[Mac/PC] Myst V: End of Ages

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/myst5/header.jpg
Op 11 januari 2005 kondigde Cyan Worlds en Ubisoft het vijfde en allerlaatste deel van de Myst serie aan:
Myst V: End of Ages. In Myst V: End of Ages worden alle verhaallijnen van de vorige delen aan elkaar geknoopt tot een grote finale.

In tegenstelling tot voorgaande delen wordt Myst V: End of Ages volledige realtime gerenderd. Inmiddels zijn er voor zowel de PC als de Macintosh een demo vrijgegeven. De verwachte release datum is 22 september 2005.

Story | System requirements | Screenshots | Media | Demo | FAQ | Links | Overige zaken

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/myst5/story.jpg
Decide the fate of a civilization in this triumphant final chapter to the Myst saga. Embark on an epic journey into the heart of a shattered empire as the only explorer who can still save it - or destroy it with the wrong choices. Your final choice is clouded by the counsel of those who tried and failed.

After generations of pain, the actors of Myst and the burden that one family has shared comes to a final judgment.

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/myst5/sysreq.jpg
PC System Requirements:
  • Supported OS: Windows® 2000/XP (only)
  • Processor: 800 MHz Pentium® III or AMD Athlon™ or better (Pentium IV recommended)
  • RAM: 128 MB RAM (256 recommended) (256 MB required for XP)
  • Video Card: 32 MB DirectX® 9.0c-compliant video card (see supported list*)
  • Sound Card: DirectX 9.0c compliant
  • DirectX: DirectX 9.0c (included on disc)
  • 4x or faster CD-ROM drive (Limited Edition requires a 4x DVD-ROM drive)
  • Hard Drive Space: 4.5 GB free
  • Peripherals: Mouse, keyboard
Mac® System Requirements (For US Limited Edition ONLY and European Standard and Collectors Editions... The US Standard Edition WILL NOT run on the Mac):
  • Supported OS: OS X® 10.2.8-10.4.1 (UbiSoft's page incorrectly reports the game as compatible only up to 10.3.9. According to Cyan staffers, the game is Tiger-compatible)
  • Processor: 1 GHz G4 (1.6 GHz G4 or higher recommended)
  • RAM: 256 MB (512 MB recommended)
  • Video Card: 32 MB video card supporting 32-bit color (see supported list*)
  • Sound Card: Standard
  • DVD: 4x DVD or faster
  • Hard Drive Space: 4.1 GB free
  • Peripherals: Mac-compatible mouse and keyboard
*Supported Video Cards at Time of Release
ATI® Radeon™ 7500 to 9600 or better
NVIDIA® GeForce™ 2/4/FX families (laptop cards not supported)

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/myst5/screenshots.jpg
Klik voor een grotere versie
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/myst5/tn_noloben.jpgAfbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/myst5/tn_desert.jpg
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/myst5/tn_k_veer.jpgAfbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/myst5/tn_direbo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/myst5/tn_taghira.jpgAfbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/myst5/tn_todelmer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/myst5/media.jpg
Myst V: End of Ages E3 trailer
Making of Myst V trailer (ZIP)

Interview met Rand MillerSamples van de Myst V soundtrack:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/myst5/demo.jpg
Myst V Mac demo (469 MB)Myst V PC demo (270 MB)
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/myst5/faq.jpg
:? Wie ontwikkelt End of Ages
Cyan Worlds ontwikkelt het spel. UbiSoft is de uitgever.

:? Zal End of Ages ook voorschijnen voor de Mac?
Ja, voor het grootste gedeelte. In de USA is de enige Mac compatible versie de Limited Edition (zwarte doos). In Europa en Australië (en waarschijnlijk ook in andere landen) is elke versie van End of Ages compatible met de Mac.

:? Is er een demo zodat ik een beetje kan kijken of het bij mij draait?
Ja, die is er. Hier vind je lijst van locaties waar je de demo kunt downloaden. Of de demo een goede indicatie is of End of Ages een beetje aardig draait is nog de vraag. Bij veel mensen draait de demo slecht, terwijl zij met andere spellen (zoals bijv. Battlefield 2) geen problemen hebben.

:? Zal End of Ages op CD of DVD verschijnen?
Ja :P. End of Ages zal zowel op CD als DVD verschijnen in de VS. De standard edition (witte doos) is een CD release, terwijl de Limited Edition (zwarte doos) een DVD release is. In Europa zijn zowel de standard edition als de Collector's Edition DVD releases.

:? Komt er ook een Collector's Edition?
Volgens de website van Ubisoft, zal er een Limited Edition in the VS beschikbaar zijn. Hierin zit een 22 minuten durende terugblik op de serie, de officiële strategy guide van Prima Publishing, een inlijstbaar stuk game art en de soundtrack op een aparte CD.

