Toon posts:

HD / DVD recorder

Pagina: 1
Acties:
  • 4.010 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een HD / DVD recorder, om de huidige video recorder te vervangen. Nu zoek ik er een met de volgende "standaard" mogelijkheden:

- opnemen van TV (mbv online tv-gids)
- opnemen van VHS video recorder, bv via scart (dit om oude video's om te zetten naar DVD)
- van HD op DVD branden
- mogelijk tot het maken van menu's (voor de DVD's)

Volgens mij zijn deze meesten zaken gewoon standaard, maar meestal zie je dit niet zo snel terug!
Heeft iemand van jullie enige idee waar dit soort info te vinden is? (heb ook al gekeken op www.kieskeurig.nl, maar daar wordt je ook niet echt wijzer van :/ )

Alvast bedankt.

p.s voorstellen zijn natuurlijk ook altijd welkom ;)

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:22
Online tv-gids is helemaal niet zo standaard dus als je begint met de modellen te selecteren die dat hebben dan ben je al een stuk verder.

Ik neem aan de je het guideplus signaal bedoelt.

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:18
Wat ik graag als optie voor een hd-recorder zie, maar ook eigenlijk nooit echt tegenkom. Is een twin-tuner (dual-tuner). Of iig een recorder(digi-tuner) welke meer dan 1 van de digitale streams kan opnemen.

Zodat je wat meer programma's tegelijkertijd kunt opnemen maar ook eventueel 1 stream via timeslip kunt kijken en een andere kunt opnemen.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:22
Digitale streams??? Op de analoge tv-kabel waarvoor TS een dvd/hd recorder wil hebben.

Digitale streams kennen we alleen bij schotel/digitenne/digitale kabeltv. Maar dergelijke recoders die meerdere zenders tegelijk kunnen opnemen voor de schotel kennen we al redelijk wat jaren. Zoals Kaon of Topfield ze maakt. Kaon's kunnen max 6 kanalen opnemen waarvan 2 direct gedecodeerd kunnen worden.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Ik gebruik nu bijna 1 jaar de HDRW 720 van Philips.

Deze heeft dus gewoon alle boven genoemde opties.

- nadeel : In de guideplus is de recorder een beetje traag. Maar daar wen je vanzelf aan. Voor de rest gewoon een recorder die stabiel is en mij nog nooit een verkeerd programma heeft laten opnemen.

Mijn vader heeft de panasonic maar deze is -R... wat ik zelf als nadeel vind. (Aangezien ik alleen +R brand op de computer.) Verder ongeveer ook dezelfde specs als de Philips.

Opzich ontlopen de huidige recorders elkaar niet zo heel veel meer. Iedere recorder heeft wel een vorm van programma gids oid.

Voor mij was de 80 GB meer dan voldoende (meeste kijk en wis ik toch direct.)

WWW.RC5.NL

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47
Ik heb voor een kennis de Sony RDR-HX710 HD/DVD recorder uitgezocht.
Alleen dus geen guide plus maar verder perfekt apparaat, zeer stabiel!

Opnemen op DVD-R/DVD+R/DVD-RW/DVD+RW ook dual layer!
Ingebouwde TBC (Time Base Corrector) voor verbetering van slechte (VHS) signalen !
Veel A/V ingangen, ook DV

Bewust ook geen Philips genomen vanwege de vele problemen die er mee zijn.

• Garcia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 15:33
Ook ik ben aan het overwegen een HD / DVD recorder te kopen. Alleen wat ik naast de genoemde opties zou willen hebben, is een ethernet interface. Op die manier kun je de dingen die je hebt
opgenomen, makkelijk kopieeren naar je pc zonder ze eerst op DVD te moeten branden.

Nu heb ik er voorlopig pas 1 gevonden die dat heeft nl. de KiSS DP-558. Er zullen er vast wel meer zijn, maar ik ben pas net begonnen met zoeken.

There will always be someone smarter than me. Don't just assume you're it.

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om via bv. firewire of USB je laptop erop aan te sluiten, zodat je al je Mp3-tjes makkelijk kan overzetten van laptop naar de recorder ?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:43

YellowCube

Wait...what?

The_Doman schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:05:
Ik heb voor een kennis de Sony RDR-HX710 HD/DVD recorder uitgezocht.
Alleen dus geen guide plus maar verder perfekt apparaat, zeer stabiel!

Opnemen op DVD-R/DVD+R/DVD-RW/DVD+RW ook dual layer!
Ingebouwde TBC (Time Base Corrector) voor verbetering van slechte (VHS) signalen !
Veel A/V ingangen, ook DV

Bewust ook geen Philips genomen vanwege de vele problemen die er mee zijn.
^^eensch.
Idd geen Guide+ o.i.d.

