Ik heb een Dell PowerEdge SC1425. Omdat hier geen Hardware RAID controller is zit heb ik een 3ware 8006-2LP er bij geplaatst waar de 2 hd's van 80GB op aangesloten zijn. Bij het installeren van het systeem pakte hij in 1 keer de RAID contoller. Deze wordt vanaf release 4.9 gesupport dus daar verwacht ik geen problemen mee.
Maar nu bij het booten wil hij van een losse HD booten ipv mijn RAID set. Nu moet ik handmatig de rootvp mounten. Hij zoekt op usf:/dev/da0s1a en me boot sector staat op usf:/dev/twed0s1c. Als ik dit handmatig invul dan loopt hij door.
even het stukje wat ik krijg bij een boot
Als ik hier dus usf:/dev/twed0s1c invul krijg ik het volgende:
onder de shell die ik nu krijg kan ik niet de loader.conf bewerken (weet niet of dit nodig is om mijn progleem te verhelpen) en onder de fixit shell vanaf een live cd kom ik hem niet tegen.
Ik heb geprobeerd me MBR aan te passen naar twed0 door dit:
# fdisk -B -b /boot/mbr -i twed0
zonder resultaat.
Op Google en in de search kom ik weinig tegen.
Ik maak gebruik van de TransIP 5A FreeBSD image, maar ik verwacht dat hier de fout niet in zit, morgen ga ik de kale 5.4 Release installeren en kijken wat er dan gebeurt. Maar ik hoop dat ik hier een antwoord op krijg:
Wie weet hoe ik deze bak weer werkend krijg
Maar nu bij het booten wil hij van een losse HD booten ipv mijn RAID set. Nu moet ik handmatig de rootvp mounten. Hij zoekt op usf:/dev/da0s1a en me boot sector staat op usf:/dev/twed0s1c. Als ik dit handmatig invul dan loopt hij door.
even het stukje wat ik krijg bij een boot
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| twed0: <Unit 0, TwinStor, Normal> on twe0
twed0: 76282MS (156247952 sectors)
Mounting root from usf:/dev/da0s1a
setrootbybane failed
ffs_mountroot: can't find rootvp
Root mount failed: 6
Manual root filesystem specifications:
<fstype>:<device> Mount <device> using filesystem <fstype>
eg. ufs:da0s1a
? List valid disk boot devices
<empty line> Abort manual unput
mountroot> |
Als ik hier dus usf:/dev/twed0s1c invul krijg ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Can't stat /dev/da0s1e: No such file or directory Can't stat /dev/da0s1e: No such file or directory Can't stat /dev/da0s1f: No such file or directory Can't stat /dev/da0s1f: No such file or directory Can't stat /dev/da0s1d: No such file or directory Can't stat /dev/da0s1d: No such file or directory mount: /dev/da0s1e: No such file or directory mount: /dev/da0s1f: No such file or directory mount: /dev/da0s1d: No such file or directory mount: /usr/opt: No such file or directory Mounting /etc/fstab filsesystem failed, startup aborted Boot interrupted Enter full pathname of shell or RETURN for /bin/sh: |
onder de shell die ik nu krijg kan ik niet de loader.conf bewerken (weet niet of dit nodig is om mijn progleem te verhelpen) en onder de fixit shell vanaf een live cd kom ik hem niet tegen.
Ik heb geprobeerd me MBR aan te passen naar twed0 door dit:
# fdisk -B -b /boot/mbr -i twed0
zonder resultaat.
Op Google en in de search kom ik weinig tegen.
Ik maak gebruik van de TransIP 5A FreeBSD image, maar ik verwacht dat hier de fout niet in zit, morgen ga ik de kale 5.4 Release installeren en kijken wat er dan gebeurt. Maar ik hoop dat ik hier een antwoord op krijg:
Wie weet hoe ik deze bak weer werkend krijg