. Petje af en (wederom) welkom!

Helaas zijn er members/teams overgestapt. Heel begrijpelijk en de waardering is er niet minder om. Hopelijk gaat het t.z.t. toch weer kriebelen..... zonder jou/jullie zijn we gewoonweg niet compleet!
Nakebod schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:41:
[...]

Alleen voor dit soort opmerkingen ;) zou je al terug moeten komen >:) .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 20:29 ]

Verwijderd

Bij UD zijn ze vandaag erg snel.
Wou ik net de stats van 28-8 gaan halen is hij al weer een update aan het doen.
Scieten we dus in 1 keer een week stats door op 1 dag >:)

Als het mee zit dus vanavond nog de DPCH van gisteren en dan vanaf morgen weer normaal stats.

Gezien de stats nog wel wat problemen hebben gegevens te halen bij UD heb ik net aangepasr dat ze van 9:00 tot 16:00 uur lopen.
Tussen die tijd zal het vast een keer goes gaan ;)

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Mensen, ik ben gejoined met UD precies op het moment fdat de problemen begonnen (hoop niet dat ik de oorzaak was :| :'( ).
Maar het blijkt maar weer wat een geweldige familie DPC is.
Blue_man voor opper-PV'er (mocht ie dat nog niet zijn ;) )
Allied, er sta(a)t (s) je nog wat te wachten weer de komende tijd :P B)

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Komop jongens dit is geen felicitatietopic O+
Inspire: help je ons mee de server er terug uit te krijgen? Voorlopig zijn we nog met iets te weinig daarvoor ;)

Wolfje666: sorry, maar voor die eer pas ik even, Stephan doet dat voorlopig goed :)

Als het nieuwe kankerwerk goed werkt, probeer ik een fp in elkaar te stampen (als ik nog de tijd vind).

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Kuuke schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:41:
En een dikke plui voor onze Blauwe Man die met niet aflatend enthousiasme ons door deze moeilijke tijd heeft heen gesleept. Zonder de Blauwe Man was misschien iedereen al weggelopen.
_/-\o_ helemaal mee eens _/-\o_

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• InSPiRE
  • Laatst online: 07-02 20:08
Blue_man schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:49:
Inspire: help je ons mee de server er terug uit te krijgen? Voorlopig zijn we nog met iets te weinig daarvoor ;)
Ik wil best eea proberen, maar volgens mij heeft het meer zin om een UD race te organiseren, hoe meer zielen, hoe meer vreugd punten. ;)

/edit: DE STATS ZIJN UP-TO-DATE!!!! :D _/-\o_

Statistics
Date* 	Total CPU Time
(y:d:h:m:s) 	Points
Generated 	Results
Returned
08/29/2005 	1:214:18:14:20 	318,856 	959
08/28/2005 	1:192:07:36:47 	309,867 	863
08/27/2005 	1:210:02:50:14 	322,646 	925
08/26/2005 	1:219:02:10:02 	328,070 	949
08/25/2005 	1:192:20:14:56 	306,077 	1,005
08/24/2005 	1:226:10:58:41 	324,002 	1,045