De Europese Collector's Edition heeft een andere samenstelling en zit in een boekvormige doos, net als de Collector's Edition van Revelation. In de doos zal het volgende te vinden zijn:

• Exclusieve bonus DVD met:
  • 25 minuten durende Making-of
  • Game soundtrack (waarschijnlijk in mp3 formaat)
  • Game trailers
• Exclusieve collector boekje (152 pagina's) met onder andere:
  • Inleiding van Rand Miller
  • Exclusieve preview van het nieuw Myst boek "The Book of Marrim", geschreven door Rand Miller.
  • Handleiding voor D'ni met grammatica en een woordenboek
  • Overzicht van de voorgaande Myst delen
  • Artwork gallery
Het boekje is als volgt ingedeeld, volgens RAWA:
  • de introductie is 2 pagina's
  • de preview van "The Book of Marris" is 4 pagina's (het is de proloog)
  • de D'ni handleiding is ongeveer 20 pagina's
  • het overzicht van de voorgaande delen is ongeveer 30 pagina's
  • de gallery is ongeveer 35 pagina's
  • de handeleiding voor de game is ongeveer 20 pagina's
  • lege dagboek pagina's, ongeveer 35 pagina's
:? Waarom worden Windows 98 en ME niet ondersteund?
Mark DeForest, een programmeur van Cyan, heeft gezegd dat de Windows 98/ME code van de engine is bijgehouden voor End of Ages. Door Cyan's eigen QA team is End of Ages op zowel 98 als ME getest, dus de game zal waarschijnlijk ook werken op oudere versie's van Windows. Ubisoft echter ondersteund Winows 98 niet meer voor nieuwe spellen en daarnaast verminderd Microsoft ook de ondersteuning. Volgens Mark zou End of Ages moeten werken, maar zullen er met bepaalde systeemconfiguraties wel wat grafische foutjes in End of Ages zitten. Dit omdat het fixen van deze foutjes geen prioriteit heeft en/of zich niet voordoen op systemen die wel worden ondersteund.
Kort samengevat: je kunt het spel waarschijnlijk spelen op Windows 98/ME, maar je zal geen ondersteuning krijgen van Ubisoft als je problemen hebt.

:? In welke talen zal End of Ages beschikbaar zijn?
Volgens een artikel in de Spokesman Review zal het spel beschikbaar zijn in het Engels, Frans, Italiaans, Spaans, Duits, Russisch, Tsjechisch, Pools en Japans.

:? Is dit het laatste spel, zoals de titel doet vermoeden?
Ja. Dit is het laatste deel in de Myst serie. RAWA, heeft gezegd dat Cyan niet graag een definitief einde aan de serie maakt, maar dat de volgende spel zich niet in het zelfde universum zal afspelen als Myst en Uru.

:? Is het spel pre-rendered (zoals in Myst, Riven, Exile, en Revelation) of realtime (zoals in realMYST en Uru)?
End of Ages is een realtime spel. Echter, in tegenstelling tot Uru, is het spel volledig in first-person perspectief. Je kunt jezelf dus niet als avatar zien.

:? Omdat het spel realtime is, betekend dit dat ik weer moet lopen kloten met de complexe besturing van Uru?
Nee. End of Ages heeft twee speelmethodes. Standaard is de traditionele "point and click" interface, bekend van de voorgaande Myst games, met geanimeerd overgangen tussen locaties. De tweede methode, die ten alle tijden uit het menu kan worden geselecteerd, is met behulp van het toetsenbord en de muis, net zoals in een FPS shooter. Op deze manier kun je elk hoek en gaatje van de wereld verkennen en hoef je je niet te houden aan voor op gezette paden. Het risico is wel dat je misschien wat belangrijks mist en dat de besturing een stuk gecompliceerder is. Je hebt echter wel de volledige controle.

:? Men heeft maar steeds over "Havok" en "Plasma". Wat zijn het en wat is het verschil?
Plasma is de naam van de realtime engine die Cyan heeft gemaakt. Versie 1 werd gebruikt voor realMYST. Versie 2 werd gebruikt voor Uru en versie 2.1 wordt voor End of Ages gebruikt. Havok is een "plug-in", zou je kunnen zeggen, welke de fysieke eigenschappen van objecten regelt (voornamelijk hoe ze reageren als je ze laat vallen, gooit er tegen schopt enz.). Havok heeft echter geen Mac-compatible versie, wat ook de reden is waarom Uru niet naar de Mac kon worden geport. Om dit niet nog een keer te laten gebeuren, gebruikt Cyan in plaats van Havok een open-source cross-platform bibliotheek. Op deze manier werkt End of Ages op zowel de Mac als de PC.