Wat verder wel een wereldoptie is is de automatische hoofdstukmarkering. De recorder zet dan aan de hand van wisselingen in beeld en geluid een hoofdstukmarkering in de opname.
Het aardige is dat ie daardoor bij kanalen als RTL, Veronica, NET5 etc automatisch de reclame als hoofstuk markeert. Bij het terugkijken van een opname kun je de reclame dus skippen door op de next-knop te drukken. Het werkt wonderwel.

ik moet mijn enthousiasme even kwijt..

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb een wat oudere panasonic. met 80Gb maar dat ding is zo stabiel enzo, ook op i-net zijn er vrijwel geen klachten over te vinden. ik heb een dmr-E85 en deze ondersteunt geen tv-guide en dvd+r, Maar hij slikt alle dvd's en dvd+RW enzo zonder problemen. Er zijn zijn firmware update's omdat er gewoon niks aan te verbeteren valt. (natuurlijk, zou tv-guide leuk zijn, maar dat kan niet dmv firmware update)
De opvolger heeft wel TV-guide (is dat niet de dmr-E50-nog wat)
Panasonic is in europa een beetje ondergewaardeerd, maar het is één van de beste consumenten producenten. En met beste bedoel ik Degelijkheid en betrouwbaarheid. Duurdere modellen hebben meer opties zoals ethernet.

http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Category.asp?M=643|642|601|4|1

[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 31-08-2005 15:52 ]

www.casarodriguillo.com

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
YellowCube schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:56:
[...]

^^eensch.
Idd geen Guide+ o.i.d.

Wat verder wel een wereldoptie is is de automatische hoofdstukmarkering. De recorder zet dan aan de hand van wisselingen in beeld en geluid een hoofdstukmarkering in de opname.
Het aardige is dat ie daardoor bij kanalen als RTL, Veronica, NET5 etc automatisch de reclame als hoofstuk markeert. Bij het terugkijken van een opname kun je de reclame dus skippen door op de next-knop te drukken. Het werkt wonderwel.

ik moet mijn enthousiasme even kwijt..
Kijk, dat is een feature die ik dan meteen zou gebruiken... :9~
Briljant...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Garcia schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:23:
Ook ik ben aan het overwegen een HD / DVD recorder t
Nu heb ik er voorlopig pas 1 gevonden die dat heeft nl. de KiSS DP-558. Er zullen er vast wel meer zijn, maar ik ben pas net begonnen met zoeken.
Weet waar je aan begint. Ik heb het hele KISS verhaal een tijdje gevolgd (zoek maar even naar de grote topics op GoT hierover) en de software van die dingen is een drama. Misschien inmiddels wat beter geworden, maar wees gewaarschuwd.

Ik denk wel dat KISS in de toekomst veelbelovend kan worden aangezien het is opgekocht door Cisco en nu onder Linksys valt.

[ Voor 11% gewijzigd door Exirion op 31-08-2005 15:57 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Garcia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 15:33
@ Exirion

Bedankt voor de waarschuwing! Weet je misschien toevallig alternatieven?

There will always be someone smarter than me. Don't just assume you're it.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Zoals ik al 3 posts hierboven zei, de duurdere modellen van panasonic hebben een Ethernet aansluiting

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

ff een vraagje over de Sony RDR-HX710 HD/DVD.

Kun je met gebruikmaking van automatische hoofdstukmarkering ook aangeven welke hoofdstukken je op een dvd wil branden ??

Daarmee zou je dus de reclame eruit kunnen laten bij schrijven naar DVD.

Lijkt me wel een top optie !!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:43

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:35:

Kun je met gebruikmaking van automatische hoofdstukmarkering ook aangeven welke hoofdstukken je op een dvd wil branden ??

Lijkt me wel een top optie !!
Da ken.
je kunt na het opnemen een optie Delete Chapter kiezen. Daarmee haal je gewoon de hoofdstukken (lees: reclame) mee verwijderen alvorens ze op DVD te branden.
Zo kun je ook zelf extra hoofdstukken aangeven, opnames splitsen etc.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:35:

Dit is gewoon mogenlijk ja.
Hier kun je ook de hele handleiding downloaden en de mogenlijkheden bekijken.
http://www.sonydigital-link.com/manuals/manuals.asp?l=nl

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb zaterdag deze gekocht voor 500,-

Panasonic DMR-EH50S

Is wat veel geld, maar wilde hem gewoon meteen hebben.

Ik naam hem omdat ik reviews heb gelezen over zijn goede compressie en gebruiksgemak.

Conclusie:

Compressie prima
Gebruiksgemak een dikke 0!

En het mooiste:

Het is me in 3 dagen niet gelukt ook maar 1 minuut op te nemen!!!!!!!!

Als ik druk op direct opnemen doet hij het. Van al mijn programma's die ik heb ingesteld, niks nada noppes. Alles geprobeerd, maar hij doet niets!! Geen seconde.

Deze gaat iig Linea Recta terug
Pagina: 1