Ik heb hier een server (P4P8x, 1GB RAM, P4 3GHz HT) met een Intel SRCU32 RAID controller.
Op een apart kanaal hangt een RAID-5 container met 5 harde schijven (MAP3367NC), gedetecteerd als u160 capaciteit. In RAID 5 cage met termination, u320 capable kabel.
Nu is het probleem, dat de doorvoer naar deze schijf (zowel lezen als schrijven) erg traag is (Indicatie: 1 GB = 2uur).
Nu is dus de vraag, waar kan het aan liggen?
Wat al uitgezocht:
- Firmware/BIOS upgrade van MB/controller/schijven (allen up-to-date)
- Windows Eventlog (geen meldingen)
- gezocht op GoT, o.a.
- RAID Super langzaam na overzetten bestanden netwerk
- RAID 5 traag
Het enige wat ik me tot nu toe voor kan stellen is de blocksize, deze staat nu op (de standaardwaarde) 128k.
Wat kan er (nog meer) een reden zijn?
NB betreft een nieuwe installatie zonder extra software behalve OS + RAID software
PS To moderators: kan zijn dat deze in Opslagmedia & I/O Controllers thuis hoort, maar dacht dat windows dwars lag/ligt
Op een apart kanaal hangt een RAID-5 container met 5 harde schijven (MAP3367NC), gedetecteerd als u160 capaciteit. In RAID 5 cage met termination, u320 capable kabel.
Nu is het probleem, dat de doorvoer naar deze schijf (zowel lezen als schrijven) erg traag is (Indicatie: 1 GB = 2uur).
Nu is dus de vraag, waar kan het aan liggen?
Wat al uitgezocht:
- Firmware/BIOS upgrade van MB/controller/schijven (allen up-to-date)
- Windows Eventlog (geen meldingen)
- gezocht op GoT, o.a.
- RAID Super langzaam na overzetten bestanden netwerk
- RAID 5 traag
Het enige wat ik me tot nu toe voor kan stellen is de blocksize, deze staat nu op (de standaardwaarde) 128k.
Wat kan er (nog meer) een reden zijn?
NB betreft een nieuwe installatie zonder extra software behalve OS + RAID software
PS To moderators: kan zijn dat deze in Opslagmedia & I/O Controllers thuis hoort, maar dacht dat windows dwars lag/ligt