:? Hoe komt het dat het spel zo snel is ontwikkeld? Zijn ze weer content aan het recyclen, net zoals ze dat met Uru: The Path of the Shell hebben gedaan?
In End of Ages wordt maar een klein gedeelt van Uru's content gebruikt. Voor het grootste gedeelte gaat het hier om niet eerder uitgebrachte versie van het spel, wat vele jaren geleden is gemaakt en veel tijd heeft gekost om het voor de nieuwe engine opnieuw te maken. Nagenoeg alle content is echter nieuw, speciaal voor End of Ages gemaakt. De reden dat het spel zo snel is ontwikkeld komt doordat de Cyan het onwikkelproces heeft gestroomlijnd voor Uru Live, waar elke maand nieuwe content voor zou uikomen. Dit wordt nu gebruikt voor End of Ages.

:? Komen er echte acteurs in End of Ages voor?
Doordat End of Ages een realtime spel is, is het gebruik van echte acteurs nagenoeg onmogelijk. Er wordt dus gebruik gemaakt van door de computer gegenereerde karakters. De karakters zijn echter beter dan de avatars in Uru. Alle animatie van de karakters is motion-captured en hun kleren wordt doormiddel van cloth simulation realistich nagebootst. Tevens zijn de gezichten van de voice-actors tijdens de opnames opgenomen, om het model zo een zo realistich mogelijke gezichtsuitdrukking te geven.

:? Waarneer zal End of Ages gereleased worden?
Op de Europese webshop van Ubisoft staat 22 september als release datum. Dit kan echter nog veranderen. De Europese shop is waarschijnlijk de beste indicator, dit omdat de eerste 400 pre-orders de garantie hebben dat het spel op de release datum wordt opgestuurd.

bron: The Myst V: End of Ages FAQ

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/myst5/links.jpg
Officiële Myst V website
Officiële Myst V forum

Myst Worlds
Cyan Worlds

Myst Obsession
Myst 5
Dutch Myst Community

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/myst5/overige.jpg
Spoilers
Sommige mensen willen bijvoorbeeld nog niet precies weten hoe het verhaal gaat. Of ze willen niet weten wat je precies moet doen om een puzzel op te lossen. Mocht je denken dat je post een spoiler bevat dan kun je overwegen een stukje code te plaatsen zodat het niet direct leesbaar wordt.

code:
1
[spoiler]hier je spoiler[/spoiler]

Voorbeeld:
spoiler:
Dit is een spoiler

Mocht je nog op- en/of aanmerking hebben op de startpost of een aanvulling, dan hoor ik dat graag. Dat kan in dit topic of via de mail. M'n email adres staat in m'n profiel. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 30-08-2005 11:44 . Reden: typefout ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ziet er neat uit! is het nou al uit?

Ik zie t al 22 september :)

[ Voor 35% gewijzigd door DaannO op 30-08-2005 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Mooie OP _/-\o_

Ik heb de Collector's Edition gepre-ordered en was een van de eerste waardoor ik nog wat extra's krijg ofzo :) Na de demo gespeeld te hebben was ik toch wel heel erg teleurgesteld:
  • Geanimeerde personages en geen echte acteurs (waarom in godsnaam in alle delen, zelfs de eerste, echte acteurs gebruiken en nu dan in het laatste deel poppetjes ???? Dit is voor de echte fans denk ik een teleurstelling. Iig wel voor mij)
  • Compleet geanimeerde omgevingen en geen fotorealistische afbeeldingen (eigenlijk hetzelfde verhaal als hierboven)
  • Dit is geen Myst V maar URU II ! Ze hebben het spel ontwikkeld op basis van de URU engine en dat is te merken ook... De hele look & feel van de Myst serie is gewoon verdwenen terwijl dit toch het beste deel zou moeten zijn van alle 5! We hebben hier al eens eerder een discussie over gehad, ik geloof in het URU topic of Myst IV topic waar toen werd gezegd dat je URU niet in de Myst serie mocht plaatsen en daarom de look & feel van URU ta accepteren was. Nu hebben ze helaas deze lijn doorgetrokken naar Myst V en kan je alle kritiek over URU weer uit de kast halen en nu terecht spuien!
Het komt er dus op neer dat ik het onbegrijpelijk vindt dat ze het laatste deel van een legendarische serie opeens helemaal anders willen doen (andere techniek). Het komt op mij over dat Cyan gewoon is gepushed door Ubi om zo snel mogelijk deel V uit te brengen waardoor ze genoodzaakt waren om niet eerder gebruikte content uit URU te gebruiken.

Nee ik hoop dat de uiteindelijke versie nog wat aan verrassingen in petto heeft anders ben ik bang dat ik de Myst serie met een wrange smaak ga afsluiten.... :r

[ Voor 13% gewijzigd door ThaBuz op 30-08-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Dank :)

Ook ik heb wat gemengde gevoelens bij deze laatste Myst. In vergelijking met Myst IV: Revelation, is dit deel maar een kale bedoening. De graphics en de omgeving zijn een stap terug in de tijd. Daarnaast baal ik er van dat de demo gewoon slecht draait op m'n laptop :/, daar ik met Myst IV geen problemen had. Ik wil het dit spel erg graag spelen, maar om dan een nieuwe computer voor aan te schaffen is ook weer zo wat.

Vooralsnog hoop ik dat het verhaal een hoop goed maakt. Ik dacht dat ik ergens had gelezen ze niet gingen voor 'mind-blowing graphics' maar meer voor een goed einde van de Myst saga. Ik hoop dat ze die belofte ook waar maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 30-08-2005 11:43 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-10 10:39

Ankh

|true

hier nog iemand die een vervent myst speler is.. ik heb dan ook alle spellen hier thuis liggen, behalve het oh-zo-mindere Uru.. Nu lees ik de OP dat het dus een soort URU is geworden.. wat ik dan weer niet helemaal kan snappen van Ubisoft / Cyan.. Maar ik ga zo eerst de demo maar eens spelen om te zien of beide heren hierboven gelijk hebben (in mijn ogen ;))

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde echt het identieke posten. Echt jammer als het een tweede Uru is, wat een bagger deel was dat in de Myst serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Ook URU heb ik veel gespeeld en vond het zelf een zeer goed en onderschat spel. Dit kwam ook omdat ik er niet naar keek als een onderdeel van de Myst serie maar als een los spel. Op die manier had ik hele andere verwachtingen. Nu ze een duidelijk laatste deel van Myst hebben gemaakt (die dus vanzelfsprekend wel onder de Myst serie valt) en deze heel erg op URU lijkt is het een hele hele grote teleurstelling ... (misschien beetje vaag uitgelegd, maar tis gewoon een gevoel.... ;) :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de demo royaal tegenvallen.
Ik vond alle andere mysts wel super vet.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:08

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Mooie OP :) Ben beniewd welke briljante puzzels ze nu weer verzinnen! URU Was leuk, online speelbaarheid was wat minder... het is een tijdje terug dat ik gepuzzeld heb, dus dat wordt de grijze massa weer even aanspreken :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demo viel inderdaad tegen .... zal meer bedoeld zijn voor de URU liefhebbers, een game die echt allesbehalve met Myst te maken had .... jammer inderdaad dat deze serie zo afgesloten wordt. Ik wacht wel tot de reviews en tot 'ie evt. in de afprijsbakken ligt ;). Weet niet of er qua verhaal nog iets bealngrijks toegevoegd wordt. Myst IV was echt subliem, ik had gehoopt dat ze die lijn door zouden trekken .... niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Nou, ik heb demo ook maar 'ns uitgespeeld. Met alle instellingen op het allerlaagst was het wel te doen. De puzzel is wel aardig, het standaard Myst werk :P, maar van de graphics moet dit deel het niet hebben. Wat een kaalgeslagen boel is het. Ik stond me niet echt te vergapen aan de omgeving zoals in Revelation.

Ik vrees dat een grote bron van ergenis het schrijven op de stenen tabletten wordt. Soms heb je meerdere pogingen nodig voordat een symbool wordt herkend. Dat gaat op een gegeven moment irriteren. Ook omdat je niet weet of het getekende symbool wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-10 18:26
Ik ben behoorlijk afgeknapt op de serie na Riven.

MYST was voor mij de reden om een CD-ROM speler voor mijn Mac te kopen, way back in 1994 geloof ik. De investering dubbel en dwars waard, wat een prachtig spel. Een absolute mijlpaal.

Riven beloofde en bracht een prachtig vervolg; nog mooiere gerenderde omgevingen, prachtige puzzels, hoewel hier en daar wat onlogisch.

Myst 3 was niet van Cyan en dat was te merken; elke wereld was niets dan puzzel; het mooie van MYST en Riven was dat de puzzels onderdeel uitmaakten van de omgeving; je kon een groot deel van de eilanden verkennen zonder überhaupt een puzzel tegen te komen (hoewel de clues overal subtiel verstopt lagen).

URU: Ik heb alleen de demo gespeeld, en dat viel me niet mee. De vele negatieve reacties van mede-MYST liefhebbers hebben me er tot nu toe van weerhouden het spel te spelen. Voor Myst IV gold exact hetzelfde.

De demo van MYST V heb ik eventjes gespeeld; ik wacht nog even met mijn oordeel, maar het geanimeerde character vond ik tegenvallen; vooral de gezichtsuitdrukking was treurig vlak. Voice acting was wel goed, maar ik verwacht niets minder.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Ankh

Ankh

|true

Dr. Strangelove schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:12:
Ik ben behoorlijk afgeknapt op de serie na Riven.

MYST was voor mij de reden om een CD-ROM speler voor mijn Mac te kopen, way back in 1994 geloof ik. De investering dubbel en dwars waard, wat een prachtig spel. Een absolute mijlpaal.

Riven beloofde en bracht een prachtig vervolg; nog mooiere gerenderde omgevingen, prachtige puzzels, hoewel hier en daar wat onlogisch.

Myst 3 was niet van Cyan en dat was te merken; elke wereld was niets dan puzzel; het mooie van MYST en Riven was dat de puzzels onderdeel uitmaakten van de omgeving; je kon een groot deel van de eilanden verkennen zonder überhaupt een puzzel tegen te komen (hoewel de clues overal subtiel verstopt lagen).

URU: Ik heb alleen de demo gespeeld, en dat viel me niet mee. De vele negatieve reacties van mede-MYST liefhebbers hebben me er tot nu toe van weerhouden het spel te spelen. Voor Myst IV gold exact hetzelfde.

De demo van MYST V heb ik eventjes gespeeld; ik wacht nog even met mijn oordeel, maar het geanimeerde character vond ik tegenvallen; vooral de gezichtsuitdrukking was treurig vlak. Voice acting was wel goed, maar ik verwacht niets minder.
en Myst IV die niet gespeeld? die vond ik echt weer passen in de reeks. goed verzorgd, verhaal vond ik persoonlijk wat minder maar daar in tegen wel leuk nog.. Het waren dan ook weer echte myst puzzels..

Ik kan het spel bijna alles hoog zetten en moet zeggen dat het er erg goed en mooi uit ziet (in tegenstelling tot andere mensen :? ) gezichtsuitdrukking waren iets te droogjes maar wel mooi uit gewerkt. de details van de beesten en de zee zijn mooi uitgewerkt.. zo moeten nog wel wat dingen verbeteren :) maar daarvoor is het nog een demo :D

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• ThaBuz
Myst IV was inderdaad weer een Myst waardige titel in de serie... Ze hadden wat mij betreft gewoon Myst IV weer als basis kunnen nemen (qua techniek e.d.) en een ijzersterk slot mogen verzinnen.

@ Ankh

Het ziet er grafisch wel goed uit, net zoals URU maar het is niet zoals een Myst game behoort te zijn....

[ Voor 24% gewijzigd door ThaBuz op 01-09-2005 08:52 ]

Verwijderd

Als we hier toch geschiedenisje gaan spelen...

Ik vond myst 1 erg leuk, maar riven in tegen deel veel leuker. Heel veel vrijheid en lekker moeilijk. Toen kwam 3, die vond ik wel gaan, niet heel erg geweldig. Uru was ook super leuk en was weer eens wat nieuws. Revelations vind ik ook leuker dan myst 1, uru en myst 3 omdat je zo veel over die achenar en sirrus komt te weten, echt mooi gedaan. Maarja ik moet 5 spelen, want het is tenslotte het laatste deel. ;)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Demo viel me tegen, ik kon niet eens bij dat verrotte strand wegkomen :S Geen idee wat er moest gebeuren, zo goed ik had gezien en gelezen heb ik alles wel geprobeerd, maar ja, blijkbaar niet. Iemand nog tips toevallig?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
FnF schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:19:
Demo viel me tegen, ik kon niet eens bij dat verrotte strand wegkomen :S Geen idee wat er moest gebeuren, zo goed ik had gezien en gelezen heb ik alles wel geprobeerd, maar ja, blijkbaar niet. Iemand nog tips toevallig?
spoiler:
Heb je al wat geprobeerd met het stenen tablet? Bij het tentje op de strand ligt eenzelfde tablet met een symbool erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Erg vervelend nieuws dit. Uru heeft ze toch de das om gedaan, hoewel ze er zoveel van hadden verwacht. Gelukkig komt Myst V nog wel gewoon uit, maar het is afwachten wat er erna gebeurd. Ik hoop dat dit voor Cyan een impuls is om tot een vernieuwende en innovatieve game te komen, net zoals dat met de originele Myst was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen leuk nieuws inderdaad ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
En de laatste Myst is "Gold" http://games.fok.nl/news.php?newsid=6228

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-10 16:30
ThaBuz schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:12:
Ik heb de Collector's Edition gepre-ordered en was een van de eerste waardoor ik nog wat extra's krijg ofzo :) Na de demo gespeeld te hebben was ik toch wel heel erg teleurgesteld:
Ik ben eigelijk ook wel op zoek naar de colletors edition. Maar waar haal je em vandaan? Hier in Nederland hadden ze em een dag of wat geleden nog bij bol.com. Maar daar is ie van de site verdwenen. Weet iemand nog een winkel die em verkoopt voor een leuk prijsje? Dan wel de europeese versie en niet de VS. Die EU versie vind ik een stuk mooier.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Zo te zien is de versie bij play.com de EU versie.

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-10 16:30
Hmmm, ik zie het. Maar volgens mij kan je hier alleen met creditcard betalen. Die heb ik niet, dus das wel balen. Daarom had ik ook min of meer gehoop op een NL-shop, gewoon incasso of overschrijven.

Wat is me eigelijk afvoeg, is de EU versie ook limited? Of is de limited editie van de amerikanen niet echt limited? of hebben wij gewoon geluk en de amerikanen pech :+

[ Voor 18% gewijzigd door remyblok op 10-09-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Ik heb um binnen, de Special Edition ziet er erg goed uit. Helaas is van het weekend o.a. mn pc gejat (met daarin de dvd van Myst III die alleen in de VS te krijgen is :'( ) dus kan er nog niets mee..... Ik hoor graag hoe het spel uiteindelijk is.

[ Voor 18% gewijzigd door ThaBuz op 13-09-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

nu al binnen is dat niet 10 dagen te vroeg? :D
maar 't zal me benieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Afbeeldingslocatie: http://www.vdvlist.nu/thabuz/pictures/myst.jpg

;)

Niet dat ik het spel kan spelen mr ik heb um dus al wel binnen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

waar heb je hem gekocht/gehaald als ik vragen mag (en hoeveel natuurlijk) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Als een van de eersten (10 augustus) bij UBI gepreordered (vandaar dat kartonnen doosje :) ) voor 34,99 pond. Vanochtend werd het pakketje met FedEx bezorgd (kwam geloof ik uit Frankrijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Ziet er gelikt uit :)
Hopelijk heb je snel een pc dat je hem kan uittesten, ik kan hem helaas nog niet kopen (ff geen geld)
dus wacht ik nog ff de mensen hier af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Dat is wel erg vroeg :P Ikzelf heb vooralsnog nog niks besteld. Eerst maar afwachten wat de ervaring van de andere mensen is en dan voornamelijk op het gebied van performance. Hoewel ik het spel wel graag wil hebben vrees ik dat ik het straks niet kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 19:15

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Ik heb zojuist ook even 15 minuten de demo gespeeld.
Maar ik kan net als meerdere personen hier de mening delen dat het min of meer een vervolg is op URU en mis ik inderdaad het indrukwekkende / meeslepende van bijv. IV
Ook kwam ik in de eerste stukjes geen muziek tegen die in andere mystversie's altijd de sfeer verzorgde.
Ook een minpuntje als je naar het eerste character wat in myst V verschijnt kijkt dan is het net of hij in de lucht zweeft en niet op de grond staat, dat soort dingen geven mij echt het idee dat het een beetje een afgeraffelde versie is.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe is de indruk van de volledige versie? Ikzelf wacht tot íe tzt afgeprijsd is, maar ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Lol netjes gedaan door Cyan. Ik download de demo, krijg ik de volgende melding: No-cd dvd. Sorry but license date not valid yet. It will become valid on 16-7-2005.

Ik wil gewoon demo ff uittesten, is dat zo moeilijk? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Heb helaas nog geen nieuwe pc dus moet je het antwoord nog schuldig blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
ff bookmarken dit want ik ga vanacht beginnen en kom CKER vast te zitten! mujhaahah w00i ik heb er zin an!

ps net ff snel gekeken, alles op high, soepel, gelikt uit, screens zullen er komen!

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

autodidact schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:14:
ff bookmarken dit want ik ga vanacht beginnen en kom CKER vast te zitten! mujhaahah w00i ik heb er zin an!

ps net ff snel gekeken, alles op high, soepel, gelikt uit, screens zullen er komen!
Vertel please hoe het speelt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

ThaBuz schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:20:
Heb helaas nog geen nieuwe pc dus moet je het antwoord nog schuldig blijven :)
Hou ik je aan he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:28:
[...]

Vertel please hoe het speelt :p
zeer, zeer vloeiend... maar dat mag ook wel als je recommended specs naast de mijne legt 8)7

Afbeeldingslocatie: http://show.imagehosting.us/show/726692/0/nouser_726/T1_-1_726692.JPG

Afbeeldingslocatie: http://show.imagehosting.us/show/726695/0/nouser_726/T1_-1_726695.JPG

meer screens volgen, maar ik zit nu alweer vast muhahaha!! jippie!

je hebt dus 3 'modus' waarmee je je kunt voortbewegen. de 3de is als een fps. de 1ste als ouwe myst, behalve dat je niet meer van foto naar foto beweegt, maar vloeiend door de level. en een 2de die ik nog niet getest heb, maar die zal een middenweg zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door autodidact op 27-09-2005 09:48 ]

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Okee dus eergisteren kreeg m'n pa die game in de bus. Ondertussen hebben we druk zitten spelen, heb ik 'm denk ik uit en hij is halverwege. Nou weet ik dus alleen niet zeker of dit ook echt daadwerkelijk het einde is, maar het lijkt er helaasch wel op.

Alle eilanden gehad, alle slates netjes naar die grote pedestal gebracht en wonder oh wonder de tablet gekregen. Wat ik daarna gedaan heb zou een spoiler zijn, maar ik bevind mij nu op een eiland waar ik niet weg lijkt te kunnen, aangezien niets werkt :| help

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-10 09:48

-db-

Hoi

Kaastosti schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:09:
Okee dus eergisteren kreeg m'n pa die game in de bus. Ondertussen hebben we druk zitten spelen, heb ik 'm denk ik uit en hij is halverwege. Nou weet ik dus alleen niet zeker of dit ook echt daadwerkelijk het einde is, maar het lijkt er helaasch wel op.

Alle eilanden gehad, alle slates netjes naar die grote pedestal gebracht en wonder oh wonder de tablet gekregen. Wat ik daarna gedaan heb zou een spoiler zijn, maar ik bevind mij nu op een eiland waar ik niet weg lijkt te kunnen, aangezien niets werkt :| help
Ik heb hem ook uit, jij nog net niet:
spoiler:
je hebt meer opties voor de steen dan de twee overduidelijke

Mocht dit niet duidelijk genoeg zijn:
spoiler:
gooi de steen op de grond en neem afstand, ga dus niet naar het myst eiland

[ Voor 3% gewijzigd door -db- op 27-09-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

De hint was duidelijk :) thx!

Waar ik alleen nog niet helemaal uit ben is het volgende: het laatste eiland wat ik moest completeren was die met het lab en de vier stenen er omheen. Daar heb ik een hele tijd rondgelopen zonder te weten wat te moeten doen. Alles gezien, overal geweest, maar ik liep vast als ik bovenin stond op de plaat van de boom en de steen beneden verdween. Als ik er van af liep, kwam ook de steen terug en zodoende kon ik nooit verder komen.

Uit wanhoop heb ik toen een heleboel figuren op die slate getekend en waarempel, uiteindelijk werkte er één, de laatste op de pedestal. Na het gebruik daarvan kwam ik direct in de ruimte achter de steen (die hoort te verdwijnen) uit. Heel mooi voor het verder komen, maar ik heb het idee dat ik met deze actie een stukje over heb geslagen. Hoe had ik immers aan dat figuur moeten komen?

M'n pa heeft op dezelfde manier per ongeluk ook een pedestal overgeslagen :P Heb je daar ook een hint hoe ik verder had moeten komen via de officiele weg? Mocht je dit niet via het forum willen doen in een spoiler (dat nodigt toch altijd uit tot lezen)... eggy_v@hotmail.com voor msn of mail :) alvast bedankt.

[ Voor 96% gewijzigd door Kaastosti op 27-09-2005 16:37 ]

• ThaBuz
Je wil niet weten hoe frustrerend het is om als één van de eersten in NL het spel te hebben en vervolgens tot op de dag van vandaag nog geen seconde heb kunnen spelen... ;(

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Maar kan iemand die de game ook uitgespeeld heeft me misschien verder helpen met m'n missing link (zie post hier boven)? Het blijft knagen dat ik kennelijk nog een klein stukje had moeten ontdekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

ik heb hem nu ook een klein weekje.. alleen het is zooo druk met school dat ik nog geneens tijd heb gehad om hem te spelen :( dus wordt echt ff afwachten dus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Heb de game net binnen, heel klein stukje net gegamed en ga me er morgen weer eens echt in verdiepen. Vind het er allemaal weer zeer schitterend en veelbelovend uitzien. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig! Op naar myst 6: A new beginning :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:34:
[...]

Geweldig! Op naar myst 6: A new beginning :9
Of gewoon een nieuwe serie :)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Ben gisteren eindelijk begonnen aan mijn laatste journey... Mn broertje was de deur uit dus kon mooi op zijn pc beginnen. Ik moet zeggen dat na wat ik tot nu toe heb gezien met een enorm dubbelgevoel zit over deze game.

:/ Aan de negatieve kant:
- Uhm is dit URU 2 :? (dit vat dus ongeveer alles samen :) Geen fotorealisme, geen echte acteurs, teveel koppeling met URU wat betreft bepaalde instrumenten en plaatsen)

8) Aan de positieve kant:
- De sfeer is toch wel meteen weer aanwezig (gelukkig)
- Het ziet er grafisch beter uit dan verwacht (let eens voor de gein op de beweging van kleding, kleden, e.d.)
- Muziek is weer dik in orde
- Laadtijden zijn veel korter dan met URU

Ik heb het niet zo heel lang gespeeld maar dit is mijn oordeel tot nu toe. Ik ben iig een stuk positiever dan na de demo. Ik draaide het spel overigens op een AMD 64 3000+, 1GB DDR400 en een 9600XT op 1280x1024 zonder verder iets aan en het draaide top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik ben vooral te spreken over de advanced movement.. gewoon lekker rondlopen. Geen gezeik met miskliken of per ongeluk te ver door lopen :) Moet wel zeggen dat ik 'm redelijk makkelijk vond in vergelijking met eerdere delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-10 09:48

-db-

Hoi

Kaastosti schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:15:
Maar kan iemand die de game ook uitgespeeld heeft me misschien verder helpen met m'n missing link (zie post hier boven)? Het blijft knagen dat ik kennelijk nog een klein stukje had moeten ontdekken :)
Sorry voor de late reactie, maar:
spoiler:
Je had het slang symbool moeten tekenen en de slate op de plaats neerleggen waar je moet staan om de deur te openen. Er komt dan zo'n wezen, hij schrikt van de slang en gaat weg. Jij rent ondertussen naar de deur. Het wezen komt een tweede keer om de slate te pakken waardoor de deur opent en jij naar binnen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:14
Het einde _O_

spoiler (niet lezen!):
spoiler:
Dat geluid, een surround met subwoofer is een must! Ik heb alleen het eerste deel en dit deel gespeeld, en ik ben toch best onder de indruk! Misschien toch maar eens die andere delen bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

straider schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:01:
Het einde _O_

spoiler (niet lezen!):
Ik had serieus het einde verwacht in die spoiler :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hehe, ik moet me beheersen om niet al die spoilers te lezen, maar het is zoveel vetter als je het gewoon zelf uitvogelt. Ik heb ooit vroeger bij een vriend deel 1 gespeeld, maar we vonden er geen ruk aan. Kan me ook nog herinneren dat ik toen de graphics echt meesterlijk mooi vond. Riven heb ik toen met een andere vriend op de Sega of Dreamcast gespeeld, maar die puzzles waren zoooo moeilijk... Uru heb ik nooit gespeeld, maar Revelations vond ik echt machtig mooi en een echte ervaring waar ik nog met plezier op terugkijk, en als ik het spel aan iemand uitleen dan voel ik wat teleurstelling dat ik die hele ontdekkingstocht die hij/zij gaat meemaken niet nog eens naief kan doen. Toen nog eens van een vriend deel 1 geleend, nog een hele oude pc geinstalleerd met alle moeilijkheden erbij om het aan de praat te krijgen, maar die terugstap van de graphics was zo groot en ik vond het vrij oppervlakkig ook al leerde je dan van de achtergrond van de karakters. Maar goed, deel 5 uit, moest ik dus hebben hebben!! Loopt als een zonnetje op mijn 2400+ met Geforce 6600GT, alleen AA heb ik nog niet op max, maar misschien loopt dat ook wel goed, boeit me eigenlijk niet zoveel. Graphics zien er toch wel goed uit, maar IV was beter. Het speelt wel heerlijk, je vliegt echt snel door de omgeving als je de muis inhoudt, wat heerlijk is. De bediening is wat makkelijker en minder onhandig dan voorgaande delen. Zoals gebruikelijk zit ik weer overal vast, maar dat komt wel weer goed uiteindelijk hoop ik. Ik vond die dagboeken van Achenar en Sirrus zo leuk om te lezen omdat je dan echt goede hints kreeg, maar misschien komt dat nog eens.

Inmiddels uitgespeeld, maar hij hing net op het moment dat ik de keuze moest maken en toen was mijn savegame corrupt, dus nu moet ik weer opnieuw beginnen en is de lol er wel af. Maar goed, nog maar een keertje spelen dan. Moet zeggen dat ik de puzzles wat tegen vind vallen. Het is allemaal zo rechttoe rechtaan dat ik niet echt vind dat het niveau van deel 4 gehaald wordt. Ook het verhaal vind ik vrij mager, en de sfeer van de ages mis ik ook een beetje. De nieuwe feature van het tekenen op de tabletten is op zich leuk, maar ik had er meer van verwacht dan alleen transport punten in de age. Die aanvullende speciale optie is niet zo bijzonder. Ook het gedoe dat jij zwaarder bent met slate in je handen is leuk gevonden, maar komt slechts 2 keer in het spel aan bod. Al met al een beetje wrange smaak in de mond maar misschien dat het einde dat nog verandert.

[ Voor 21% gewijzigd door REDFISH op 07-10-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 17:06
Damn lol ik speel myst voor het eerst en na deze dus ook voor het laatst...Moest gelijk bij de prison een walktrough gebruiken lol }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:27

justifire

Shut up and squat !!

Iemand die hem met een SLI opstelling speelt?
Aangezien hij niet word ondersteund door nvidia zelf.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Pagina: 1